روایت عطریانفر از شاخص های انتخاباتی اصلاحات

کد خبر: 1053594

عضو شورای مرکزی کارگزاران در گفت و گو با ما، بهزاد نبوی را بهترین فرد برای ریاست ناسا دانست و گفت:سیدحسن خمینی،ظریف و محسن هاشمی از جمله گزینه های ما هستند

روایت عطریانفر از شاخص های انتخاباتی اصلاحات

خراسان:  آرام آرام به روز های پایانی اسفند ماه نزدیک می شویم و کشورمان خود را مهیای ورود به سال 1400 می کند، سالی که بی شک برای جریان های مختلف سیاسی  حائز اهمیت بوده  و انتخابات خرداد ماه بسیاری از این احزاب و جریان های سیاسی را به تکاپو واداشته است. اصلاح طلبان نیز از این قاعده مستثنا نیستند و این جریان هم اگرچه ورود جدی به انتخابات اسفند ماه  سال گذشته نداشت اما حالا با نهاد اجماع سازی که شکل داده بنا دارد با جدیت به انتخابات سال آینده ورود کند. در این بین با محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی کارگزاران که یکی از احزاب شاخص اصلاح طلبی به حساب می آید گفت و گو کرده ایم و نظر او را درباره نهاد اجماع ساز، ریاست بهزاد نبوی و کاندیدای غیر اصلاح طلبی جویا شدیم که درادامه پاسخ او به سوالات خراسان را می خوانید:

آقای عطریانفر با توجه به این که کارگزاران در انتخابات اسفندماه 98 برخلاف بسیاری از جریان های اصلاح طلبی ورود جدی به انتخابات 98 داشت، اما احساس می شود که رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته و برخلاف بعضی از احزاب اصلاح طلبی همچون « ندا» رویکرد مستقلی برای 1400 ندارد.

کارگزاران در انتخابات اسفندماه رویکرد متفاوتی با جریان اصلاح طلبان نداشت. مجموع جمع بندی اصلاحات در آن زمان این بود که کسانی که می خواهند برای انتخابات فعال باشند می توانند فعال باشند و کسانی هم که نمی خواهند می توانند فعال نباشند در نهایت هم بالای 60 درصد احزاب دوم خردادی انتخابات را تایید کردند، فعال بودند و لیست هم دادند.

روز گذشته روزنامه شرق در گزارشی به طور غیر مستقیم کارگزاران ( یاران هاشمی)  را مسئول وضعیت فعلی اصلاح طلبان اعلام و تاکید کرده که اصلاح‌طلبان حتی به قیمت شکست در انتخابات هم که شده باید راه خود را از این دست اصلاح طلبان جدا کنند. نظر شما در این خصوص چیست؟

هرکس این گزارش را نوشته الفبای سیاست را بلد نبوده، چرا که رکن محوری و حیاتی اصلاحات، کارگزاران است. این ها اظهار نظر های پیش پا افتاده رسانه ای است که نباید برای آن ارزش قائل شد.

دور نمای شما از آینده سیاسی نهاد اجماع ساز چیست و آیا بهزاد نبوی با سن بالایی که دارد و با توجه به این که چندین سال از سپهر سیاسی کشور فاصله گرفته توانایی پیشبرد « ناسا» را دارد ؟

ما در دوم خرداد بنا داریم حول محور آقای خاتمی به انتخابات ورود و  شخصیت جامع الاطرافی را پیدا کنیم که اولا مردم ایران به او حس و نگاه مثبتی داشته باشند. ثانیا مورد اجماع نخبگان اصلاح طلبی  به خصوص جریان های محوری باشد و ثالثا این که شخصیتی انتخاب شود که بزرگان نظام به او حساسیتی نداشته باشند. در خصوص آقای نبوی هم باید گفت که بهترین کسی است که می توانست به ریاست این نهاد انتخاب شود چرا که نه تنها مورد احترام قاطبه احزاب اصلاح طلبی است بلکه مورد حمایت آقای خاتمی هم هست.

البته بعضی از چهره های اصلاح طلبی همچون صادق خرازی سن و سال رئیس و  مجموعه « ناسا» را غیر دموکراتیک ،پیر و بدون توجه به جوانان اصلاح طلب دانسته بودند .

 این درست نیست . آقای نبوی نیم قرن تجربه سیاسی دارد و از پختگی لازم برخوردار است . در خصوص سن و سال  نهاد اجماع ساز هم  باید گفت که این  نهاد عملیاتی نیست و هر چقدر در این مجموعه افراد پخته تر و با سابقه تری حضور داشته باشند اثر و خروجی که برای جریان اصلاح طلبی دارند خیلی بهتر خواهد بود و  باید در بخش دیگری از نیروهای جوان استفاده کرد.

بسیاری از فعالان و جریان های سیاسی برخلاف کارگزارانی ها  اعلام کرده اند که به هیچ وجه زیر بار گزینه غیر اصلاح طلبی نخواهند رفت. در این خصوص توضیح می دهید؟

این که فردی بگوید من تنها به سراغ گزینه اصلاح طلبی خالص خواهم رفت این به آن معناست که اگر این گزینه نباشد در انتخابات شرکت نخواهد کرد و  این دقیقا تحریم انتخابات است. باید گفت که  نه تنها کارگزاران با تحریم انتخابات مخالف است بلکه این در تضاد با مفهوم اصلاح طلبی است.از الان نیز نباید روی مصادیق صحبت کرد، اما به طور طبیعی در روند انتخاب یک چهره شاخص، نام‌های متعددی مطرح خواهد شد. از جمله آقایان سید حسن خمینی،محمد جواد ظریف و محسن هاشمی در میان گزینه‌های مطرح شده اصحاب اصلاح طلب هستند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها