روزنامه اعتماد: شک نکنید نامزد جامعه روحانیت علی لاریجانی است

کد خبر: 1055041

روزنامه اعتماد شواهد و مستنداتی را ارائه کرده که نشان می‌دهد جامعه روحانیت گام به گام در حال آماده‌سازی فضا برای ورود علی لاریجانی است.

روزنامه اعتماد: شک نکنید نامزد جامعه روحانیت علی لاریجانی است

گروه سیاست سایت فردا - روزنامه اعتماد در گزارشی بلند شواهد و مستنداتی را ارائه کرده که نشان می دهد جامعه روحانیت گام به گام در حال آماده سازی فضا برای ورود علی لاریجانی به عرصه انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 است.

این روزنامه مدعی است شواهد و نشانه‌های قطعی وجود دارد که علی لاریجانی منتظر مساعد شدن شرایط است تا ورود خود را همچون سایر کاندیداها علنی کند اما هنوز شرایط را مساعد نمی بیند. بر همین اساس جامعه روحانیت مبارز هم اکنون مشغول کار رسانه ای است که جهانگیری را از نامزدی منصرف کند، چراکه با این اتفاق مسیر برای کاندیدتوری علی لاریجانی فراهم خواهد شد. 

بنا به اطلاعات ارائه شده در این گزارش، اوایل دی ‌ماه دیداری انتخاباتی بین مصطفی پورمحمدی دبیرعالی جامعه روحانیت و علی لاریجانی برگزار می شود، هرچند بعدا وقتی خبر این دیدار در رسانه های منتشر شد بلافاصله با تکذیبیه رسمی جامعه روحانیت مواجه شد اما پایگاه خبری-تحلیلی امتداد در گزارشی با استناد به تیتر بیش از 30 خبر انتخاباتی سایت جامعه روحانیت از از اواخر تابستان تا اوایل زمستان، نتیجه گرفت «جامعه روحانیت برخلاف آنچه علنا درباره رییسی می‌گوید به علی لاریجانی گرایش دارد». 

البته این تنها سندی نبود که روزنامه اعتماد برای اثبات مدعایش ارائه کرد. تحلیل محتوای مطالب نامه‌نیوز سایت مصطفی پورمحمدی ابعاد دیگری از ماجرا را علنی کرد. آنجا که این پایگاه خبری در ادعای عجیب به ‌نقل از یک فعال فرهنگی اصولگرا از احتمال ردصلاحیت اسحاق جهانگیری نوشته است. خبری که البته در ظاهر نه‌ تنها هیچ ارتباطی به فعالیت‌های جامعه روحانیت و شورای وحدت ندارد، بلکه حتی به ‌ظاهر به علی لاریجانی و دیگر اصولگرایان نیز مربوط نیست و مشخصا به تحرکات انتخابات جناح چپ و اصلاح‌طلبان ارتباط دارد. اما این همه واقعیت نیست، چراکه انصراف جهانگیری از حضور در صحنه انتخابات عمده ناهمواری ها برای ورود علی لاریجانی را برطرف خواهد کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها