آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو

کد خبر: 1062327

عضو کمیسیون صنایع گفت: قرعه کشی برای فروش خودرو پاسخگوی نیاز بازار نیست و رانت‌های را ایجاد کرده است که باید این شیوه را تغییر داد.

آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو

باشگاه خبرنگاران جوان: روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو در کمیسیون متبوع خود گفت: هفته گذشته این طرح برای رفع ایرادات شورای نگهبان در دستور کار مجلس بود که برای رفع اشکالات به کمیسیون ارجاع داده شد.

وی ادامه داد: این ایرادات را باید در کمیسیون برطرف و بار دیگر این طرح را برای اعلام نظر نمایندگان به صحن علنی پارلمان ارجاع دهیم.

نماینده تهران  با بیان اینکه زمانی که عرضه و تقاضا در هر بازاری متعادل نمی‌رسند شاهد التهابات در آن هستیم، اضافه کرد: امروز قرعه کشی برای فروش خودرو پاسخگوی نیاز بازار نیست و رانت‌های را ایجاد کرده است که باید این شیوه را تغییر داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به شیوه پیشنهادی نمایندگان در طرح ساماندهی خودرو برای فروش آن،گفت: طرحی که مجلس دنبال می‌کند این است که قیمت تمام شده خودرو بر اساس اسناد حسابرسی شده مشخص و به عنوان قیمت کف در بازار بورس کالا عرضه شود و رقابت واقعی ایجاد شود و در نتیجه خودرو به دست مصرف کننده واقعی برسد.

ایزدخواه تصریح کرد: در طرح مجلس ذکر شده است که خریدار خودرو تا ۳ سال حق فروش ندارند و اگر قصد فروش داشت باید مالیات سنگینی را پرداخت کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها