احمدی‌نژاد وارد می‌شود

کد خبر: 1052330

اظهارات احمدی‌نژاد آنقدر انتخاباتی و پرشور است که بتوان تیتر زد «احمدی‌نژاد وارد می‌شود». به خصوص که مدعی است هیچ وقت از سیاست فاصله نگرفته و پاسخ روشنی هم به احتمال رد صلاحیتش نمی‌دهد.

احمدی‌نژاد وارد می‌شود

گروه سیاست سایت فردا – احمدی‌نژاد و خبرهایش هر روز پررنگ‌تر از روز قبل می‌شوند، آنقدر که نمی‌شود آنطور که آقای حداد عادل می‌گوید، ورود او به انتخابات را ندیده گرفت. 

گمانه ورود او به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو – به صورت مستقیم یا غیر مستقیم – از چندی قبل مطرح شده است. از همان وقتی که شروع کرد به خودنمایی‌های رسانه‌ای و مصاحبه‌های پی‌درپی، گفتن از موضوعات خط قرمزی مثل حجاب یا نشستن مقابل دوربین رسانه‌های معاند. همچنین از وقتی سنت نامه‌نگاری خود را زنده کرد و از بایدن گرفته تا روحانی را خطاب قرار داد.

اخیرا هم که به واسطه حاشیه سازی طرفدارانش در روز 22 بهمن و فضاسازی‌های رسانه‌ای برای ورود او به انتخابات، به عنوان یک گزینه جدی طرح شده است.

همین گمانه‌زنی‌ها سبب شده که بسیاری از سیاسیون به احتمال برگشت وی به قدرت واکنش نشان داده و چالش تایید صلاحیت را به وی یادآور شوند. در تازه‌ترین مورد رئیس شورای ائتلاف گفته بود که « آمدن احمدی نژاد در انتخابات را اصلا در نظر نگیرید، تکلیف روشن است؛ ۴ سال هم گذشته و دلایل روشنتر شده است.»

خود احمدی‌نژاد اما انگار توجهی به این نکات ندارد. او که استاد جلب توجه و پاسخ‌های مبهم است، در آخرین مصاحبه خود به خبرنگار شبکه «تی آر تی» ترکیه درباره اینکه میخواهد به سیاست برگردد یا نه، گفته است: «من هیچوقت از سیاست دور نبوده ام که بخواهم برگردم.»

در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال رد صلاحیتش نیز مثل همیشه از زیر جواب دادن در رفته و گفته است: «من هنوز راجع به انتخابات نظری نداده ام و موضعی نگرفته ام اما نقطه نظراتی دارم که در صورت ضرورت، در موعد انتخابات آن را با مردم در میان خواهم گذاشت».

احمدی‌نژاد در ادامه این مصاحبه نیز از نامه‌نگاری‌ها و مواضع سیاست خارجی خود گفته است. مواضعی که شاید در اوضاع و احوال فعلی کشور و با توجه به پیچیدگی‌های برجام و روابط ایران با کشورهای منطقه مورد توجه قرار بگیرد اما با رویکرد احمدی‌نژاد در آن هشت سال ریاست جمهوری همخوانی ندارد. 

وی درباره چرایی نامه به بایدن می‌گوید: « در نامه های اخیر هم تاکید کردم که این اختلاف طی ۴۰ سال به ضرر هر دو ملت بوده و سایر ملت ها هم نه تنها نفعی نبرده اند بلکه آنها هم ضرر کرده اند و خواستم که عقلای دو طرف بنشینند و بر اساس عدالت و احترام مسائل‌شان را حل کنند.»

وی تصریح کرد: « من معتقد هستم که یک بار دیگر ایران و آمریکا و بقیه باید بنشینند و مسائل را از ابتدا بر پایه عدالت و احترام با هم مرور کنند و اگر توافقی می شود، یک توافق عادلانه، احترام آمیز و با رعایت حقوق یکسان ملت ها تنظیم شود و تقابل ۴۰ ساله، به همکاری و تعامل تبدیل شود.»

او درباره نامه به بن سلمان نیز گفته است: «هر اقدامی که به برقراری صلح کمک کند ما از آن استقبال می کنیم و اگر بتوانیم آن اقدام را انجام می دهیم.»

احمدی‌نژاد در ادامه این مصاحبه نیز به سوالاتی درباره فیلترینگ پاسخ می‌دهد. از آنجایی که فیلترینگ و مسائلی مثل این همیشه در آستانه انتخابات‌ها مورد توجه مضاعف قرار می‌گیرد، پاسخ‌های احمدی‌نژاد در این باره نیز از آن دست پاسخ‌هایی است که بتواند نظر جامعه را جلب کند. او می‌گوید: « امروز در دنیای ارتباطات فیلتر معنا ندارد. فیلتر کردن و ایجاد محدودیت، یک امر شکست خورده است. من موافق استفاده کامل مردم از فضای مجازی هستم.»

حرف‌های احمدی‌نژاد که رنگ و بوی شعارهای انتخاباتی را دارد به همین‌جا ختم نمی‌شود. او تاکید می‌کند که «از ابتدا به دنبال رابطه ایران و آمریکا بودم».

وی توضیح می‌دهد: «در دولت اول، ما رسما خواستیم که رابطه بین دو ملت ایران و آمریکا برقرار شود. خواستار پرواز مستقیم بین تهران و نیویورک شدیم. بعد از رسیدن به صنعت غنی سازی، من خواستار همکاری به جای تقابل شدم. من همیشه با تجاوز، اشغال سرزمین دیگران، چپاول ملت ها و زورگویی مخالف بوده ام و الان هم مخالف هستم. من همیشه طرفدار صلح، عدالت و احترام برای همه ملت ها بوده و هستم.»

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها