قاضی زاده هاشمی: حکمرانی غلط دولت‌ها سبب خشکی زاینده رود شد

کد خبر: 1072426

یک نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری گفت: مسئله آب تمام مردم را باید حل کنیم نه اینکه تنها مشکل آب یک استان را حل کنیم و طبق بررسی هایی که انجام داده ایم مشکلات آب در کل کشور در یک بازه زمانی ۱۰ ساله قابل حل است.

قاضی زاده هاشمی: حکمرانی غلط دولت‌ها سبب خشکی زاینده رود شد

ایرنا: امیرحسین قاضی زاده هاشمی، عصر امروز (چهارشنبه_۱۹ خرداد) در برنامه تلویزیونی که از شبکه استانی اصفهان پخش شد، اظهار کرد: دو سال است برای اصلاح امور کشور تلاش می کنیم و برنامه ای تدوین کرده ایم که این برنامه برای حل مشکلات کشور راهگشا خواهد بود.

وی افزود: اصفهان در بسیاری از امروز پیشرو است و این تاثیرگذاری به حدی است که این استان می تواند برای ساختن ایرانی جدید تمدن ساز باشد. به دنبال مدل جدید حکمرانی هستیم و هم اکنون تمام امور کشور در تهران اداره می شود. همه چیز در تهران جمع شده است و ما در دولت خود تلاش می کنیم هر شهرستان یک پایتخت شود به این معنا که هر فرمانداری اختیارات اجرایی هیات وزیران را داشته باشد.

این نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری، گفت: بودجه سالانه استان را به دست خود اصفهانی ها می دهیم تا با شناختی که از استان خود دارند بهتر این بودجه را در بخش های مختلف هزینه کنند.

قاضی زاده هاشمی گفت: اظهار نظر مردم در مورد مدیران را جویا خواهیم شد و در دولت سلام همه چیز حول مردم می چرخد. سهم اصفهان در میراث جهانی ۴ اثر است که این نشان دهنده این است که اصفهان به معنای حقیقی کلمه نصف جهان است.

وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه قرار بود اصفهان یک میلیون گردشگر جذب کند که این مهم را در دولت خود پیگیری می کنیم. در کشور گردشگری را در قالب کار حرفه ای تعریف نکرده ایم و وزارت خارجه در دولت های مختلف در این باره فعال عمل نکرده است. در اصفهان ۳۰ هزار تخت برای توریست ها وجود دارد که کافی نیست.

این نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری گفت: یکی از مزایای فوق العاده اصفهان صنایع دستی آن است که بیشتر باید به آن توجه شود. صنعت فرش اصفهان باید ارتقا یابد چراکه اگر بازار فرش را از دست بدهیم هندی ها و چینی ها جای آن را خواهند گرفت‌ که در دولت سلام برای احیای صنعت فرش اصفهان و ایران تلاش مضاعف خاهیم کرد.

قاضی زاده هاشمی گفت: اصفهان در ۱۹۶ رشته در کشور سرآمد است و "دولت سلام" سعی می کند مشکل بیمه هنرمندان صنایع دستی را به شکل جامع تری حل کند. اگر به صنایع دستی توجه ویژه شود این صنعت چند برابر نفت می تواند برای کشور درآمدزایی داشته باشد.

حکمرانی غلط دولت‌ها سبب خشکی زاینده رود شده است

وی ادامه داد: هم اکنون خشکی زاینده رود ۱۲ میلیون نفر را متاثر کرده که این مشکل ناشی از حکمرانی غلط دولت‌ها بوده است. زاینده رود سبب سرزندگی مردم است و یکی از برنامه های جدی دولت سلام برای احیای منابع آبی اصفهان و کشور برنامه "ایران سبز" است که این برنامه بخش آبخیزداری را متحول و بارندگی ها را به خوبی مدیریت می کند. همچنین پروژه قنات ملی ایران را در دولت خود در دستور کار داریم که مشکل کمبود آب کشاورزان را تا حد زیادی مرتفع می کند.

این نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری، گفت: بحث آلودگی هوا جدی است و تالاب ها با خشکی مواجه هستند، خشکی تالاب گاوخونی سبب می شود ریزگردها تا عمق ۵۰۰ کیلومتر نفوذ کنند که در این باره لازم است برنامه جدیدی ارائه شود.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: ۴۴۶ هزار خانوار در اصفهان مستاجر هستند که ۷۶ درصد سرمایه گذاری ها برای حفظ منابع مالی است نه رونق مسکن که به همین دلیل مشکل مسکن مرتفع نمی شود. ۴.۵ میلیون مسکن در کشور کمبود داریم که به تمام دهک ها ظرف ۲ سال خانه می دهیم به طوری که هر کسی با هر توان مالی که دارد می تواند در فواصل زمانی معینی صاحب خانه شود.

وی افزود: ۱۶۹۴ پروژه نیمه تمام در استان اصفهان داریم که ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بانک ها پروژه های نیمه تمام را تصاحب نکنند.

 قاضی زاده هاشمی گفت: برای تمام شهرستان های استان برنامه آمایش سرزمینی داریم و نقاط ضعف و قوت شهرستان ها را شناسایی کرده ایم. برای مثال در شهر توریستی چادگان هنوز به بسیاری از نقاط با تانکر آبرسانی می شود.

این نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری به ظرفیت های برخی از شهرستان های استان اصفهان اشاره کرد و گفت: زنجیره مشاغل خرد را باید در شاهین شهر توسعه دهیم و صنایع دستی خیمنی شهر را شکوفا کنیم. همچنین کاشان با داشتن آثار تاریخی فراوان ۵ میلیون گردشگر می تواند جذب کند. سیب و بادام سمیرم نیز مرغوبیت خاصی دارد که از تمام این ظرفیت ها در دولت سلام استفاده می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ نرم افزاری در کشور مشکل داریم که بدون واگذاری اختیارات به مردم نمی توانیم در عرصه های مختلف موفق باشیم. باید امور را به دست افراد جوان و جهادی داد و بنده قول می دهم که می توانیم با کمک جوانان اصفهانی نه تنها ایران بلکه منطقه را بسازیم.

این نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری افزود: حل مشکلات کشور به شیوه تک پایه ای میسر نمی شود. برای مثال مسئله آب تمام مردم را باید حل کنیم نه اینکه تنها مشکل آب یک استان را حل کنیم و طبق بررسی هایی که انجام داده ایم مشکلات آب در کل کشور در یک بازه زمانی ۱۰ ساله قابل حل است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها