ورود کمیسیون آموزش به ادغام چند دانشگاه‌

کد خبر: 1053944

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکری درباره اقدام وزیر علوم در ادغام تعدادی از مراکز آموزش عالی و دانشگاهی، گفت: کمیسیون آموزش این اقدام خلاف قانون را بررسی خواهد کرد.

ورود کمیسیون آموزش به ادغام چند دانشگاه‌

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت دوم امروز (دوشنبه، 11اسفند) مجلس شورای اسلامی در تذکری اظهار داشت: وزارت علوم خلاف قانون نسبت به ادغام برخی از مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های کشور در استان‌هایی مانند اصفهان، خراسان جنوبی و بیرجند اقدام کرده است.

وی افزود: دولت با برداشت غلط از قانون و تحت عنوان ساماندهی اقدامی خلاف قانون انجام داده است؛ ادغام مذکور خلاف قانون اساسی و خلاف صریح قانون برنامه ششم توسعه است.

نماینده کاشمر در مجلس تصریح کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه هر انحلال و ادغامی منوط به مصوبه مجلس است، براین اساس انحلال و ادغام دانشگاه شهرستان کاشمر با بیش از 10 هزار دانشجوی بومی که جذب کرده خلاف قانون و منافع علمی کشور است.

نیک بین اظهار داشت: دولت متخصص در زمینه ناراضی کردن مردم به ویژه افراد دانشگاهی است.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر از رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواست تا این اقدام خلاف قانون وزارت علوم را بررسی کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها