جلیلی: جهش کشور بدون جهش استان‌ها ممکن نیست

کد خبر: 1072412

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: استان کرمان استانی است با قابلیت‌های فراوان که اگر این قابلیت‌ها بالفعل شود فقط مردم استان از آن استفاده نمی‌کنند بلکه باعث جهش کشور خواهد شد.

جلیلی: جهش کشور بدون جهش استان‌ها ممکن نیست

خبرگزاری فارس: سعید جلیلی عصر امروز در برنامه انتخاباتی تلویزیونی و گفت‌وگو با مردم کرمان اظهار داشت: از جنوب تا کرمان شمال را رفته‌ام به شهرها و روستاها سر زده و با مردم گفت‌وگو کردم، در کنار فرصت‌های بزرگی که این استان دارد که برابر با چند کشور اروپایی است هم به لحاظ وسعت و هم توانمندی‌ها و فرضت‌های اقتصادی اما در کنار این فرصت‌ها، محرومیت‌های غیرطبیعی مشهود است چرا باید چنین محرومیت‌هایی باشد و با این همه توانمندی شاهد کپرنشینی باشیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه کرمان باید استانی در شان رشادت‌ها و حماسه‌های خودش باشد، عنوان کرد: در هشت سال گذشته ایده‌ای را مطرح کردیم تحت عنوان دولت سایه و معتقد بودیم اگر دولتی مستقر می‌شود و منتخب مردم است او باید توسط خود مردم کمک شود، در هشت سال گذشته گفتیم هر یک از آحاد جامعه وظیفه دارد که تحولات کشور و شهر و روستا و استان خودش را سایه به سایه دنبال کند و در شناسایی توانمندی‌های استان پیشگام باشد و نباید اجازه بدهد کسانی آن فرصت‌ها را نادیده بگیرند و خود مردم استان باید در این زمینه پیشگام باشند.

وی افزود: در سالگرد مراسم حاج قاسم وقتی به کرمان آمدم در دانشگاه و شهرک صنعتی سدید کرمان نیز حضور پیدا کردم و تمام این جلسات و حضور نشان می‌داد استان کرمان استانی است با قابلیت‌های فراوان که اگر این قابلیت‌ها بالفعل شود فقط مردم استان از آن استفاده نمی‌کنند بلکه باعث جهش کشور خواهد شد.

جلیلی تصریح کرد: ما امروز دو گونه می توانیم برای چهار سال آینده تصمیم بگیریم یکی نگاه حداقلی است که چند مشکل را حل کنیم تا مشکلات برطرف شود و نگاه دوم این است که تمام تلاش خود را بگذاریم که کشور جهش پیدا کند جهش کشور بدون جهش استان‌ها ممکن نیست و هر روستای ما باید یک سلول جهش کشور باشد و این زمانی ممکن است که جوانان آن روستا فرصت‌های روستا را بشناسند و از مسئولان مطالبه کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: مردم باید خودتان تلاش جدی داشته باشید برای شناسایی ظرفیت‌ها و حاج‌قاسم‌هایی که هنوز در بین ما هستند و بی‌ادعا و بدون نمایش کارهای بزرگ و واقعی می‌توانند بکنند، اگر جوانان در لشکر 41 ثارالله حماسه‌های بزرگ را ایجاد کردند در دفاع مقدس و در دفاع از حرم، امروز نیز می‌توانند در عرصه اقتصادی، کشاورزی و فرهنگ و هنر و .. نیز حماسه بیافرینند.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت است که اینها را مغتنم بداند برای هراستان برنامه جدی داشته باشد فقط برنامه اداره آن استان را برای چهار سال نداشته باشد و برنامه جهش برای استان‌ها داشته باشد، گفت: استانی که به اندازه چند کشور اروپایی می‌تواند تولیدات اقتصادی و صنعتی و کشاورزی داشته باشد امروز این فرصت وظبفه دولت است که از آن به بهترین شکل استفاده کند و این فرصت را برای مردم ایجاد کند.

جلیلی خاطرنشان کرد: چرا باید کشاورز کرمانی ما نگران این باشد که محصول او روی دستش بماند و یا دلالان سود آن را ببرند چرا باید معادن استان که می‌تواند برای کشور ارزآوری و اشتغال داشته باشد خام‌فروشی شود و صنایع تبدیلی نداشته باشد، اینها برنامه نیاز دارد تا نتنها مشکلات مردم استان برطرف شود و بیکاری و محرومیت نداشته باشد بلکه تمام کشور از آنها بهره‌مند شوند.

وی افزود: در هشت سال گذشته در دولت سایه در استان کرمان توانسته‌ایم افراد ارزشمندی را شناسای کنیم فرضت‌های بسیار مهم و قابل اعتنایی را شناسایی کنیم که حتما باید در یک برنامه چهار ساله ماموریت تعریف شود تا به فعلیت برسد و امروز به برکت انقلاب کارهای بزرگ و ارزشمندی انجام و زیرساخت‌هایی ایجاد شده و وظیفه دولت است از این زیرساخت‌ها در جهت رشد و پیشرفت استان استفاده کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: امروز یکی از موقعیت‌های بسیار خوب کرمان موقعیت ترانزیت است و کریدور شمال و جنوب می‌تواند برای کشور و اقتصاد بسیاری از کشورهای منطقه و خارج از منطقه عنصر بسیار مهم و اساسی باشد و بخش عمده‌ای این کریدور در استان کرمان قرار دارد و هر چه بیشتر به آن توجه شود مردم استان می‌توانند بهره‌مند شوند.

جلیلی بیان داشت: کسی که استاندار می‌شود باید ماموریت داشته باشد تا دستگاه‌های مختلف و دانشگاه‌ها و ادارات را سر خط کند و ماموریت تعریف کند تا هر کدام وظیفه‌ای داشته باشند به اسم اشتغال و باید در یک استان تمام تلاش کارگزاران حکومتی را متمرکز کنیم برایی اشتغال، ارزآوری و رفع محرومیت و اینها در قالب ماموریت‌ها شکل می‌گیرد و باید هر دستگاه ماموریت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در عدالت آموزشی و درمانی و ... زیبنده نظام اسلامی نیست که در استان کرمان مواردی مشاهده کردم نباید تفاوتی بین کودک در جنوب کرمان و شمال کرمان باشد و نباید عدالت در شعار بماند و باید در برنامه‌های جدی، تعریف و اجرا شود و چهار سال آینده می‌تواند چهار سال مملو از جهش و شکوفایی باشد و همه باید تلاش کنیم یک جهاد بزرگ برای جهش ایران و کرمان داشته باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها