چرا جهانگیری کاندید نمی‌شود؟

کد خبر: 1053390

عضو کارگزاران گفت: جهانگیری تا این لحظه برای نامزد‌شدن اعلام موافقت نکرده است.

چرا جهانگیری کاندید نمی‌شود؟

گروه سیاست سایت فردا - بازار گمانه‌زنی‌های انتخاباتی داغ است و چهره‌های اثرگذار نیز با پنهان کردن تصمیم خود درباره کاندیداتوی یا عدم کاندیداتوری به آن دامن می‌زنند. این پنهان‌کاری‌ها بعضا عامدانه و در راستای حرکت با چراغ خاموش و هوشیار نکردن رقیب است. در موارد بسیاری اما ناشی از بلاتکلیفی‌های سیاسی و تردید درباره پشتوانه حزبی و مردمی است. 

به عنوان مثل سکوت اسحاق جهانگیری درباره اینکه بلاخره  وارد کارزار 1400 خواهد شد یا نه ، به دلیل دوم است. او که پایش در بسیاری از ناکارآمدی‌های دولت روحانی گیر است، نمی‌تواند روی رای‌آوری خود و حمایت مردم حساب کند. به خصوص که جریان اصلاحات اساسا با ریزش رای مواجه شده و به اعتراف خودشان دیگر ابزارهایی مثل تکرار بزرگان جوابگو نیست.

دیگر عامل تردید آفرین برای جهانگیری، حمایت و پشتوانه حزبی است. شاهد آنکه در هفته‌های اخیر شایعات بسیاری درباره عدم حمایت کارگزاران از جهانگیری به گوش رسید. گفته می‌شد که کارگزاران از عدم تایید صلاحیت جهانگیری مطلع شده و به همین خاطر مایل نیست که روی او سرمایه‌گذاری کند. از محسن هاشمی به عنوان کاندیدای حزبی کارگزاران نام برده شد و گمانه ائتلاف با فردی مثل لاریجانی نیز همچنان مطرح بود.

محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی این حزب اما در مصاحبه اخیر خود تا حدی موضع انتخاباتی کارگزاران را روشن کرده است. بگذریم از اینکه کارگزاران بارها از ائتلاف با لاریجانی گفته و بعد هم تحت فشار سایر احزاب اصلاح‌طلب عقب نشسته است؛ عطریانفر این بار اسحاق جهانگیری را یکی از «برجسته‌ترین نیروهای حزب» خوانده و تاکید می‌کند که « اعضا به او تعلق‌خاطر زیادی دارند. مسلما اگر جبهه اصلاحات و شخص اسحاق جهانگیری موافق نامزدی در انتخابات ۲۸خرداد ۱۴۰۰ ریاست‌جمهوری باشد، بی‌تردید جزء گزینه‌های حزب کارگزاران سازندگی خواهد بود».

او در گفت‌وگوی با ایرنا، گفته است: «تا جایی که اطلاع داریم، جهانگیری مدت‌های مدیدی است که در ‌حال رایزنی است و تا این لحظه برای نامزد‌شدن اعلام موافقت نکرده است. علت اینکه ما کمتر از آقای جهانگیری نام می‌بریم، به خاطر نظر خود اوست».

به گفته عطریانفر، جهانگیری گفته است چون خودم به جمع‌بندی نرسیدم، تمرکز روی من در‌حال‌حاضر به مصلحت نیست. اما طبیعتا یکی از شخصیت‌هایی است که می‌تواند مورد توافق جبهه اصلاحات باشد».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: «متوجهم چرا جهانگیری کمتر علاقه‌ای به ورود نشان می‌دهد. او به مدت هفت سال به‌عنوان معاون اول بیشترین و سخت‌ترین شرایط را به دوش کشیده و متأسفانه در حق او جفای زیادی شده و خسته است. در شرایطی که سیاست‌هایی تحریمی همه ارکان اقتصادی کشور را به هم ریخته بود و قدرت خرید مردم به دلیل نابسامانی‌ها کم شده بود، جهانگیری در رأس سیاست‌های اقتصادی قرار گرفت و همه انتقادها و هجمه‌ها را به جان خرید».

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها