جدایی عارف از اصلاح‌طلبان؟

کد خبر: 1058840

ستادها انتخاباتی عارف در برخی استان‌ها فعال شده است.

جدایی عارف از اصلاح‌طلبان؟

گروه سیاست سایت فردا - محمدرضا عارف از جمله اصلاح‌طلبانی است که خیلی پیش از این‌ها عزم خود را برای کاندیداتوری در انتخابات 1400 جمع کرده بود. او اگرچه به واسطه عملکردش در مجلس ، فراکسیون امید و شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان همواره مورد نقد قرار گرفته اما بر این باور است که می‌تواند رئیس جمهور خوبی باشد! برای همین هم در یکی دو سال گذشته آرام آرام از سیاست سکوت خود فاصله گرفته و هر از گاهی درباره مسائل مختلف از جمله آزادی‌های سیاسی و مدنی یا مشکلات مردم و مسائل حوزه زنان و جوانان حرف‌هایی می‌زند.

با وجود این فعالان سیاسی در جریان اصلاحات او را جدی نگرفته و بارها در اظهارنظرها و مصاحبه‌ها از وی به عنوان یک گزینه نامناسب نام برده‌اند. مثلا ناصر قوامی فعال سیاسی اصلاح‌طلب به کرات گفته که هیچ اصلاح طلب عاقلی پشت سر عارف راه نخواهد افتاد. بر اساس همین نگاه هم بود که گمانه ورود مستقل عارف به انتخابات پیش رو مطرح شد.

بعد از انتشار مطالبی در این باره دیدیم که اصلاح‌طلبان در پی رفع انشقاق احتمالی برآمده و برخی از اعضای جبهه اصلاحات با عارف ملاقات کردند. گفته شد که عارف به خاطر احتمال کاندیداتوری عضو سازوکار انتخاباتی جدید نیست و هیچ قهر یا دلخوری در این امر دخالت نداشته است. در عین حال تاکید شد که عارفف مثل سایر اصلاح‌طلبان تابع نهاد اجماع‌ساز جدید است و تنها در صورتی کاندیدا خواهد شد که سایرین روی وی اجماع کرده باشند. اکنون اما به نظر می‌رسد که محمدرضا عارف قصد دارد به هر قیمتی ولو جدایی از اصلاح‌طلبان راهی پاستور شود. زمزمه‌هایی نیز درباره تشکیل ستادهای انتخاباتی وی به گوش می‌رسد.

خبرگزاری فارس امروز در گزارشی نوشته است: « حذف نرم عارف توسط اصلاح‌طلبان آغاز شده و اما شواهد حکایت از این دارد که این بار معاون اول دولت اصلاحات بی توجه به آنچه تندروهای این جریان و رئیس دولت اصلاحات دنبال می کند، مسیر متفاوت‌تری را آغاز کرده است. طبق اطلاعی که خبرنگار فارس کسب کرده است، بنیاد امید ایرانیان که محمدرضا عارف ریاست آن را بر عهده دارد فعالیت‌های انتخاباتی خود را در برخی از استان‌های کشور آغاز کرده و ستادهایی را راه‌اندازی کرده است و این نشان می‌دهد معاون اول دولت اصلاحات این بار عزم جدی‌تری برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری 1400 دارد. قطعا تجربه نشان داده که بازی پیچیده و لاکپشتی جریان اصلاحات که در دورن اتاق فکر‌های این جریان تدوین و تعیین می شود نه از اکنون بلکه شاید از یک هفته مانده به انتخابات قابل پیش‌بینی باشد.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها