خبر ذوالفقاری از چگونگی مدیریت کرونا در ایام ماه رمضان

کد خبر: 1060300

رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا گفت: سازگاری با کرونا که همان حفظ پروتکل‌های بهداشتی است، باید محور برنامه‌ریزی‌ها در کشور باشد.

خبر ذوالفقاری از چگونگی مدیریت کرونا در ایام ماه رمضان

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری در شصت و چهارمین جلسه کمیته که در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و با حضور  سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد با تاکید بر اینکه رویکرد کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا بر تصمیم‌سازی قرار دارد، افزود: بنای تصمیم گیری کمیته بر اولویت حفظ جان و سلامت مردم بوده و در طی شصت و سه جلسه‌ای که از سوی کمیته برگزار شده است، تصمیمات با اجماع نظر همه دستگاه‌های ذیربط با محوریت دیدگاه‌ها و نظرات تخصصی وزارت بهداشت اتخاذ شده است.

معاون امنیتی وزیر کشور با تشریح اقدامات کمیته در 14 ماه اخیر روند ورود بیماری کرونا به کشور گفت: مهم‌ترین ماموریت کمیته در کنار تصمیم‌سازی برای ستاد ملی، ایجاد هماهنگی و هم افزایی میان دستگاه‌های ذیربط در مدیریت و کنترل بیماری کرونا بوده  است.

ذوالفقاری با بیان اینکه طرح‌هایی نظیر تب‌سنجی سراسری در کشور، مشارکت مردمی و فاصله گذاری اجتماعی و طرح جامع هوشمند محدودیت‌ها با پیشنهاد کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در کشور اجرایی شد، گفت: کمیته امنیتی کرونا با آمادگی کامل در تلاش برای مهار موج جدید بیماری در کشور است و در این راستا ایده‌ها و طرح‌های لازم را به ستاد ملی کرونا ارائه می‌دهد.

وی اظهار داشت: کمیته امنیتی کرونا همچنان بر طرح مدیریت جامع هوشمند محدودیت‌ها به عنوان راهکاری اثر بخش در کنترل بیماری در کل کشور تاکید دارد.

ریییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا به مساله تهیه واکسن کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: امروز واکسن به مطالبه عمومی تبدیل شده و طبق گزارش های مسئولان ارشد وزارت بهداشت، این موضوع از کانال‌های مختلفی نظیر خرید از هند، روسیه، چین، کوبا و کواکس در کشور در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: طبق گزارش مسئولان وزارت بهداشت با توجه به ظرفیت موتاسیونی ویروس کرونا، واکسن ایمنی صددرصدی ندارد و باید سازگاری با کرونا که همان حفظ پروتکل‌های بهداشتی است محور برنامه ریزی در کشور باشد.

 ذوالفقاری خاطر نشان کرد: باید صدای واحدی از کشور در عرصه مقابله با کرونا بیرون بیاید و نباید با تصمیم گیری های مختلف و چندگانه به اعتماد عمومی در کشور آسیب بزنیم.

معاون وزیر کشور همچنین به دستور کار امروز جلسه در خصوص مدیریت بیماری کرونا در ایام مبارک ماه رمضان اشاره کرد و گفت: برابر مصوبات ستاد ملی در خصوص مراسم‌های احیای شب‌های قدر، روز قدس و عید فطر کمیته بررسی و پیشنهادات را به ستاد ملی ارائه می‌کند.

در نشست امروز کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کووید 19، وزیر بهداشت ضمن تقدیر از عملکرد کمیته طی یک سال گذشته گفت:  عملکرد کمیته طی 14 ماه اخیر گویای مسیر درست کمیته در شناسایی ظرفیت‌های کشور در امر مقابله با کرونا است که امید می‌رود این مسئولیت شناسی و قدم رو به جلو همچنان تا مهار کامل بیماری تداوم یابد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها