پژمانفر: بیانیه آژانس و دولت مجوز تمدید سه ماه تحریم است

کد خبر: 1052588

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در واکنش به بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که این بیانیه مشترک مجوز سه ماه تحریم مجدد به ایران است.

پژمانفر: بیانیه آژانس و دولت مجوز تمدید سه ماه تحریم است

خبرگزاری ایسنا: نصرالله پژمانفر در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در دستور بیانیه مشترک آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران با استناد به قانون اساسی گفت: سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری نیست. تصویب پروتکل ها و مصوبات فقط و فقط در اختیار مجلس است. مجلس نمی تواند اختیار قانونگذاری را به شخص یا هیاتی واگذاری کند. اگر کاری برخلاف این اصل انجام شود مصوبات باید به دست رئیس مجلس برسد و رئیس مجلس به آنها ورود کند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خطاب به محمدباقر قالیباف گفت: مطالبی که همکاران از صبح مطرح کرده اند به جا است. متاسفانه بدعت بدی در کشور اتفاق افتاده و آن این است که مجلس مصوباتی می گذارد و دولت این مصوبات را دور می زند. بین بیانیه و مصوبه دولت هیچ تفاوتی وجود ندارد.

پژمانفر بیانیه مشترک سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را خلاف قانون اساسی عنوان کرد و گفت: دولت باید عذرخواهی کند. مجلس باید از قانون وضع کرده دفاع کند. مبنای بیانیه دولت این است که مجوز سه ماه تحریم مجدد به کشورهای تحریم کننده داده شده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس در پایان گفت: آقای قالیباف باید بگویند که آیا پروتکل بیان شده از سوی دولت مخالف صریح قانون مجلس هست یا نیست؟ اگر نسبت به این مسئله با همکاران هم عقیده هستید که هستید به این ماجرا ورود کنید و اجازه ادامه دار شدن آن را ندهید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها