فردا گزارش می دهد

مخالفت با نامزدی ظریف از دل اصلاحات

کد خبر: 1055203

علی صوفی: آقای ظریف هیچ رد‌پایی از کار اجرائی در عرصه داخلی ندارد و در عرصه خارجی نیز معمولا محک خوبی نیست.

مخالفت با نامزدی ظریف از دل اصلاحات

گروه سیاست سایت فردا – همزمان با نزدیک شدن به انتخابات بگومگوی اصلاح‌طلبان نیز درباره ظریف، احتمال کاندیداتوری و شانس موفقیت وی بالا می‌گیرد. شاهد از آنکه هنوز حرف از دهان محسن هاشمی درنیامده و جمله نظرها نسبت به ظریف مثبت‌تر است، تمام نشده موجی از مخالفت با وی به راه می‌افتد.

تازه‌ترین مورد هم اظهارات امروز علی‌صوفی دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات در گفت‌وگو با «شرق» است. او معتقد است که «موفقیت آقای ظریف در عرصه سیاست خارجی، دلیل بر این نیست که ایشان در عرصه داخلی هم بتواند موفق باشد.»

این فعال سیاسی اصلاحطلب با اشاره به اینکه « اینجا در واقع مصداق این جمله است که هنرمندان بزرگ در آثاری که خلق نکرده‌اند، با بی‌هنران برابر هستند.» می‌گوید: «آقای ظریف هیچ رد‌پایی از کار اجرائی در عرصه داخلی ندارد و در عرصه خارجی نیز معمولا محک خوبی نیست. آقای ولایتی هم وزیر امور خارجه بود، ولی وقتی رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد شد، نمره قابل قبولی کسب نکرد. اوضاع داخلی با اوضاع خارجی کاملا متفاوت است و نمی‌شود کارآمدی آقای ظریف در عرصه سیاست خارجی را منطبق بر ریاست‌جمهوری و کنترل اوضاع داخلی کرد».

مشابه این سخنان را اما پیش‌تر هم از برخی اصلاح‌طلبان شنیده بودیم. مثلا ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با «نامه نیوز» گفته بود: «فکر می‌کنم کسانی که می‌گویند ظریف محبوب است اصلا بین جامعه نیستند. اکثریت جامعه ما امروز تحصیل‌کرده است و این‌ها حواسشان هست که وقتی یک وزیر خارجه می‌گوید من در خارج از کشور از چیزی دفاع می‌کنم که به آن معتقد نیستیم، نمی‌تواند با این عقیده رئیس جمهور خوبی باشد. اگر با این نگاه رئیس دولت شود، مملکت به کجا کشیده می‌شود؟! ضمن اینکه ظریف حتی در وزارت خارجه هم موفق نبوده است و اکنون می‌بینیم که دوباره پرونده ما در شورای حکام مطرح است و احتمالا علیه ما قطعنامه صادر کنند».

جلال جلالی‌زاده، نماینده مجلس در دوره ششم نیز به «فردا» گفته بود: «ظریف هیچ سابقه اصلاح‌طلبی ندارد . او حتی در وزارت خارجه هم موفق نبوده است. به نظر من همین بلد بودن زبان انگلیسی و زندگی در امریکا برای او سابقه و موجب توجه مردم به او شده است.»

یکی دیگر از اصلاح‌طلبان مخالف ظریف هم غلامرضا ظریفیان بود که به «مثلث‌آنلاین» گفت: «واقعیت این است که اصلاح‌طلبان در مقطع کنونی با کاهش سرمایه اجتماعی روبه‌رو شده‌اند که بخشی از این موضوع به عملکرد دولت آقای روحانی بازمی‌گردد. ورود آقای ظریف به انتخابات دارای پیچیدگی‌هایی است. او می‌داند صف‌بندی‌های سیاسی در ایران چگونه است و از سویی به سیگنال‌هایی که مبنی بر ورود یا عدم ورودش داده می‌شود، توجه می‌کند.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها