احتمال ورود مستقل پایداری

کد خبر: 1064101

مصباحی مقدم از اعضای جامعه روحانیت مبارز بر این باور است که احتمال تشدید اختلاف اصولگرایان در صورت نیامدن رئیسی وجود دارد.

احتمال ورود مستقل پایداری

گروه سیاست سایت فردا - اصولگرایان در تلاش هستند تا از این اندک فرصت باقی مانده برای رسیدن به اجماع و پیدا کردن نامزد نهایی خود استفاده کنند، اما این طور که به نظر می‌رسید وضعیت پیچیده‌تر از آن است که تصور می‌شد. سید ابراهیم رئیسی که به باور اغلب نیروهای این جریان گزینه‌ای با ظرفیت اجماع‌سازی است هنوز تکلیف را مشخص نکرده و شاهدیم همزمان با دعوت‌های گسترده از او برای کاندیداتوری برخی نیز وی را توصیه به نیامدن می‌کنند. 

در این بین حرف گزینه جایگزین است و برخی از رسانه‌ها نیز سناریو ورود همزمان چند کاندیدا را مطرح کرده‌اند. بر این اساس سایر نیروها و چهره‌های شاخص در کنار رئیسی و یا در غیات او نامزد شده و تصمیم گیری درباره اجماع را به بعد از روشن شدن تکلیف تایید صلاحیت‌ها و وضعیت جریان رقیب می‌کنند. «اعتماد» امروز با اشاره به همین تاکتیک از سختی راه اجماع در جریان اصولگرایی نوشته است.

در عین حال شاهدیم که برخی از سیاسیون در جبهه اصولگرایی معتقدند که نیامدن رئیسی به چندکاندیدایی ختم شده و پیش بینی می‌کنند که پایداری نیز به طور مستقل وارد میدان شود.

غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز  امروز در مصاحبه‌ای با «خبرآنلاین» در پاسخ به این سوال که گزینه های اصولگرایان بعد از رییسی چه کسانی هستند؟ قالیباف، محسن رضایی و جلیلی یا ...کدامیک می توانند گزینه بعدی باشند، می‌گوید: «تا زمانی که ارزیابی جامعی از این افراد صورت نگرفته نمی توان گفت کاندیدای بعدی مان چه‌ کسی است. در حال حاضر هم این ارزیابی در حال انجام است یعنی این نامه نگاری برای کاندیداها صورت گرفته و نوبت گذاری نیز انجام شده است. این چهره ها به صورت نوبتی حضور پیدا می کنند، مصاحبه و ارزیابی صورت می گیرد در نهایت می توان نتیجه را اعلام کرد.»

وی همچنین درباره اینکه « آیا انتقادات محصولی به دو شورای ائتلاف و شورای وحدت  بدین معناست که جبهه پایداری راه خودشان را جدا کرده اند و با کاندیدای مستقل، وارد انتخابات خواهند شد؟ » گفت: «این احتمال داده می شود که بخواهند جدا بیایند.»

مصباحی مقدم درباره رایزنی دو شورا با پایداری ها، اشاره کرد: «بنده چون در شورای وحدت حضور ندارم اطلاعی ندارم که دوستان ما در شورای وحدت در این باره در چه مرحله ای هستند. جامعه روحانیت مبارز هم برنامه جداگانه ای از شورای وحدت ندارد چراکه برنامه جامعه روحانیت مبارز این بود که شورای وحدت را تشکیل دهد و این شوراست که به این گونه مسائل ورود می کند.»

او همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به وضعیت شورای ائتلاف و شورای وحدت و اختلافاتی که دارند وحدت جریان اصولگرایی را تا چه حد در دسترس می دانید؟ تصریح کرد: «اگر کاندیدای نهایی، آقای رییسی باشد ظاهراً این وحدت به صورت کامل محقق خواهد شد به بیان دیگر بحث کاندیدای واحد اصولگرایان محقق می شود اما اگر آقای رییسی نیاید نمی دانم چگونه می توانیم به کاندیدای واحد برسیم گرچه تلاش این است که رایزنی‌ها بین دو مجموعه شورای وحدت و شورای ائتلاف همچنان استمرار پیدا کند تا اینکه پس از نام نویسی‌ها و مشخص شدن کاندیداها، آن زمان هم می‌توان بین دو مجموعه شورای ائتلاف و شورای وحدت، به کاندیدای واحد برسیم.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها