«تکرار»؛ تنها امید اصلاح‌طلبان

کد خبر: 1072531

این طور که به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان در این انتخابات امیدی ندارند غیر از آنکه رئیس دولت اصلاحات یک بار دیگر «تکرار» کرده و بازی را تغییر دهد!

«تکرار»؛ تنها امید اصلاح‌طلبان

گروه سیاست سایت فردا – به نظر نمی‌رسد در این یک هفته باقی مانده دو نامزد اصلاح‌طلب یعنی همتی و مهرعلیزاده بتوانند شور خاصی به بدنه رای اصلاح طلبان بدهند و آنان را پای صندوق آورند. این را بر بنای حضورشان در دو مناظره نخست و بازتاب آن در جامعه که فضای مجازی نمود آن است، می‌توان گفت.

با این وجود آقایان امیدشان را قطع نکرده و سعی دارند سیاسیون در جریان اصلاحات را با خود همراه کنند. این تلاش‌ها اما تاکنون به نتیجه نرسیده و جبهه اصلاحات آنطور که حسن رسولی دیروز خبر داد حاضر به شنیدن برنامه‌های آنان نیست. تلاش‌های کارگزاران در حمایت از همتی نیز تا کنون تاثیر چشم‌گیری نداشته و نه جبهه اصلاحات را تحت تاثیر قرار داده و نه اصلاح‌طلبان در سطح جامعه را. 

دیدار مهرعلیزاده با خاتمی نیز انگار نتیجه مثبتی برای او نداشت و تلاش‌های همتی برای دیدار با رئیس دولت اصلاحات نیز به جایی نرسید، چنانچه هم خبر حمایت خاتمی از یک نامزد اصلاح‌طلب تکذیب شد و هم محمدعلی ابطحی از چهره‌های نزدیک به خاتمی اعلام کرد که او قصد حمایت از هیچ نامزدی را ندارد.

این همه تکیه به خاتمی اما از آنجایی است که آقایان تصور می‌کنند او می‌تواند باز هم با «تکرار» خود، مردم را پای صندوق به صف کند! این را از گزارش امروز روزنامه «آرمان ملی» با عنوان «شاید «تکرار» خاتمی چاره‌ساز باشد» می‌تواند دریافت.

این گزارش پر است از اطلاعاتی که عدم حمایت اصلاح‌طلبان از همتی و مهرعلیزاده را ثابت می‌کند اما در عین حال قطع امید هم نمی‌کند! گزارش نویس آرمان به «تکرار» خاتمی دل بسته و تلاش‌های کارگزاران. در این گزارش به نقل از نمازی، عضو حزب کارگزاران به تشتت در جبهه اصولگرایی اشاره شده و این موقعیت ، یک فرصت برای اصلاح‌طلبان تلقی می‌شود.

این درحالی است که اولا تشتت به آن شکل و اندازه‌ای که آقایان و روزنامه‌های اصلاح‌طلب می‌گوید، دیده نمی‌شود. دوما اصلاح طلبان در موقعیتی نیستند که این وضعیت برایشان یک فرصت به حساب بیاید. سوما آن «تکرار»ی که به آن دل بسته‌اند به نظر نمی‌رسد در کار باشد و چهارما به فرض «تکرار» نیز بدنه اجتماعی این جریان آماده پذیرش این قبیل تعیین تکلیف‌ کردن‌های از بالا به پایین نیست.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها