سلامتی: ائتلاف‌ها هیچ مزینی برای اصلاح‌طلبان نداشته است

کد خبر: 1050680

روز به روز به انتخابات نزدیک می‌شویم و این طور که معلوم است اصلاح‌طلبان مایل به حذف گزینه ائتلاف از دستورکار خود هستند.

سلامتی: ائتلاف‌ها هیچ مزینی برای اصلاح‌طلبان نداشته است

گروه سیاست سایت فردا - اصلاح‌طلبان قرار است که همین فردا در قالب سازوکار جدید انتخاباتی خود به بررسی وضعیت خود در رقابت‌های پیش رو پرداخته و در فرصتی که برایشان باقی مانده، تکلیف گزینه نهایی خود را معلوم کنند. عموم اصلاح‌طلبان نیز از ضرورت معرفی کاندیدای خالص سخن می‌گویند. با این حال از گوشه و کنار اظهاراتی در مدح ائتلاف و استفاده از گزینه غیراصلاح‌طلب بیان می‌شود. همین انتشار پوستر کابینه ظریف که در فضای مجازی دست به دست می‌شود، شاهد خوبی بر این مدعا است.

بر همین اساس هم شاهدیم که برخی از اصلاح‌طلبان تاکید بر بی‌نتیجه بودن ائتلاف‌های انتخاباتی را در دستور کار قرار داده و مدام از آفات آن می‌گویند. مثلا محمد سلامتی چهره‌کهنه‌کار اصلاح‌طلب همین امروز در گفت‌وگویی با «اعتماد» با اشاره به اینکه « ائتلاف‌های انتخاباتی هیچ مزیتی برای اصلاح‌طلبان نداشته است» این نکته را یادآوری می‌کند که «مردم خطاهای دولت را از چشم اصلاح‌طلبان می‌بینند».

وی می‌گوید: «اصلاح‌طلبان نتوانستند نقش مشورتی موثری در عملکرد دولت ایفا کنند.مردم از عملکرد دولت راضی نیستند و آن را از چشم اصلاح‌طلبان می‌بینند.»

به گفته سلامتی، اصلاح‌طلبان هیچ مزیتی از ائتلاف‌های انتخاباتی کسب نکردند و درعین حال تجارب و تکرار ائتلاف، تضعیف پشتوانه مردمی را نیز برای اصلاح‌طلبان به‌دنبال داشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در تاکید بر اینکه اکنون فقط تکرار ائتلاف و استفاده مجدد از الگوی 92 و 96 نیست، می‌گوید: « در حال حاضر شرایط ویژه‌ای که ضرورت آن شکل‌گیری ائتلاف را ایجاب کند، وجود ندارد به نظرم نباید مجددا آن شیوه و آن تجارب را تکرار کرد.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب البته مثل بسیاری از اصلاح‌طلبان وضعیت سرمایه اجتماعی و چالش جدی که با آن مواجه هستند را نادیده گرفته و در پاسخ به موافقان و حامیان ائتلاف که تصور می‌کنند، ورود با نامزد اصلاح‌طلب خالص به معنی حذف از گرونه رقابت و یا شکست است؛ می‌گوید که « به تجربه ثابت شده که با مشارکت حداقلی مردم در انتخابات، برنده اصولگراها و با مشارکت حداکثری، بی‌تردید برنده اصلاح‌طلبان هستند.»


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها