واکنش سردار سپهر به جوسازی درباره سربازی

کد خبر: 1054084

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه کسانی که حقوق سرباز را ندادند کوتاهی کرده‌اند، گفت: عده‌ای ناآگاه و بعضاً معاند می‌خواهند نیروهای مسلح را از ریشه مردمی خود جدا و تضعیف کنند.

واکنش سردار سپهر به جوسازی درباره سربازی

خبرگزاری تسنیم:  روز گذشته سی و چهارمین جلسه کمیسیون دائمی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح با حضور نمایندگان نیروهای مسلح، وزارتخانه‌ها و سازمانهای ذیربط حوزه مهارت‌آموزی برگزار شد.

سردار محمد حسین سپهر؛ فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح در این نشست با بیان اینکه خدمتِ سربازیِ وظیفه، یکی از ارکان توان رزمی نیروهای مسلح  و بنیه دفاعی و امنیتی کشور و سرباز یکی از مؤلفه‌های اقتدار و عمق‌بخشی مردمی و عقبه نیروهای مسلح است، اظهار کرد: عده‌ای ناآگاه و بعضاً معاند می‌خواهند نیروهای مسلح را از ریشه مردمی خود جدا و تضعیف کنند و شعار حرفه‌ای شدن سربازی را می‌دهند درحالیکه هم‌اکنون ما  مقررات جذب نیروی حرفه‌ای داریم و بر این اساس هزاران نفر نیروی پیمانی حرفه‌ای در کنار کادر و وظیفه و بسیج مشغول اجرای مأموریت هستند.

وی متذکر شد: هدف قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح در یک کلام رشد و تعالی سرباز و سربازی مدرسه، دانشگاه و مرکز رشد جوان است و ما با این هدف فاصله زیادی داریم و همه باید جهت تحقق این هدف کمک کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ما باید سند ملی مهارت‌آموزی سربازان را با همکاری تمام دستگاه‌های ذیربط تدوین کنیم، باید وضع موجود را بررسی و آسیب‌شناسی و وضع مطلوب را تدوین و راه‌های رسیدن به وضع مطلوب را احصاء کنیم.

سپهر افزود: در نظر است در سال 1400 رویداد مهارت‌آموزی و اشتغال سراسری برگزار کنیم، ایده‌ها، نظرات و پیشنهادات صاحب‌نظران این حوزه را بگیریم و به برترین به آنها جوایز بدهیم و صندوق حمایت از اشتغال سربازان را تشکیل خواهیم داد.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این حق سرباز است که حقوق مناسب دریافت کند و کسانی که حقوق سرباز را ندادند کوتاهی کرده‌اند، بیان کرد: این حق سرباز است که بعد از خدمت از ما برای اشتغال کمک بخواهد.

وی یادآور شد: در مراکز آموزش و یگانهای عمده باید کارگاه مجهز مهارت‌آموزی تشکیل دهیم و همچنین با ساخت مراکز آموزش سیار، مهارت‌آموزی را به مناطق امنیتی و محروم خواهیم برد

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها