اصرار کارگزاران به کاندیداتوری ظریف

کد خبر: 1061341

علیزاده طباطبایی: ظریف گزینه اصلی بعد از یادگار امام است.

اصرار کارگزاران به کاندیداتوری ظریف

گروه سیاست سایت فردا – اصلاح‌طلبان از مدت‌ها قبل محمدجواد ظریف را گزینه مناسبی برای کاندیداتوری در این انتخابات می‌دانستند، بی‌میلی آقای وزیر اما سبب شد که رفته رفته از اصرار به وی صرف‌نظر کرده و سراغ نامزدهای احتمالی دیگر بروند. بعد از حذف سیدحسن خمینی از گردونه انتخابات اما وضعیت به زیان آنان طوری که تغییر کرد که ناگزیر هستند هرچه سریعتر گزینه‌ای با ظرفیت رای‌آوری، تایید صلاحیت و اجماع‌سازی بیابند. 

از آنجایی که هر چه می‌گردند بهتر از ظریف نیافته و اوضاع و احوال بین‌المللی نیز این نوید را به آنان می‌دهد که سیاست خارجی محور اصلی در این انتخابات باشد، دوباره سرخانه اول برگشته‌اند. در این بین اما فقط یک مساله دارند که همان اصلاح‌طلب نبودن ظریف است. بارهای تاکید کرده‌ بودند که فقط با نامزد اصلاح‌طلب خالص وارد میدان می‌شوند و اکنون حمایت از ظریف، یک تناقض جدی است. 

این طور که به نظر می‌رسد اما طیف‌های محافظه‌کار تر در جریان اصلاحات قصد دارند از این مانع نیز با لفاظی عبور کنند و حالا که نتوانسته‌اند مجموعه اصلاح طلبی را به ائتلاف با لاریجانی راضی کنند، به حمایت از ظریف مایل کنند. مصداق این مدعا اظهارات خیر محمد عطریانفر است که در گفت‌وگویی با «شرق» گفته بود «ظریف با ظرفیت‌های اصلاح‌طلبی سازگاری تام و تمام دارد».

تلاش کارگزاران برای مهیا کردن زمینه حمایت از ظریف البته به همین جا ختم نمی‌شود. همین امروز محمود علیزاده طباطبایی دیگر عضو این حزب در گفت‌وگو با «برنا» محمد جواد ظریف را اصلی‌ترین گزینه اصلاح‌طلبان بعد از سید حسن خمینی معرفی می‌کند.

او در رابطه با کاندیدایی که بتواند جایگزین سید حسن خمینی باشد، می‌گوید: «در جریان اصلاحات امروز بیشتر ظریف مطرح و جدی است.»

این عضو کارگزاران ادامه می‌دهد: «در مورد آقای لاریجانی باید گفت اصلاحات از ابتدای تشکیل این جلسات بنا داشت اشخاصی را معرفی کند که سه خصوصیت داشته باشند اول اینکه با رهبری همسو باشند، دوم اینکه خوش نام و پاکدست باشند و زمینه رای آوری داشته باشند و سوم اصلاح طلب باشند که لاریجانی خصوصیت سوم را ندارد.»

علیزاده طباطبایی همچنین می‌گوید: «مشکل اصلاحات این است که زمینه ای برای تایید صلاحیت نیروهای اصلی‌ خود ندارد وگرنه نیروهایی چون عبداله نوری وجود دارند که محبوبیت خاتمی و درایت هاشمی را به نمایش می گذارند ولی این نیروها تایید نمی شوند.»

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها