جزئیات جدید از حمله به کشتی ایرانی در دریای سرخ /

گشت‌زنی بالگرد ناشناسی در اطراف کِشتی ایرانی قبل از حمله+تصاویر

کد خبر: 1059468

پیش از آسیب دیدن «ساویز» بالگرد ناشناس در اطراف کِشتی گشت‌زنی کرده بود

گشت‌زنی بالگرد ناشناسی در اطراف کِشتی ایرانی قبل از حمله+تصاویر

نورنیوز: کشتی ایرانی ساویز سه‌شنبه هفدهم فروردین در دریای سرخ دچار سانحه شد. سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته بود «کشتی تجاری ساویز در نزدیکی سواحل کشور جیبوتی بر اثر انفجاری که منشاء و شیوه شکل‌گیری آن در دست بررسی است دچار آسیب جزئی شده است. نورنیوز با اشاره به اینکه این کشتی "مورد حمله قرار گرفته است"، جزئیاتی از آن را منتشر کرد.

یکی از کارکنان این کشتی به نورنیوز گفته است: روز قبل از حادثه یک بالگرد ناشناس حدود ۱۰ دقیقه به گشت‌زنی در اطراف کشتی پرداخت. روز حادثه نیز حدود ۴ ساعت بعد از حمله، از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح دو شناور تندرو ناشناس در نزدیکی کشتی گشت‌زنی کردند. کشتی غیرنظامی ساویز برای برقراری امنیت و مقابله با دزدان دریایی در دریای سرخ و خلیج عدن مستقر بود.

نیویورک‌تایمز روز چهارشنبه به نقل از مقام آمریکایی نوشت: رژیم‌صهیونیستی، آمریکا را از حمله به کشتی ساویز مطلع کرده است. «بنی‌گانتس» در واکنش به این گزارش گفت: تل‌آویو هرجا لازم باشد ورود و از منافع امنیتی خود حفاظت می‌کند.

این رسانه در ادامه نوشته است: «با فضاسازی رسانه‌ای سعی شد بدون ارائه هیچ سندی ضمن متهم کردن ایران به حمله به شناورهای اسرائیلی، این شرارت اقدامی تلافی‌جویانه توصیف شود. در صورت نقش داشتن بالگرد ناشناس در پشتیبانی از حمله به کشتی ایرانی ساویز، احتمال دست داشتن یک کشور دیگر در این رخداد وجود دارد.»

در ادامۀ این خبر، چند عکس از داخل این کشتی نیز منتشر شده است:

P5NDpbcsyCrI

5kUlvGAnEa0q

pye4P4FCXh4F

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها