در گفت‌وگو با «فردا» مطرح شد؛

عباس امیری‌فر: احمدی‌نژاد با علم به ردصلاحیتش کاندیدا می‌شود

کد خبر: 1049925

عباس امیری‌فر گفت: بهتر است آقای احمدی‌نژاد با دیگر کسانی که در انتخابات نامزد می‌شوند ائتلاف کند. مثلا برود به آقای رئیسی بگوید، من از شما حمایت می‌کنم و شما هم من را معاون اول خود قرار بده.

عباس امیری‌فر: احمدی‌نژاد با علم به ردصلاحیتش کاندیدا می‌شود

گروه سیاست فردا: وضعیت محمود احمدی‌نژاد در کارزار انتخابات مبهم است. معلوم نیست که او قصد نامزدی دارد یا نه؟ و اصلا اگر او نامزد انتخابات شود صلاحیت تأیید می‌شود یا خیر؟ از سوی دیگر اگر خودش به هردلیلی در انتخابات نامزد نشود یا نتواند نامزد شود، از فردی حمایت می‌کند یا خیر؟

عباس امیری‌فر، از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد درباره این موضوع به «فردا» گفت: «به طوری کلی یک قانون نانوشته‌ای در ایران وجود دارد که هر رئیس‌جمهوری بیش از دو دوره یعنی هشت سال نباید ریاست‌جمهوری کند. آقای احمدی‌نژاد هم مستثنی از این قاعده نیست. به دلیل اینکه او در هشت‌سالی که رئیس‌جمهور بود توانایی‌های خود را نشان داد و مردم هم با برنامه‌های او آشنا هستند و اگر قرار بود کاری بکند در همان هشت‌سال انجام می‌داد. واقعیت این است که باید به جوانان عرصه داده شود تا خود را نشان دهند و دیگر بس است که این‌قدر چهره‌های تکراری در مسئولیت‌ها باشند».

او ادامه داد: «هم مردم به آقای احمدی‌نژاد اقبال نشان نمی‌دهند و هم منطقی نیست دوباره بیاید. باید نیروهای جوان و جدید بیایند. همین چندوقت پیش یکی از کسانی که می‌خواهد در انتخابات نامزد شود به من زنگ زد و گفت شما که در میان روحانیون نفوذ دارید برای من تبلیغ کن، من هم اگر پیروز انتخابات شدم به تو جایگاه و مسئولیتی می‌دهم. من به او گفتم که به خدا قسم سِمت نمی‌خواهم و می‌خواهم امام جماعت مسجد محلمان باشم. حالا برخی می‌آیند برای آنکه رئیس‌جمهور شوند به همه اتهام می‌زنند. من بارها به آقای احمدی‌نژاد گفتم تو خدمات زیادی در دو دولتش داشته‌ای و مردم آن طور که انتظار می‌رفت تو را قضاوت می‌کنند؛ پس سکوت کن و بگذار مردم به سراغت بیایند اما متأسفانه او هر روز با یک رسانه داخلی و خارجی مصاحبه می‌کند و می‌خواهند مدام در چشم باشد».

امیری‌فر درباره اینکه آیا احمدی‌نژاد از فرد خاصی حمایت می‌کند یا نه، اظهار کرد: «اولا خود آقای احمدی‌نژاد اقبالی ندارد اما می‌تواند از فردی حمایت کند. البته فردی که مشکل نداشته باشند نه مثل زمانی که از حمید بقایی حمایت کرد و او هم ردصلاحیت شد و متعاقبش به چندسال حبس هم محکوم شد. بهتر است آقای احمدی‌نژاد با دیگر کسانی که در انتخابات نامزد می‌شوند ائتلاف کند. مثلا برود به آقای رئیسی بگوید، من از شما حمایت می‌کنم و شما هم من را معاون اول خود قرار بده. چه اشکالی دارد که افراد در مسئولیت‌های دیگری جز ریاست‌جمهوری خدمت کنند. مگر همه خدمات‌ها در ریاست‌جمهوری است؟ افراد می‌توانند معاون اول، وزیر، استاندار، فرماندار و... شوند».

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا احمدی‌نژاد تصور می‌کند تأیید صلاحیت می‌شود یا نه، بیان کرد: «حتما خودش هم می‌داند ردصلاحیت می‌شود. من از او می‌پرسم آقای احمدی‌نژاد وقتی می‌دانی آن‌قدر دلیل برای ردصلاحیتت وجود دارد، که به احتمال بسیار زیاد صلاحیتت رد می‌شوی، چرا می‌خوانی در انتخابات نامزد شوی؟ من تصور می‌کنم هدف ایجاد تنش در سطح جامعه باشد».

او همچنین درباره نامزدشدن احمدی‌نژاد در دوره قبل انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «من در همان سال در ملاقاتی به آقای احمدی‌نژاد گفتم که نامزد نشو. من گفتم می‌دانم و در جلسه خارج از فقه، رهبر انقلاب به صورت تلویحی گفتند که نامزد نشو. این را گفتم و انواع و اقسام حملات از سوی طرفداران آقای احمدی‌نژاد به من صورت گرفت. ده روز بعد حضرت آقا لطف کردند و در جلسه‌ای به صورت علنی گفتند که نیا. بعد از آن به آقای احمدی‌نژاد که شما مطیع ولایت هستید و یک نامه به آقا بنویس و بگو از دستور شما پیروی می‌کنم و نامزد نمی‌شوم اما او نامزد شد و هم خودش و هم بقایی ردصلاحیت شدند».

امیری‌فر درباره خبری که اخیرا درباره دیدارهای احمدی‌نژاد منتشر شده است، گفت: «خبر دیدار او با فرزند رهبر انقلاب تکذیب شد و خود آقای احمدی‌نژاد هم چنین دیداری را تأیید نکرد. این خبرسازی کار طرفداران افراطی آقای احمدی‌نژاد بود».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها