در کمیسیون های تخصصی مجلس چه گذشت؟/دلیل لغو جلسه کمیسیون اقتصادی

کد خبر: 1058760

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب 13 طرح با عنوان کمیسیون اصلی و 6 طرح به عنوان کمیسیون فرعی در جلسات این کمیسیون در سال 99 خبر داد.

در کمیسیون های تخصصی مجلس چه گذشت؟/دلیل لغو جلسه کمیسیون اقتصادی

خبرگزاری فارس: علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به نشست امروز کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه امروز عملکرد کمیسیون در سال گذشته مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت و برنامه  کمیسیون برای سال 1400 نیز مشخص شد.

وی افزود: در سال 99 کمیسیون اجتماعی 13 طرح را به عنوان کمیسیون اصلی و 6 طرح را به عنوان کمیسیون فرعی به تصویب رسانده است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: همچنین کمیسیون اجتماعی 13 جلسه برای انجام وظایف نظارتی خود برگزار کرده و 3 وزیر و همچنین رئیس سازمان اداری و استخدامی را برای طرح سؤال و انجام کارهای نظارتی به کمیسیون فرا خوانده است.

بابایی خاطرنشان کرد: طبق برنامه بنا شد تا اعضای کمیسیون در انجام وظایف نظارتی خود در ارتباط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این بخش از کارهای خود را به صورت بازدید میدانی انجام دهند و پایش‌ها از طریق بازدید میدانی انجام خواهد شد.

صدور مجوز تشکل‌های صنفی بزودی از سر گرفته می‌شود/ کمیته‌ای خاص مسئول صدور مجوز

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با بیان اینکه تشکل‌های صنفی در دو سطح استانی و ملی فعالیت دارند گفت: مقرر شد مجوز اولیه صدور پروانه تشکل‌ها توسط کمیته‌‌ای خاص صادر شود.

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (یکشنبه 15 فروردین) اظهار داشت: در جلسه امروز بررسی طرح اصلاح موادی از قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در دستور کار قرار داشت.

وی افزود:‌ تشکل‌ها در دو سطح استانی و ملی فعالیت دارند و با مصوبه این کمیسیون 15 تشکل استانی در سطح ملی فعالیت خواهند کرد. این در حالی است که تشکل‌های صنفی توسط در مورد کار و تخصص فعالیت داشته و اهداف غیر سیاسی، غیر دولتی، غیرتجاری و غیر انتفاعی دارند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها خاطرنشان کرد: ‌در طول سال‌های گذشته صدور پروانه فعالیت تشکل‌های صنفی از سوی قانون ماده 10 احزاب صورت نمی‌گرفت این در حالی است که با مصوبه امور داخلی کشور و شوراها مقرر شد مجوز اولیه صدور پروانه این تشکل‌ها توسط کمیته‌ای صادر شود.

وی افزود: در این کمیته نمایندگان قوه قضائیه،‌معاون هماهنگی اقتصادی وزارت کشور، معاون هماهنگی وزارت صمت، رئیس اتاق اصناف و رئیس بسیج  اصناف حضور دارند. این در حالی است که در نشست عصر امروز طرح اصلاح موادی از قانون فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی هم جمع‌بندی شده و به هیأت رئیسه ارسال شد.

کمیته‌های کمیسیون فرهنگی به جد بر تخصیص و نحوه هزینه‌کرد اعتبارات بخش فرهنگ نظارت می‌کنند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کمیته‌های تخصصی کمیسیون فرهنگی مجلس به طور جد بر نحوه تخصیص و نیز کم و کیف هزینه‌کرد اعتبارات فرهنگ در بودجه 1400 نظارت خواهند کرد.

احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز برنامه‌های کاری کمیسیون در سال 1400 و همچنین بودجه فرهنگی در سال جاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اعتبارات بخش فرهنگ در بودجه 1400 افزایش یافته است، افزود: اعضای کمیسیون فرهنگی در قالب کمیته‌های تخصصی کمیسیون بر میزان تخصیص و نحوه هزینه‌کرد اعتبارات بخش فرهنگ به صورت کمی و کیفی نظارت خواهند کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: اعتبارات فرهنگی هم باید به صورت کمی و هم به صورت کیفی به طور دقیق هزینه شود و به محصولی که مورد هدف بوده تبدیل شود و این مسئله در نظارت بر هزینه‌کرد اعتبارات فرهنگی مدنظر خواه دبود.

راستینه خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه اولویت‌های کاری کمیسیون در سال 1400 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: براین اساس بنا شد تا موضوع فضای مجازی و ساماندهی شبکه ملی اطلاعات و نیز ورزش جوانان و تدوین نظام‌نامه جامع ورزش اولویت‌های اصلی کمیسیون در سال 1400 باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: پیش از این و در سال 99 موضوع جمعیت اولویت اول کمیسیون بود که جمع‌بندی‌ها در مورد آن انجام شد.

 

دلیل لغو جلسه امروز کمیسیون اقتصادی با ۲ وزیر

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عدم حضور وزرای صمت و جهاد کشاورزی در کمیسیون اقتصادی، گفت: گزارش کمیسیون اقتصادی درباره تنظیم بازار روز سه‌شنبه در صحن علنی قرائت می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهدی طغیانی در جمع خبرنگاران در تشریح جلسه امروز (یکشنبه ۱۵ فروردین ماه) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از عدم حضور وزرای صمت و جهاد کشاورزی در این جلسه خبر داد و گفت: پیرو برگزاری جلسه‌ای پیش از آغاز سال جدید با حضور رئیس مجلس درخصوص تنظیم بازار و به‌ویژه تامین کالاهای اساسی در مجلس شورای اسلامی، مقرر شد؛ پس از پایان تعطیلات نوروزی مجددا با حضور وزرای صمت و جهاد کشاورزی عملکرد دولت در حوزه تنظیم بازار در پایان سال ۹۹ و برنامه‌ها برای ماه رمضان سال جاری بررسی شود.

وی با بیان اینکه جلسه امروز از چند هفته قبل تنظیم شده افزود: متاسفانه وزیر صمت به دلیل ابتلا به بیماری کرونا در جلسه حاضر نشد و وزیر جهاد کشاروزی هم بر خلاف وعده پیشین و با وجود اعلام حضور، به این جلسه نیامد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به شرایط پیش آمده، کمیسیون اقتصادی گزارش خود را درباره تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی به ویژه در آستانه ماه رمضان، روز سه‌شنبه به صحن علنی مجلس ارائه خواهد داد و در صحن قرائت می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: هدف از برگزاری این جلسه با حضور وزرای مذکور، شنیدن نظرات مسئولان دولتی درباره نحوه تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی بود که متاسفانه به دلیل آنکه وزرا در کمیسیون حاضر نشدند و معاونان خود را فرستادند، جلسه‌ برگزار نشد.

کمیسیون قضایی مجلس مصوبه تشکیل شورای عالی ثبت مالکیت صنعتی را حذف کرد

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت:‌کمیسیون قضایی در نشست امروز خود مصوبه پیشینش را درباره تشکیل شورای عالی در مورد مالکیت صنعتی حذف کرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: اعضای کمیسیون قضایی مجلس در نشست امروز خود سه ماده دیگر از طرح حمایت از مالکیت صنعتی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وی افزود: اعضای کمیسیون در این نشست مصوبه پیشین خود درباره تشکیل شورای عالی مالکیت صنعتی که ریاست آن برعهده معاون اول رئیس جمهور گذاشته شده بود را حذف کردند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: پیش از این اعضای کمیسیون قضایی مصوب کرده بودند تا یک شورای عالی به ریاست معاون اول رئیس جمهور درباره مالکیت صنعتی تشکیل شود که اعضا و شرح وظایف آن هم مشخص شده بود اما در جلسه امروز نظر نهایی اعضا بر این بود که تشکیل این شورای عالی باعث کندی کار می‌شود و در نهایت رأی به حذف این مصوبه دادند.

دیوان محاسبات همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را در اولویت خود قرار داد

همسان سازی حقوق بازنشستگان که در احکام بودجه 1400 درج شده، به عنوان یکی از موضوعات دارای اولویت در دستورکار دیوان محاسبات قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات، موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان که در احکام بودجه ۱۴۰۰ درج شده، به عنوان یکی از موضوعات دارای اولویت در دستورکار دیوان محاسبات قرار گرفته است.

گفتنی است این یکی از تصمیمات بزرگ قانون بودجه سال جاری بوده که باید تا انجام نهایی و رسیدن به دست بازنشستگان به بهترین نحو صورت گیرد و در این باره، دیوان محاسبات تا کسب نتیجه به نفع بازنشستگان، موضوع را مورد پیگیری و نظارت جدی خود قرار خواهد داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها