نماینده مجلس: آماده تعامل با دولت هستیم

کد خبر: 1052933

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: مجلس در اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب برای یک صدایی آمادگی تعامل با دولت را دارد و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها باید اجرا شود.

نماینده مجلس: آماده تعامل با دولت هستیم

حبرگزاری مهر: مالک شریعتی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی طی نشستی خبری، اظهار داشت: متأسفانه گزارشی درباره نحوه اجرای موارد فنی و هسته‌ای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، از سوی دولت به کمیسیون انرژی مجلس ارائه نشد و به همین دلیل ما نتوانستیم گزارشی در این باره به صحن علنی ارائه کنیم.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که قانون مجلس خوب است و دولت باید آن را اجرا کند. از سوی دیگر ایشان فرمودند که این قانون رها نشود و اختلافات پیرامون دولت و مجلس درباره آن حل شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید برای ارائه گزارش به مجلس می‌آمد، تصریح کرد: مجلس باید ضمن تأکید بر اجرای دقیق و کامل قانون، با دولت تعامل کند و معتقدم که حل یک موضوع میان دو قوه از طریق دستگاه قضا مسیر تعامل نیست.

وی افزود: مجلس مصر است که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران اجرا شود و شرط یک صدایی مدنظر مقام معظم رهبری، تشکیل جلسات مشترک میان مجلس و دولت است تا در نهایت به نظر مشترکی برسیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس آمادگی میزبانی جلسات با دولت را دارد و دولت نیز از این موضوع استقبال خواهد کرد، گفت: همچنین رئیس سازمان انرژی اتمی، نماینده آژانس و دبیر شورای عالی امنیت ملی هم می‌توانند در مجلس حاضر شوند و توضیحاتی در این باره به نمایندگان ارائه کنند.

شریعتی با تاکید بر این که مجلس در اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب برای یک صدایی آمادگی تعامل با دولت را دارد، گفت: از دولت انتظار داریم که دغدغه و نگرانی به حق نمایندگان درباره نحوه اجرای این قانون را درک کرده و برای رفع آن تلاش کند.

در واقع، یکی از انتقادهای جدی نمایندگان این است که چرا دولت بدون هماهنگی با مجلس، اقدام به تدوین بیانیه مشترک با آژانس زد و این موضوع شائبه اجرا نکردن قانون را دارد و لازم است که دولت این نگرانی و دغدغه نمایندگان را برطرف کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها