دولت سوم خاتمی؟!

کد خبر: 1065334

محمد شریعتمداری وعده داد که دولت سوم خاتمی را می‌سازد.

دولت سوم خاتمی؟!

گروه سیاست سایت فردا - محمد شریعتمداری وزیر تعاون که این روزها با 19 رای - پیشنهاد ی- یکی از گزینه‌های روی میز اصلاح‌طلبان است، ورود یکباره‌ای به عرصه انتخابات داشت. قبل از یک هفته یا 10 روز گذشته خبری از او نبود و اسمی از وی در فهرست گمانه‌های انتخاباتی برده نمی‌شد. یکباره اما اسمش را از جهانبخش خانجانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب شنیدیم و روزنامه دولتی «ایران» نیز در گزارشی به او پرداخت و کاندیداتوری شریعتمداری را پررنگ کرد. در جبهه اصلاحات نیز که گام اول برداشته و پیشنهاداتی ارائه شد، دیدیم که شریعتمداری اگرچه دیر آمده بود، رای قابل توجهی کسب کرده است. 

او از سوی 19 نفر پیشنهاد شد اما در جلسه ارائه برنامه چنان وعده وعید داد که گمان می‌رود، در مرحله رای‌گیری شانس بیشتری داشته باشد. آنطور که روزنامه اصلاح‌طلب «اعتماد» امروز نوشته است، او نام دولت خود را «دولت سوم خاتمی» گذاشته است. همچنین از وضعیت فاجعه بار بازنشستگان و مددجوایان بهزیستی که اصلی ترین مخاطب او در وزارت تعاون هستند گفته و اطمینان داده که راه حلی برای رفع این مشکلات وجود دارد. 

این کاندیدای «جبهه اصلاحات ایران» در ادامه این جلسه باز هم به مرور تجربیات خود در دولت اصلاحات پرداخته و گفته است: «در وزارت بازرگانی سازمان‌هایی را با حدود صد سال قدمت منحل و نظام تعرفه‌های موثر را در کشور حاکم کردم که از نگاه من این روش‌ها همان تبلور گفت‌وگوی بین‌المللی درامر«سیاست‌خارجی» و «امر دیپلماسی تجاری» بود.همچنین دراین دوره ایران به عنوان عضو ناظر سازمان تجارت جهانی درآمد. این درحالی بود که نظر مخالف رهبری در ابلاغیه‌های‌شان در دوره‌های قبلی بسیار روشن بود اما توانستم از طریق وفاق و گفت‌وگو با سطوح عالی این مساله را حل کنم.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها