نماینده مجلس: باید بر ارز 4200 تومانی نظارت داشت

کد خبر: 1060930

نائب رئیس کمیسیون بهداشت با بیان اینکه فروش تجهیزات پزشکی با ارز 4200 تومانی با نظارت وزارت بهداشت است گفت: توزیع داروهای عمومی که نیازمند نسخه پزشک نیست در فروشگاه‌های آنلاین و داروخانه‌ها قابل تهیه است و ممانعت قانونی در این باره وجود ندارد.

نماینده مجلس: باید بر ارز 4200 تومانی نظارت داشت

خبرگزاری فارس: سید محمد پاک مهر نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توزیع داروهای عمومی که نیازمند نسخه پزشک نیست در فروشگاه‌های آنلاین و داروخانه‌ها قابل تهیه است و هیچ ممانعت قانونی هم در این باره وجود ندارد.

سیدمحمد پاکمهر گفت: هیچ ممانعت قانونی برای فروش و عرضه کالاهای غیردارویی و تجهیزات پزشکی در فروشگاه‌ها اینترنتی وجود ندارد و مردم می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند ولی باید بدانیم که توسعه تجارت الکترونیک می‌تواند به همه مردم کمک زیادی کند.

وی افزود: ممکن است برخی تجهیزات پزشکی با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده باشند و یا اینکه هیات امنای ارزی حمایت اعتباری از واردات این نوع خاص از تجهیزات پزشکی را دارد و عملاً وارد این تجهیزات با ارز دولتی و ارز ترجیحی صورت می‌گیرد که باید برای توزیع آن وزارت بهداشت کنترل و نظارت لازم را داشت؛ واردات از سوی وزارت بهداشت صورت می‌گیرد و توزیع آن هم در انحصار آنهاست اما خرید سایر تجهیزات و محصولاتی که نیاز به دستور پزشک نیست، چه از طریق داروخانه‌ها باشد و چه از طریق فروشگاه‌های آنلاین هیچ مشکلی ندارد ولی خرید آنلاین سهولت بیشتری برای خانواده‌ها دارد.

پاکمهر با اشاره به اینکه امکان تهیه برخی داروها بدون نسخه پزشک وجود ندارد، اظهار داشت: تهیه برخی داروهای غیرنسخه‌ای از طریق فروشگاه‌های آنلاین امکان پذیر است و می‌توان از طریق تاکسی‌های اینترنتی آن را در منزل دریافت کرد؛ چرا نباید از توسعه این بخش حمایت کرد؟

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد: ضرورتی ندارد که مردم برای تهیه کالاهای سلامت محور حتما به داروخانه‌ها مراجعه کنند؛ فروشگاه‌های آنلاین و خدمات الکترونیک توسعه پیدا کرده و می‌توان در منزل سفارش داد و تهیه کرد، البته این فروشگاه‌ها باید کیفیت و استاندارد این محصولات را هم تضمین کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها