5 نکته مراقبت از پوست بعد از حمام

کد خبر: 1156494
5 نکته مراقبت از پوست بعد از حمام

حمام کردن همیشه یکی از کارهای لذت بخشی است که ما انجام می دهیم. با یک دوش تمام خستگی و تنش های روزانه از بدن ما دور می شود. پوست بدن ما بعد از حمام دچار چین و چروک می شود و نیاز به آب رسانی و مراقبت دارد. داشتن یک روتین مشخص پوستی کمک می کند تا هم از حمام کردن خود لذت ببرید هم پوستی شفاف و زیبا داشته باشید.  ما در ادامه به چند نکته مراقبتی پس از حمام می پردازیم. پس با ما همراه شوید.

  1. استفاده از مرطوب کننده

پس از حمام شما باید از مرطوب کننده برای کل بدن خود استفاده کنید. زیرا مرطوب کننده از خشکی بیشتر پوست شما جلوگیری کرده و رطوبت موجود پوست را حفظ می کند. البته باید دقت کنید که مرطوب کننده تنها برای دست و صورت نیست و بهتر است که از آن برای پوست بدن هم استفاده کنید. استفاده از مرطوب کننده رطوبت پوست را در داخل آن حفظ کرده و از خشکی پوست جلوگیری می کند. علاوه بر این استفاده از مرطوب کننده موجب افزایش جریان خون در پوست شما می شود. برای این کار برندهای مختلفی در ارتباط با مرطوب کننده وجود دارند که یکی از آنها برند کامان است. کامان در کنار فروش محصولات خود در سایت این شرکت، دارای  نمایندگی مختلفی است که به صورت حضوری نیز می توانید اقدام به خرید از لیست محصولات کامان کنید. قیمت محصولات این برند نیز در مقایسه با برندهای خارجی مناسب بوده و کیفیت قابل قبولی دارد. کامان برای انواع پوست دارای محصول به خصوصی است.

  1. استفاده از سرم پوست

سرم پوستی نیز مانند مرطوب کننده پوست است. سرم ها برای سلامت پوست ضروری هستند و رطوبت پوست را در طول روز  حفظ می کنند. شما  با استفاده از سرم پوست آن را هیدراته می کنید و پوست شما دچار خشکی نمی شود.

پس از هر بار  استحمام به دلیل گرما و بخار آب منافذ پوست باز می شوند و اگر این منافذ باز بمانند، آلودگی، گرد و غبار و غیره وارد پوست می شوند. خود این موضوع نیز  سبب جوش سر سیاه و جوش های دیگر می شود. برای جلوگیری از ایجاد چنین موضوعی، بهتر است در روتین پوست بعد حمام از سرم پوست استفاده کنید. سرم ها منافذ پوست باز را می بندند و پوست را هیدراته و آب رسانی می کنند. بسیاری از سرم ها خواص دیگری نیز مانند خواص بسیاری از گیاهان را نیز دارند.

  1. ماساژ روغنی

روغن تراپی یا روغن درمانی نیز بعد از دوش گرفتن کمک می کند تا ترک های پوستی به خصوص بر روی پاها ایجاد نشود. شما می توانید با استفاده از روغن گرم کل بدن خود را ماساژ دهید. روغن هایی مانند روغن زیتون جذب پوست شده و می توانند بیماری ها را نیز دور کنند. شما می توانید از این روغن ها بر روی لب ها نیز استفاده کنید و آنها را نرم و زیباتر کنید. بسیاری از انواع کرم و نرم کننده لب دارای این روغن های طبیعی هستند. انواع بالم لب با قیمت متنوع کمک می‌کند تا لب های شما نیز پس از استحمام به خوبی مرطوب شود. بسیاری از نرم کننده های لب ضد آفتاب نیز داشته و برای بیرون از خانه نیز مناسب هستند.

  1. توجه به پوست سر

پوست سر هم جزئی از بدن ما است ولی به اندازه پوست بقیه بدن به آن توجه نمی شود. همه ما باید مراقب پوست سر خود نیز باشیم و به آن دقت کنیم. بعد از حمام از یک حالت دهنده مو(کاندیشنر) استفاده کنید و آن را به موهای خود بمالید و سپس به آرامی موهای خود را شانه کنید. با این کار ، این ماده به درون پوست سر ما رفته  و آن را مرطوب می کند. با این کار پوست سر ما از خشکی و پوسته پوسته شدن دور می ماند؛ همچنین نرم کننده مانع از بروز شوره سر نیز می شود. توجه به پوست سر می تواند باعث زیبایی و درخشندگی چهره و موهای شما پس از استحمام شود.

  1. توجه به پوست گردن

پوست گردن هم مانند پوست صورت حساس است و نیاز به مراقبت پس از استحمام دارد. برای جلوگیری از خشک شدن این قسمت بهتر است از یک حوله نرم و لطیف برای آن استفاده کنید. مراقب باشید که دچار چوش و حساسیت نشود و در صورت خشکی دچار چروک و لک و جوش نشود. معمولا گردن ما ذخیره خون خوبی نداشته و پوست حساس و نازکی دارد. اگر پوست گردن شما دچار آسیب شود این آسیب تا مدت ها باقی می ماند. پس از نرم کننده و مرطوب کننده پس از استحمام استفاده کنید. بهتر است بعد از جذب نرم کننده، روی پوست گردن و سینه را با کمک کرم ضد آفتاب به صورت پوشش دهید. با این کار تحریک پذیری آن را کاهش می‌دهید.

نویسنده: وحیده امینی

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها