واکنش تند عطریانفر به مواضع فائزه هاشمی

کد خبر: 1061112

عطریانفر: آقای هاشمی هم اگر بود فائزه را نقد می‌کرد.

واکنش تند عطریانفر به مواضع فائزه هاشمی

گروه سیاست سایت فردا - فائزه هاشمی چند شب قبل با حضور در کلاپ هاوس و بیان اظهاراتی درباره انتخابات، اصلاح‌طلبان و نظام و فضای سیاسی کشور چنان جنجال به پا کرد که حواشی آن هنوز هم ادامه دارد. مواضع تند وی درحالی مطرح شد که بسیاری از اصلاح‌طلبان از جمله محمد عطریانفر، هم حزبی وی مورد نقد است. 

محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگویی ویدئویی با سایت «فردا» در واکنش به اظهارات اخیر فائزه هاشمی با تاکید بر اینکه «رویکرد او را در عرصه سیاست نمی‌پسندم» گفت: « این شیوه صحبت کردن اساسا برازند یک شخصیت مسئول نیست. خانم هاشمی اگر می‌خواهد در جامعه موثر باشد و کمک کند باید از موضع مسئول اظهارنظر کند. اینکه هرچه به ذهنش بیاید را مطرح کند برازنده او و آقای هاشمی نیست».

وی افزود: «باور من این است که اگر آقای هاشمی رفسنجانی در قید حیات بود حتما به این شیوه ورود خانم هاشمی در کلاپ هاوس نقد و نسبت به او خطاب و عتاب می‌کرد. چه بسا که حتی موضع خود را نیز علنی می‌کرد».

عطریانفر تاکید کرد: «دلیلی ندارد تا هر کسی از موضعی که خودش برای خود فراهم کرده یا خانواده و نظام سیاسی برای او فراهم کرده‌اند، هر چه که به ذهنش می‌رسد را مطرح کند و تصور کند که مرکز عالم است».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «خانم فائزه فرموند که من رای نمی‌دهم. خب نده! مگر شما رای ندهی چه اتفاقی می‌افتد. مگر مثل برخی بزرگان که نفود معنوی و کلامی دارند و اگر موضع بگیرند همفکرانشان تبعیت می‌کنند، هستید و چنین موقعیتی دارید؟! این‌ها در شان یک شخصیت سیاسی نیست به خصوص در شان خانم هاشمی که متصل به پدرش هم هست».

وی در پاسخ به اینکه چرا حزب کارگزاران با بیانیه‌ای نسبت به فائزه هاشمی و اظهارات او اعلام برائت نمی‌کند؟ گفت: « این هنر نیست. این ساده‌ترین کاری است که می‌توان کرد. من نظر خودم را اعلام می‌کنم. آقای مرعشی و آقای کرباسچی هم اعلام می‌کنند. الان یکی از مصائب ما آن است که می‌گویند افراد اظهار نظر کرده و بعد می‌گویند که موضع حزبی آنان نبوده است. کسی این را باور نمی‌کند چون مثلا وقتی عطریانفر یک اظهارنظر می‌کند به خاطر آن بیست و چند سال نشست و برخاست با کارگزاران تصور می‌شود که نظریه درون حزب است».

عطریانفر همچنین تاکید کرد: «خانم فائزه هاشمی همانطور که اعلام کرد یک سال و نیم است که در حزب کارگزاران حضور ندارد. این عدم حضور هم به خاطر نقدهایی است که به او شده است».

وی گفت: «هنر این نیست که ما علیه فائزه هاشمی بیانیه دهیم. این مساله‌ای را حل نمی‌کند و اثری ندارد غیر از اینکه او را عصبانی‌تر و وارد یک فضای دیگری کند. هنر من و دیگر دوستان این است که او را از مواضع افراطی بازداریم».

این عضو حزب کارگزاران همچنین گفت: «اینکه حزب علیه فائزه هاشمی بیانیه بدهد خیلی هم دور از ذهن نیست، قرار ما این نیست که بینای دیگران و کور خود باشیم. وقتی ما در یک گفت‌وگو نقد می‌کنیم و پرخاشگری‌های اینچنینی را به رسمیت نمی‌شناسیم یعنی این موضع می‌تواند تبدیل به بیانیه هم بشود. من معتقدم که همیشه می‌توان سنگ آخر را زد اما دقت داشته باشید که خانم هاشمی یک دوره با کارگزاران همراه بوده و چند بار هم رها کرده و دوباره پیوسته است. ضمن اینکه این رفتارها مصداق همان بیماری است که کل احزاب دارند و همان عدم انضباط حزبی و رفتارهای درستی در تراز حزبی است.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها