عمار حکیم ایران و عربستان را پای میز مذاکره فراخواند

کد خبر: 1050718

رهبر جریان حکمت ملی عراق خواستار انجام گفت‌وگو میان ایران و کشورهای عربی و در راس آن‌ها عربستان شد.

عمار حکیم ایران و عربستان را پای میز مذاکره فراخواند

 

 

 

به گزارش ایسنا، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه مراسم رسمی روز شهید عراقی که با حضور مسئولان بلندپایه عراق صبح شنبه در دفتر جریان حکمت ملی عراق برگزار شد، بر ضرورت دور ساختن عراق و منطقه از نزاع‌های جاری و توقف جنگ‌ها و درگیری‌ها از طریق گفت‌وگوهای جدی و واقعی که به ثبات در منطقه و احیای روابط دیپلماتیک در آن بینجامد تأکید کرد.

وی گفت: ملت‌های منطقه خواستار عقلانیت و خردمندی و آینده‌نگری رهبرانشان برای حل بحران‌ها و بازگشت صلح و تقویت روابط و تأمین منافع جمعی و بازسازی خرابی‌های پیش آمده هستند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق، ایران و عربستان را به پای میز مذاکره فراخواند و گفت: به آغاز گفت‌وگوی برادرانه، اسلامی، جدی و صریح میان جمهوری اسلامی ایران و همه کشورهای عربی و در رأس آنها عربستان سعودی دعوت می‌کنیم تا به تأمین امنیت و منافع منطقه کمک کند. یادآور می‌شویم که روابط تاریخی برآمده از همجواری و عقلانیت و خردمندی رهبران این کشورها بنیانی مناسب برای حل بحران‌ها و گشودن صفحه تازه‌ای در روابط خواهد بود.

حکیم بار دیگر بر ضرورت تسریع در بازگشت همه کشورهای امضاکننده توافق هسته‌ای به میز مذاکره و پایبندی آنها به توافقات پیشین تأکید و تصریح کرد: این امر اقدامی است که به صلح و امنیت بین‌المللی و بازیابی حقوق ملت مظلوم ایران و کاهش تحریم و محرومیت و رنج اقتصادی آنان می‌انجامد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان خاطرنشان کرد که عراق قدرتمند و باثبات و امن دستاوردی مهم برای ما و شرکای ما و همسایگانمان در منطقه‌ای خالی از تنش و نزاع است. رسیدن به چنین میهنی هدف ماست و به تحقق آن در آینده نزدیک به خواست خداوند متعال امیدواریم.

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها