روحانی: امیدواریم پائیز از واکسن ایرانی آنفولانزا استفاده کنیم

کد خبر: 1059510

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آنفولانزا در سال ۹۹ زیر سایه کرونا بود، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم از واکسن آنفولانزای ایرانی استفاده کنیم.

روحانی: امیدواریم پائیز از واکسن ایرانی آنفولانزا استفاده کنیم

خبرگزاری فارس: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، صبح امروز (پنجشنبه ۱۹ فروردین) در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در بخش واکسن یک تحول بزرگ را در کشور شاهد هستیم و شاید در غرب آسیا جزو اولین‌ها باشیم و هر سال میلیون‌ها دوز واکسن آنفولانزا وارد می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه آنفولانزا در سال ۹۹ زیر سایه کرونا بود، اظهار داشت: واکسن آنفولانزا را ما همیشه از بیرون خرید می‌کردیم اما الان مراحل آن در ایران انجام می شود و امیدورایم در فصل پائیز امسال بتوانیم از واکسن آنفولانزای ایرانی استفاده کنیم.

روحانی با اشاره به اینکه برای ما ایرانیان جای غرور است که در زمینه فناوری‌های بهداشتی داریم خودکفا می‌شویم، تاکید کرد: یک وقتی در ذهن ما این بود که در زمینه بهداشت و درمان هیچ وقت و در هیچ شرایطی فشار و تحریم به ما وارد نمی‌شود.

وی بیان داشت: همیشه در دنیا مرسوم بود آن‌هایی که در دنیا تحریم کننده بودند و خیلی هم جلاد بودند معمولا دارو، غذا و نیازمندی‌های ضروری یک کشور را استثنا می‌کردند اما در عین حال ترامپ روی دست جلاد‌های تاریخ زد.

رئیس جمهور با بیان اینکه جنگی که ترامپ آغاز کرد هیح استثنای نداشت گفت: با آمدن کرونا دولت یاغی و ضد قانون آمریکا یعنی ترامپ هیچ تحریمی را لغو نکرد و برای واکسن هم هیچ تسهیلی فراهم نشد. اهداف تحریمی آمریکا بهم خوردن ایران و سرنگونی بود اما صد در صد شکست خوردند. مردم خیلی مشکلات برایشان ایجاد شد اما پیروز قطعی در این جنگ اقتصادی ایران بود.

ادامه دارد...

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها