سرلشکر جعفری: الان صحنه جنگ، جنگ نرم فرهنگیست

کد خبر: 1052431

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه الله(عج) با بیان اینکه بانوان در جنگ نرم نقش کلیدی و اصلی خواهند داشت، گفت: بانوان باید این کنش اجتماعی و مبارزات نرم خود را از خانواده خودشان شروع و در سطح بعدی محله‌ها و جامعه خود را تحت تاثیر قرار دهند.

سرلشکر جعفری: الان  صحنه جنگ، جنگ نرم فرهنگیست

خبرگزاری فارس: افتتاحیه مجازی اولین مانور عملیاتی ویژه بانوان ادوار و فعالین فعلی تشکل‌ها با عنوان مانور رمیصا ( رهبران میانی صحنه انقلاب ) به مناسبت سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب و با هدف نقش آفرینی قوی تر بانوان"  برگزار شد.

سردار محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه الله در این مراسم با اشاره به جایگاه جوانان به خصوص بانوان در پیشبرد گام دوم انقلاب گفت: انتظار رهبر معظم انقلاب از نقش آفرینی مردم در گام دوم انقلاب خودسازی، جامعه پردازی و حرکت به سوی تمدن سازی در جهت تمدن نوین اسلامی است.

وی افزود: نقش آفرینی مردم در این برهه متفاوت از گام اول (چهل سال اول ) است و حال مسئله اصلی حرکت خود جوش و درون زای مردمی است و تفاوت عمده این حرکت با دهه اول انقلاب آن است که در آن زمان بعد از اعلام آمادگی مردم این حرکت مردمی توسط سازمان ها سازماندهی می‌شد اما حال باید خود مردم آتش به اختیار و خودجوش عمل کنند.

سردار جعفری تاکید کرد: نیمی از جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند و نقش‌آفرینی زنان در ۴۰ سال دوم انقلاب متفاوت از جنگ است چرا که خط مقدم جبهه ها را مردان تشکیل می‌دادند و پشت جبهه ها بود که زنان و مردان متناسب با آفرینش خودشان نقش آفرینی جهادی داشتند اما الان  صحنه جنگ، جنک نرم فرهنگیست.

وی ادامه داد: در صحنه مبارزات فعلی با توجه به جنس این مبارزه که از نوع کنش های فرهنگی اجتماعیست بانوان می توانند خودشان مستقل از مردان کنار هم قرار گیرند و آن نقش آفرینی منحصر به فرد زنان در عرصه‌های گوناگون را رقم زنند. قطعا در جنگ نرم بانوان نقش  کلیدی و اصلی خواهند داشت.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه الله گفت: بانوان باید این کنش اجتماعی و مبارزات نرم خود را از خانواده خودشان شروع کنند و در سطح بعدی محله‌ها و  در نهایت جامعه خود را تحت تاثیر قرار دهند و قدم اول چنین مبارزه ای با تشکیل گروه‌های خودجوش مردمی  بانوان اتفاق خواهد افتاد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها