واکنش سامانی به جوسازی‌ها در مورد تردد ترکیه

کد خبر: 1059548

معاون هماهنگی وزارت کشور گفت: تداوم فضاسازی و جوسازی و هجمه به دستگاه های مسئول در مورد تردد ترکیه، نمونه بارز بی اخلاقی رسانه‌ای است.

واکنش سامانی به جوسازی‌ها در مورد تردد ترکیه

خبرگزاری مهر: سید سلمان سامانی در واکنش به ادامه جوسازی های رسانه ای در مورد تردد مسافری ترکیه، با یادآوری لغو کل تورهای ترکیه بر اساس مصوبه کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا که از سوی وزیر کشور به رئیس جمهور و رئیس ستاد ملی مدیریت کرونا پیشنهاد شد و با دستور صریح رئیس جمهور مورد موافقت قرار گرفت، تداوم فضاسازی و جوسازی رسانه ای و هجمه به دستگاه های مسئول به این بهانه را نمونه بارز بی اخلاقی رسانه ای بر شمرد.

وی افزود: همچنان که پیش از این توضیح داده شده است، با وصول رسمی و اداری نامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص لغو تردد مسافری با ترکیه، موضوع به کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا ارجاع  شد و جمع بندی اعضای کمیته مبتنی بر نظریه تخصصی دستگاه های ذیربط از جمله وزارت امور خارجه، به رئیس جمهور و رئیس ستاد ملی مدیریت کرونا گزارش شد.

معاون هماهنگی وزارت کشور تاکید کرد: بر اساس جمع بندی کمیته که از سوی فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا به رئیس ستاد ملی پیشنهاد شد، رئیس جمهوری موافقت کرد که کلیه تورهای ترکیه فورا لغو شود.

سامانی اظهار داشت: رئیس ستاد ملی مدیریت کرونا همچنین مقرر کرد که جمعیت هلال احمر نسبت به تشدید مراقبت های بهداشتی در مرزهای زمینی و هوایی با ترکیه و کنترل دقیق مسافران ورودی از کشور ترکیه در مرزهای زمینی و هوایی اقدام عاجل کند.

وی گفت: بر اساس تصمیم ابلاغ شده، مقرر شده است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت راه و شهرسازی نسبت به تعیین مراکز آزمایشگاهی مورد تایید در خارج اقدام و اطلاع رسانی لازم در این ارتباط از طریق وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و امور خارجه به شهروندان و شرکت‌های هواپیمایی انجام می شود تا پس از این، افراد، فقط در صورت ارائه گواهی سلامت معتبر مورد تایید وارد کشور شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها