تذکرات شفاهی نمایندگان/تذکر جدی به وزارت صمت

کد خبر: 1054877

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: وزارتخانه‌های صمت و کشاورزی بازار را رها کرده‌اند.

تذکرات شفاهی نمایندگان/تذکر جدی به وزارت صمت

خبرگزاری تسنیم: اقبال شاکری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز قوه مقننه در تذکری شفاهی، گفت: افزایش بی رویه قیمت بلیط مترو، اتوبوس و حمل و نقل عمومی در تهران به میزان 35 درصد و همچنین عوارض ساختمانی تا حدود 90 درصد اتفاق افتاده است که به نظر می رسد دولت و شهرداری دست به دست هم داده اند تا زندگی مردم را بیش از این تحت فشار قرار دهند.

وی افزود: معمولا نباید عوارض ساختمانی و قیمت بلیط حمل و نقل عمومی بالاتر از 10 درصد بوده باشد بنابراین نمی دانم چرا این افزایش قیمت اتفاق افتاده است که باید گفت چنین موضوعی غیرقابل قبول است.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از تدکر خود درباره تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر، بیان کرد: تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر در دستگاه های اجرایی براساس مصوبات گذشته مجلس و همچنین مصوبات لایحه بودجه سال 1400 باید انجام شود که چنین موضوعی را بایستی سازمان امور استخدامی تسریع ببخشد و دست اندازی ایجاد نکند.

شاکری در ادامه تذکر خود به بازدید اعضای کمیسیون عمران از شهر زلزله زده سی سخت اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که از شهر زلزله زده سی سخت داشتیم فرسوده بودن بافت فرسوده در آن شهر نمایان بود و همین موضوع هم در زلزله اخیر باعث تخریب خانه ها شده است که این نشان می دهد غفلت بزرگی در این 7 سال اخیر در بخش مسکن رخ داده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در همین باره ادامه داد: به طوری که می‌توانم خسارت شهر زلزله زده سی سخت را  بیش از حمله مغول به ایران اعلام کنم چرا که خانه های مردم ویران شده است ولی دولت هیچ کار خاصی انجام نمی دهد بنابراین پیام مردم و مجلس انقلابی را به گوش مسئولان خواهیم رساند که با تمام شدن دوران مسئولیتشان بازخواست و همچنان مطالبه گری ادامه پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم تهران در بخش پایانی تذکر خود گفت: از کمیسیون اصل 90 که پرونده آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی را پیگیری و آن را به سازمان بازرسی ارجاع داده است سپاسگزارم.

**پورابراهیمی: وزارتخانه‌های صمت و کشاورزی بازار را رها کرده‌اند

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این جلسه در تذکری با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری درباره وضعیت معیشتی مردم و گرانی‌ها گفت: موضوعات مهم در عرصه بین المللی و ملی باید در دستور کار مجلس قرار گیرد. رهبر معظم انقلاب در فرمایشات اخیر خود به وضعیت بازار و قیمت ها که به شدت اثر منفی بر زندگی مردم گذاشته، اشاره کرده و از این موضوع گلایه مند بودند.

وی با بیان اینکه موضوعات اساسی باید در دستور کار مجلس قرار گیرد، افزود: بازار دچار التهاب شده، وزارتخانه های صمت و کشاورزی بازار را رها کرده اند و مشخص نیست که قیمت‌ها تا کجا باید بالا برود. لذا به دلیل اهمیت موضوع و دستور رهبر معظم انقلاب، این موضوع را در دستور کار قرار دهید.

رئیس کمیسیون اقتصادی در ادامه تذکر خود همچنین از آمادگی کمیسیون متبوعش برای کمک به مردم، افزایش نظارت دولت و هم افزایی بین دولت و مجلس برای حصول رضایت مقام معظم رهبری و مردم خبر داد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: در طول یک سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، محدودیت های جدی برای برخی مشاغل ایجاد شده است، تورم موجب رشد افسارگسیخته قیمت ها شده و بازار نیز رها شده است!

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود به موضوع کرونا اشاره کردند؛ ما باید توجه داشته باشیم و برای آثار مخرب این ویروس بر اقتصاد کشور، تدبیری بیاندیشیم، البته کمیسیون کشاورزی مجلس قرار است از میادین میوه و تره بار بازدیدی داشته باشد. کمیسیون های اقتصادی نیز باید وضعیت بازار بورس و قیمت کالاها را بررسی کنند.

نایب رئیس مجلس همچنین از کمیسیون بهداشت مجلس خواست تا درباره آنچه رهبر معظم انقلاب درباره بسته مدیریتی روشن در شرایط کرونا فرمودند، توجهات ویژه صورت گیرد و این موضوع را بررسی کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها