پاسخ پورمحمدی به حمله برخی به پدرخواندگی

کد خبر: 1052051

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ما باید در ابتدا برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات تلاش کنیم؛ گفت: مردم باید با مشارکت بالا در انتخابات حضور پیدا کنند و بعد هنر ما باید این باشد که افراد اصلح را معرفی کنیم.

پاسخ پورمحمدی به حمله برخی به پدرخواندگی

خبرگزاری فارس: حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در نشست سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی احزاب و گروه های مختلف گفت: ما باید در ابتدا برای مشارکت گسترده مردم تلاش کنیم، مسلما مقام معظم رهبری هم به مشارکت پایین راضی نیستند و بارها بر حضور گسترده در انتخابات تاکید کرده اند.

وی افزود: مردم باید در یک فضای شفاف و با مشارکت بالا در انتخابات حضور پیدا کنند و بعد هنر ما باید این باشد که افراد خوب و اصلح را معرفی کنیم.

پورمحمدی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان گفت: من قبلا گفتم که نوع نگاه لیبرالی، امنیتی، نظامی و پدرسالانه هیچ کدام مطلوب ما نیست، منظور ما نوع این نگاه در مدیریت است ولی نگفتیم اگر کسی نظامی است یا سابقه قضایی دارد نباید کاندید شود. اما رویکرد و نگاهی که می خواهد با آن مدیریت کند مهم است.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: برخی به پدرخواندگی حمله می کنند ولی می خواهند خودشان مخفیانه این مدل را پیگیری کنند و یک دفعه در آخر انتخابات نظر خود را تحمیل می کنند. دوره این مدلها گذاشته و اینگونه مدلها دیگر مقبولیت ندارد و ما نمی توانیم از این مدلهای منسوخ شده استفاده کنیم. 

وی درباره نوع نگاه شورای وحدت اصولگرایان به انتخابات هم افزود: در این شورا روی هیچ فردی بحثی نشده است، تلقی ما این است اگر آقای رئیسی کاندیدا شود میل و نظر شورای وحدت به سمت ایشان است، ولی دیگر روی هیچ فردی بحثی نشده است.

پورمحمدی تاکید کرد: اگر آقای رئیسی وارد صحنه نشوند ما ممکن است با تعدد کاندیداها روبرو شویم و اینگونه احتمالا انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما در بسیاری از موضوعات توانستیم و در بسیاری از موضوعات نتوانستیم و این نکته بسیار مهم است؛ گفت: وقتی سخن از توانستن می‌کنیم، به معنی قدرت مطلق در همه حوزه‌ها نیست. ما در عرصه‌های بسیار مهم به صورت مستند و حتی به شهادت مخالفان و دشمنانمان توانسته‌ایم. بسیاری از توانایی‌های حتی ما قابل مناقشه نیست؛ ثابت شده است. 

پورمحمدی با بیان اینکه بالاترین دستاورد سیاسی، استقلال سیاسی است؛ تصریح کرد: هیچ کس در این موضوع تردید ندارد که ایران از نظر سیاسی مستقل است. دشمنان ما گاها می‌گویند که استقلال ما جنبه طغیانی و شورشی دارد اما در اصل استقلال سیاسی ما تردید ندارند. 

وی اظهار داشت: مردم ایران امروز در تعیین حق سرنوشت آزاد هستند انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است و مصداق بارزش این است که هیچ یک از ما نمی‌داند که چه کسی رئیس جمهور خواهد شد. 

وی افزود: منش و روش امام خمینی و مقام معظم رهبری بدین گونه بوده که هیچ وقت حتی اظهار نکردند که کدام نامزد مورد اقبال آنهاست. 

پورمحمدی یادآور شد: ما در زمینه نفت، گاز، فولاد و پتروشیمی ظرفیت‌های کم نظیری داریم. چند روز پیش سفیر سابق اسرائیل در آمریکا گفته که ایران نسبت به ۵ سال پیش رشد چشمگیری داشته است. به نظرم عرصه‌ای که کمتر مورد توجه قرار گرفته، فرهنگ، هنر و رسانه است. 

وی درباره مسدود شدن صفحات مجازی نیروهای انقلابی توسط دشمنان گفت: قرار دشمنان بر این بوده که صدای ما را خفه کنند. مصداق بارزش مسدود کردن صفحات مجازی مرتبط با ما است. پس از نظر دشمنان تولیدات فرهنگی ما تأثیرگذار است. خودشان می‌گویند که ایران همپای ایران و روسیه بر انتخابات آمریکا اثر می‌گذارد، بنابراین ما در فضای فرهنگی و رسانه‌ای تأثیرگذار هستیم. 

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: از نظر دشمنان ما باید از پا در بیایم. مردم ما هنوز سر خم نکرده است. علتش رشد مدنی مردم ایران است. 

وی با اشاره به تعدد موسسات خیریه و مردم نهاد در ایران گفت: مقام رهبری یک ایده مواسات را مطرح کردند و این ایده به شدت فراگیر شد. بر اساس بعضی آمار، ما در ایران ۶۰۰ هزار نیکوکار داریم. جامعه ایران، جامعه دلسوز است که همه هوای همدیگر را دارند. این نشان می‌دهد که توان و عرصه مدنی ما رشد کرده است. 

پورمحمدی از تلاش مرکز اسناد انقلاب اسلامی ایران برای انتشار کتابی در مورد تحریم‌های سیاسی خبر داد و گفت: این کتاب که تحریم‌های آمریکا را لیست کرده است، بسیار قطور شده است. به جد می‌توان گفت که حجم تحریم‌های ایران بی‌سابقه است. اتفاقات تحریمی ایران بسیار سنگین و فوق العاده است.

پورمحمدی عدم تجمیع ظرفیت‌ها و نرخ پایین بهروری را به عنوان مشکل کشور را در مقطع کنونی عنوان کرد و گفت: خروجی ما در بسیاری از بخش‌ها بالا نیست. نرخ بهروری ما پایین است. ما نیازمند تحول حکمرانی در گام دوم هستیم. به عبارتی نیازمند بازسازی و بازنگری انقلاب هستیم. حکمرانی خوب به تعبیر امیرالمونین حکومتی است که خدمتش زیاد و خرجش کمش است. ما نیازمند حکمرانی کم خرج و پر محصول هستیم.

وی با بیان اینکه «ما در تحصیل رضایت مردم موفق نیستیم» گفت: یکی از مشکلات دولت مردان ما این است که نمی‌توانند خوب با مردم حرف بزنند. فضای مردم آنقدر جذاب است که وقتی یک نکته مثبت می‌گویی، ده نکته مثبت هم آنها می‌گوید. ما در عرصه سیاسی، اشکالات جدی داریم. ما برای منظم کردن فضای سیاسی، کاری نکردیم.

پورمحمدی افزود: ما از یک آشفتگی و بی‌قاعدگی سیاسی رنج می‌بریم. ما هنوز یک تعریف دقیق از کنش سیاسی ارائه نکرده‌ایم. مردم هنوز نمی‌دانند باید بر چه اساسی نامزدها را انتخاب کنند چرا که اصلا نامزدها زمان کافی برای ارائه برنامه‌هایشان ندارد. ما هشتاد و چند حزب سیاسی داریم. مگر یک کشور به چند حزب نیاز دارد؟ آشفتگی سیاسی کشور در عمل و رفتار سیاسی آسیب‌زا است. ما باید شرایطی فراهم کنیم که مردم دقیقا بدانند که چه تضمینی پشت شعارهای نامزدها وجود دارد. باید بدانند که تبعات احتمالی هر انتخاب چیست.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در بخش دیگری از سخنان خود در مورد راهکارهای چالش‌ها و مشکلات ایران گفت: قرآن برای عقلانیت، دانش، تخصص و تجربه بسیار ارزش قائل است و به نوعی آن را واجب می‌داند. به نظرم علاوه بر عقل و علم، اخلاق هم باید اضافه شود. ما باید بر اساس این سه عنصر بازسازی و بازنگری کنیم.

 پورمحمدی در پایان جلسه در بخش پرسش و پاسخ مخاطبان در مورد سوالی مبنی بر حضور آیت الله رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: ما به دوستان ولایی خود گفته ایم که دور هم جمع شوید و با هم مشورت کنید. به هر نتیجه ای که رسیدید، جامعه روحانیت مبارز از شما حمایت می کند. ما گفته ایم که به هیچ عنوان نامزد انتخاباتی پیشنهاد نمی دهیم اما از نامزد شما حمایت می کنیم. از ما پرسیده شد که چرا چک سفید امضا می دهیم. ما گفتیم که ارزش خرد جمعی، تحمل یکدیگر و مشارکت بیشتر از اینها است.

وی افزود: نه گزینه ای داریم و نه گزینه ای پیشنهاد خواهیم داد اما هر کدام از جریان های سیاسی ما را به جلسات دعوت کند حضور می یابیم. دوستانی هم که در شورای وحدت حضور دارند می توانند شهادت دهند که به هیچ وجه نمی خواهیم گرایش یا گزینه خاصی را تحمیل کنیم.

وی اظهار داشت: تلقی بعضی از دوستان این است که بعضی از تجمع ها به ضررشان تمام می شود چرا که گزینه انتخاباتی شان از دست می رود. آنها اگر مثل ما فکر کنند و از قبل گزینه ای نداشته باشند همه به دنبال بهترین فرد می گردند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها