اصرار شورای وحدت به کاندیداتوری رئیسی

کد خبر: 1054798

سخنگوی شورای وحدت ابراهیم رئیسی را به نامزدی پاکدست به مردم پیشنهاد می‌کند در حالی که او هنوز اعلام کاندیداتوری نکرده است.

اصرار شورای وحدت به کاندیداتوری رئیسی

گروه سیاست سایت فردا – کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی در انتخابات پیش‌رو یکی از داغ‌ترین مباحث انتخاباتی این روزها است. رئیس دستگاه قضا تا کنون اظهارنظری مبنی بر تمایل به کاندیداتوری نداشته و چند باری نیز تلویحا و صراحتا گمانه‌های موجود در این باره را رد کرده است. 

ظرفیت وی برای اجماع اما سبب شده که بخشی از اصولگرایان و مشخصا شورای وحدتی‌ها به وی اصرار کنند. چندی قبل غلامرضا مصباحی مقدم از حمایت این شورای از رئیسی گفته بود و اکنون هم منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت پیشنهاد کاندیداتوری او را مطرح می‌کند. 

وی در همایش کمیته کارگری که در محل همایش های آدینه برگزار شد، با تاکید بر لزوم‌ تلاش برای دستیابی به وحدت و اجماع نظر همه نیروهای انقلابی و ارزشی افزود: شخصیت آقای رییسی‎ اجماع آفرین و وحدت آفرین است. اگر آقای رئیسی به میدان انتخابات وارد شود ما به عنوان شورای وحدت قویا از ایشان حمایت می‌کنیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ‎ما به مردم پیشنهاد می کنیم که آقای رئیسی نامزد پاکدست و قابل اعتماد برای کشورداری است.

اینکه قاضی‌القضات چقدر تحت تاثیر این اصرارها قرار خواهد گرفت یا اینکه ماموریت ناتمام خود برای ساماندهی دستگاه قضا را اولی می‌داند یا این دست مطالبات و دعوت‌کردن‌ها را به زودی معلوم خواهد شد. علی الحساب اما هرچه هست گمانه‌زنی است.

یکی از این گمانه‌ها نیز بر مبنای اظهارات محمدرضا باهنر ، فعال سیاسی اصولگرا مطرح می‌شود. او پیش‌تر از عدم کاندیداتوری رئیسی خبر داده و همین امروز نیز در گفت‌وگویی با «نامه نیوز» گفته است: « من خودم هم که چند بار شخصا با آقای رئیسی صحبت کردم، ایشان گفت من نمی‌آیم، اما عالم سیاست اصلا این جذمیت‌ها را ندارد؛ این‌که فردا چه اتفاقی می‌افتد و یا پس فردا چه اتفاقی می‌افتد.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها