شورای وحدت از لاریجانی حمایت نمی‌کند؟

کد خبر: 1052767

کنعانی مقدم گفت: اگر رئیسی کاندیدا نشود شانس حمایت اصولگرایان از قالیباف بیش از لاریجانی است.

شورای وحدت از لاریجانی حمایت نمی‌کند؟

گروه سیاست سایت فردا - سازوکارهای انتخاباتی تشکیل شده در هر دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا هنوز مهیای انتخابات نشده‌اند. مثلا در جریان اصولگرایی هنوز معلوم نیست که شورای وحدت معیار و ملاک انتخاب کاندیدای نهایی می‌شود یا شورای ائتلاف. با این حال گمانه‌زنی‌ها درباره مصادیق انتخاباتی و نظر هر یک از سازوکارها درباره این مصادیق ادامه دارد.

تازه‌ترین گمانه نیز مربوط به حمایت احتمالی شورای وحدت از علی لاریجانی است. موضوعی که حسین کنعانی مقدم، دبیرکل حزب سبز که خود در شورای وحدت حضور دارد، تکذیب می‌کند. او با اشاره به اینکه این شورا هنوز وارد بحث مصادیق نشده است، درباره بخشی از صحبت‌های حداد عادل مبنی بر رفتن شورای وحدت اصولگرایان به سمت علی لاریجانی می‌گوید: « ممکن است که این موضوع در جامعه روحانیت مبارز و یا سایر احزابی که عضو شورای وحدت اصولگرایان هستند مطرح شده باشد، همانطور که نام آیت الله رئیسی مطرح شده؛ اما در حقیقت نام هیچ کدام از این افراد به عنوان یک تصمیم در بین آن خرد جمعی مطرح نیست.»

وی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفته است: «الان ساختار به گونه‌ای شده که اگر یک نامزد مورد توافق همه باشد وحدت شکل خواهد گرفت؛ برای مثال بر روی نام آیت الله رئیسی این وحدت وجود دارد، اما اگر او حضور پیدا نکند ما دچار یک سری رقابت درونی در بین اصولگرایان خواهیم شد.»

او در پاسخ به این سوال که اگر آیت الله رئیسی به میدان نیاید آیا رقابت بین محمدباقر قالیباف و علی لاریجانی صورت خواهد گرفت، گفت: ممکن است این موضوع مطرح شود. اما موضوع این است که لاریجانی خود را وابسته به جریان اصولگرا ندانسته و نمی‌داند و ممکن است به صورت مستقل وارد انتخابات شود ، بنابراین بعید است که اصولگرایان تمام  قد پشت او بایستند و شانس حمایت اصولگرایان از قالیباف بیشتر از لاریجانی است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها