تداوم موازی‌کاری سازوکارهای انتخاباتی

کد خبر: 1061349

بادامچیان: قرار بود با شورای ائتلاف تجمیع شویم، اما نپذیرفتند .

تداوم موازی‌کاری سازوکارهای انتخاباتی

گروه سیاست سایت فردا - اصولگرایان درحالی فعالیت‌های انتخاباتی خود را افزایش داده و برای ورود به رقابت‌ها آماده می‌شوند که هنوز تکلیف موازی کاری بین دو سازوکار انتخاباتی معلوم نشده است. شورای وحدت دعوت‌نامه‌های را هم برای نامزدهای احتمالی فرستاده و طبق گفته متکی به 9 نامزد اصلی رسیده است. شورای ائتلاف اما هنوز مشغول بررسی است و آنطور که مهدی چمران گفته بود قرار نیست از کسی دعوت کند.

اگرچه هفته گذشته و بعد از اظهارات مصطفی پورمحمدی، عضو شورای وحدت اصولگرایان که درباره یکی شدن دو شورا گفته بود «با شورای ائتلاف گفت‌وگوهای زیادی انجام داده‌ایم و به همراهی و همدلی این دو شورا کاملا خوش‌بین هستم» امیدواری‌هایی به ایجاد وحدت ایجاد شده بود اما این‌طور که به نظر می‌رسد گفت‌وگوهای مورد اشاره ثمربخش نبوده است. چراکه اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه می‌گوید « قرار بود با شورای ائتلاف تجمیع شویم اما نپذیرفتند».

او در نخستین اجلاس دبیران استان‌ها و شهرستان‌های حزب موتلفه اسلامی در سال ۱۴۰۰ که به‌شکل مجازی برگزار شد، گفت: توانایی و سابقه، دارا بودن برنامه کاربردی مشتمل بر کلیات و جزییات و داشتن تیم متخصص از مهمترین مولفه‌های نامزدهای موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری است.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان سابقه تشکیل و فعالیت شورای وحدت تأکید کرد: ما در گام دوم به سمت تجمیع نیروهای انقلاب و حضور سلیقه‌های مختلف در زیر چتر شورای وحدت بوده و هستیم و نظر ما بر عدم اختلاف است.

وی ادامه داد: در انتخابات مجلس یازدهم ما در شورای ائتلاف حضور داشتیم و این دوره نیز با نظر روحانیت قرار شد با آنها تجمیع شویم اما آنها نپذیرفتند و به دلیل آنکه محور ما عدم اختلاف بود به‌رغم تلاش برخی برای ایجاد اختلاف، به دلیل تفکر وحدت ساختاری و تشکیلاتی شورای وحدت که منجر به وحدت فهرستی می‌شود در استان‌ها و تهران با مشکلی روبه رو نشدیم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها