7 نامزد ریاست جمهوری در شبکه‌های استانی چه گفتند؟

کد خبر: 1072693

پخش برنامه‌های انتخاباتی هفت نامزد ریاست جمهوری در شبکه‌های استانی امروز دنبال شد؛ رئیسی بر ساماندهی وضعیت مهاجران در استان‌ها تأکید کرد و محسن رضایی از طرح هر استان یک قطب اقتصادی سخن گفت.

7 نامزد ریاست جمهوری در شبکه‌های استانی چه گفتند؟

خبرگزاری مهر: با نزدیک شدن به روز ۲۸ خردادماه فضای استان‌های مختلف کشور هرروز انتخاباتی‌تر می‌شود، پخش برنامه‌های تبلیغاتی و انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری از روز گذشته در شبکه‌های استانی آغاز شد. امروز در دومین روز مردم در استان‌های مختلف برنامه‌های نامزدها را از شبکه‌های استانی شنیدند و دیدند.

امسال و با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم پرهیز از تجمعات انسانی، نامزدهای ریاست جمهوری برنامه خاصی برای سفرهای استانی و حضور در جمع طرفداران خود ندارند به همین علت و با توجه به لزوم گفت‌وگوی اختصاصی این افراد با مردم استان‌های مختلف به تناسب مشکلات و ظرفیت‌های هر یک از مناطق کشور و بر اساس مصوبه ستاد انتخابات صدا و سیما برنامه‌های ویژه رادیویی و تلویزیونی در صدا و سیمای مراکز و با محوریت گفت‌وگو با هفت نامزد انتخابات امسال روی آنتن رفته است.

قرعه‌کشی کنداکتور این برنامه‌ها در ستاد انتخابات معاونت امور استان‌ها پیش از این انجام و جدول پخش و ضبط برنامه‌های انتخاباتی هفت نامزد ریاست جمهوری در شبکه‌های استانی صداوسیما اعلام شد که به این ترتیب علاوه بر شبکه‌های سراسری، هر یک از نامزدها ۳۰ برنامه برای ۳۰ استان کشور خواهند داشت که شامل ۱۵ ساعت گفت‌وگو با هر یک از نامزدهاست و مجموع زمان آن به ۶ هزار و ۳۰۰ دقیقه می‌رسد.

در این گزارش نگاهی به مباحث مطرح شده توسط کاندیداهای ریاست جمهوری طی امروز در شبکه‌های استانی داریم. برای خواندن مشروح صحبت‌های نامزدهای ریاست جمهوری می‌توانید روی تیتر هر بخش کلیک کنید.

قاضی‌زاده هاشمی در شبکه البرز: مهاجرپذیری البرز موجب افزایش جمعیت این استان شده است

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر پنجشنبه در شبکه استانی البرز اظهار کرد: استان البرز به دلیل مهاجرپذیر بالا و وجود اتباع خارجی با افزایش جمعیت زیادی روبه‌رو است.

وی بیان کرد: کلانشهر کرج بنا گزارش‌ها سومین یا چهارمین کلانشهر کشور محسوب می‌شود که بر این مبنا استان البرز با تراکم بالای جمعیتی مواجه است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه یکی از مزیت‌های فوق‌العاده البرز گردشگری این استان است، تصریح کرد: البرز به لحاظ تنوع اقلیمی و داشتن ارتفاعات، کویر و پیست اسکی استانی منحصر به فرد است.

وی ادامه داد: البرز دارای نمونه‌های گردشگری زیبایی مانند سد امیرکبیر، جاده چالوس، تونل کندوان، باغ‌های سیب مهرشهر، کاخ تاریخی مروارید شمس، روستای تاریخی آتشگاه، کاروانسرای شاه عباسی و… است.

قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به بحث اشتغال در استان البرز خاطرنشان کرد: البرز یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور است و بسیاری صنایع استراتژیک در البرز واقع شده و به همین دلیل مهاجرپذیر است.

وی افزود: با این وجود استان البرز فارغ از مشکل اشتغال نبوده و بیکاری و دیگر مشکلات فرهنگی و اجتماعی در این استان موج می‌زند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: افراد با تصور وجود اشتغال به البرز مهاجرت می‌کنند اما با وجود سرمایه‌گذاری بالا در این استان فرصت‌هایی شغلی به اندازه متقاضیان نیست، بنابراین البرز با افزایش صعودی بیکاری مواجه است و وضعیت بدتر از این هم خواهد شد.

رئیسی در شبکه یزد: وضعیت مهاجران باید در سراسر کشور ساماندهی شود

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در گفتگوی تلویزیونی با مردم استان یزد اظهار داشت: یزد استانی مستعد برای رشد و کار است اما با این همه امکان رشد از مشکلاتی نظیر بیکاری، مهاجرفرستی، کمبودهای حوزه کشاورزی و صنعت، آب و … رنج می‌برد.

وی با اشاره به جایگاه یزد در زمینه نساجی، صنایع دانش بنیان، کشاورزی گلخانه‌ای، مواد معدنی، گردشگری و نخبه پروری افزود: اگر جایگاهی برای بروز و ظهور و جلوه‌هایی از نخبگی و فرهیختگی و علم و دانش نخبگان یزد ایجاد شود، شاهد توسعه صنایع دانش بنیان در استان و به دنبال آن رشد و پیشرفت در زمینه‌های مختلف خواهیم بود.

رئیسی در مورد مسائل استان یزد نیز عنوان کرد: آب در یزد یکی از مشکلات جدی است اما می‌توان پیگیری‌های لازم را انجام داد و کارهای انجام شده گذشته را به عنوان مقدمه در نظر گرفت و یک اقدام نهایی نیز برای رفع این مشکل استان انجام داد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مهاجرت، یزد را به شدت رنج می‌دهد و در شگفتم که چرا هنوز مسئله مهاجرت در یزد و استان‌های همجوار ساماندهی نشده و از این وضعیت هم مردم بومی یزد و هم مهاجران در رنج هستند.

رئیسی یادآور شد: باید وضعیت مهاجران را در استان‌های مختلف کشور ساماندهی کنیم تا هر دو گروه بومیان و مهاجران از شرایط رضایت داشته باشند.

وی عنوان کرد: زمینه‌های رشد، پیشرفت و کار در استان یزد بسیار خوب است زیرا یزد زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی آماده‌ای دارد که از جمله آنها می‌توان به گردشگری اشاره کرد.

رئیسی در شبکه استانی خراسان جنوبی: اقتصاد سنگ در خراسان‌جنوبی فعال شود / توسعه کشاورزی در کنار صنعت

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در گفت و گوی تلویزیونی با مردم خراسان‌جنوبی اظهار کرد: برای من بسیار سخت است که مدتی بگذرد و به خراسان‌جنوبی سفر نکنم که نشان علاقه من به این استان است.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان‌کرد: افتخار من نمایندگی مردم خراسان‌جنوبی در مجلس خبرگان رهبری است که مردمی سخت کوش و ولایتمدار دارد.

رئیسی با اشاره به اینکه مسائل خراسان‌جنوبی را با دقت پیگیری می‌کنم، ادامه‌داد: زمان خدمت در مشهد و تولیت آستان قدس رضوی نگاهم به خراسان بزرگ و تصمیماتم برای سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی بود.

وی گفت: اتفاقات بسیار خوبی در خراسان‌جنوبی انجام شده است ولی باید کارهای بیشتری در استان در جهت رفع محرومیت انجام دهیم.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: محصولات خراسان‌جنوبی زرشک، زعفران و عناب اگر با ارزش افزوده فروخته شود نقش مهمی در اقتصاد استان خواهد داشت و حتی سنگ‌های قیمتی اطراف نهبندان نیز این مزیت را دارد.

رئیسی با تأکید بر اینکه اقتصاد سنگ را در خراسان‌جنوبی می‌توان فعال‌کرد، بیان‌کرد: سنگ‌های قیمتی استان نیز با یک سرمایه‌گذاری مناسب می‌تواند موجب تحول در اقتصاد استان شود.

زاکانی در شبکه استانی گیلان: تمرکززدایی و قدرت دادن به شهرستان‌ها

علیرضا زاکانی در برنامه تبلیغاتی خود در شبکه باران، بیان کرد: بزرگترین رسالت یک انقلابی تحقق شعارهای انقلاب در آزادی، استقلال، معنویت و پیشرفت انقلاب اسلامی و شکل گیری تمدن اسلامی است.

وی با بیان اینکه باید بکوشیم از ۴۲ سال تجربه در جهت پیشرفت کشور بهره ببریم، افزود: درگیر مافیای مختلفی هستیم و دنیاپرستان قدرت گرا، قدرت گرایان بی مغز، دنیاخواهان و دنیاپرستان بی فکر و عالمان دنیاپرست شرایطی را برای ما فراهم کرده‌اند که گرفتار مافیای هفت سر شده‌ایم و باید آن را نابود کنیم.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه فتح قله‌ها در ابتدا و اولویت با تحول در اقتصاد مدیریت میسر می‌شود، اضافه کرد: آغاز این کار معطوف به جهش تولید و برداشتن موانع و کمک به رونق تولید است و دولت من در مقابل موانع تولید و توسعه اقتصاد قرار می‌گیرد.

زاکانی با بیان اینکه شهرستان‌ها نقاط مولد و حاصلخیزی هستند که توجه به ظرفیت آنها امکانی را فراهم می‌کند که با آمایش دقیق سرزمینی پیشرفت‌های صنعتی را در پیش بگیریم، افزود: زنجیره‌های خرد یعنی هر خانه یک کارگاه را طوری تنظیم می‌کنیم که متن جامعه از آن بهره ببرد.

وی بیان کرد: قدرت پول ملی در این هشت سال، ۳۴ درصد کاهش یافت و شرایط به گونه‌ای است که اگر شش سال با رشد هشت درصد تلاش کنیم، قدرت خرید مردم به سال ۹۰ برمی‌گردد.

رئیسی در شبکه استانی سیستان و بلوچستان: اقتصاد سیستان و بلوچستان باید فعال شود / لزوم استفاده از نخبگان بومی

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر پنج شنبه در ویژه برنامه انتخاباتی که از شبکه استانی هامون پخش شد، اظهار داشت: چهره استان سیستان و بلوچستان چهره وحدت و همدلی است، ارتباط از طریق بندر اقیانوسی چابهار و شرق دنیا ظرفیت‌های بسیار ویژه ای در حوزه سرمایه گذاری دارد.

وی افزود: به برکت مرزداران غیور سیستانی و بلوچستانی این استان از امنیت مطلوبی برخوردار است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: فقر و بیکاری، زیبنده استان سیستان و بلوچستان نیست و باید اقتصاد این استان فعال شود.

وی گفت: معادن بسیار خوبی در استان سیستان و بلوچستان و استان خراسان جنوبی وجود دارد که می‌توان از آن فرآوری و صادرات انجام داد.

رئیسی ادامه داد: حاشیه نشینی و فقر باید آسیب شناسی و رفع شود و در این زمینه کار کارشناسی و برنامه ریزی ویژه ای صورت پذیرد و و این مهم با کمک جوانان بومی بلوچ و سیستانی که می‌توانند نقش آفرینی کنند از اولویت‌های دولت مردمی است.

وی افزود: چندین سال خشکسالی مستمر در استان سیستان وجود داشته از همین رو در زمینه بازپرداخت اقساط خشکسالی دولت باید مساعدت ویژه ای داشته باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: یکی دیگر از الویت‌های دولت مردمی ما عدالت در بکارگیری جوانان و نخبگان بومی منطقه سیستان و بلوچستان در مناصب مدیریتی است.

رضایی در شبکه استانی گلستان: برنامه رونق هر استان طراحی شده است

محسن رضایی پنجشنبه در برنامه تبلیغاتی خود از شبکه گلستان، اظهار کرد: نداشتن برنامه توسط دولت‌ها باعث شده ناامیدی در مردم ایجاد شود ولی ما دوباره می‌خواهیم قیام کنیم و با دولتی نو آغاز جدیدی را رقم بزنیم.

وی افزود: امام بزرگوار ما در انقلاب ما اقوام و همه استان‌ها را دور هم جمع کرد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

رضایی ادامه داد: نه غرب و نه شرق نتوانستند در انقلاب و جنگ تحمیلی مقابل ایران بایستند در حالی که ۴۰ کشور پشت صدام ایستاده بودند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: آیا همه اقوام نمی‌توانند دوباره دور هم بایستند و حرکت سومی را رقم بزنند؟ می‌توان برای بار سوم قیام کرد، قیام فرهنگی و اقتصادی، قیام تشکیل دولت وحدت ملی، قیام برای پیشرفت، قیام برای شکستن تحریم‌های ظالمانه همه با حضور مردم رقم خواهد خورد و این‌طور نیست که انتخابات مهندسی شده باشد و فردی بیرون بیاید.

وی با بیان اینکه شما مردم هستید که سرنوشت صندوق را رقم می ‌زنید، بیان کرد: قیام سوم قیام زندگی بهتر برای سربلندی کشاورزی، کارگر، معلم و کارمندان است.

جلیلی در شبکه سمنان: روستاها محور توسعه استان سمنان هستند / ضرورت احصاء ظرفیت‌های تولید

سعید جلیلی بعد از ظهر پنجشنبه در ویژه برنامه انتخاباتی استان سمنان که از طریق رسانه‌ها برای مردم استان پخش شد ضمن بیان اینکه استان سمنان به عنوان میقات الرضا (ع) سالانه در مسیر تردد زائران پرشمار است، تاکید کرد: این استان پهناور با توجه به فرصت‌ها و مزیت‌های زیادی که دارد می‌تواند به شکوفایی دست یابد.

وی با بیان اینکه همانطور که در سطح ملی نیز مطرح شد، برای چهار سال آتی دو نوع نگاه شامل نگاه حداقلی برای اداره امور کشور و دوم نگاه مشارکت حداکثری برای اعتلا و شکوفایی در بخش‌های مختلف وجود دارد، افزود: باید انتخاب کنیم که برای چهار سال آتی کدام مسیر را می‌خواهیم از سر بگذرانیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مشکلات باید برطرف شوند و نامزدهای انتخاباتی برای حل مشکلات راه حل های عملی می‌بایست مطرح سازند، تاکید کرد: ما می‌خواهیم در چهار سال آتی علاوه بر رفع مشکلات و نارسایی‌ها، مدیریتی را بر کشور حاکم ببینیم که بتواند ظرفیت‌ها را نیز به سمت جهش تولید و رونق سوق دهد و از تمام توانمندی‌های استان‌ها استفاده حداکثری داشته باشد. کشور امروز باید به این فضا نزدیک شود.

جلیلی با بیان اینکه امروز با همه فرصت‌های خوب خدادادی استان سمنان و کشورمان می‌تواند جهش خوبی را شاهد باشد، بیان کرد: ما معتقد هستیم که بدون روستا هیچ جهشی را نمی‌توان صورت داد لذا روستاها محور توسعه هستند.

جلیلی در شبکه استانی آذربایجان شرقی: کشور با کار نمایشی پیشرفت نمی‌کند

سعید جلیلی در ارتباط زنده تلویزیونی با مردم آذربایجان شرقی گفت: امروز در آستانه یک انتخاب بزرگ قرار داریم و این انتخابات برای سرنوشت کشور مهم است.

وی با تاکید بر اینکه باید امروز انتخاب کنیم که می‌خواهیم یک جهش بزرگ در ۴ سال آینده در شأن مردم ایران داشته باشیم یا فقط به وضع عادی موجود بسنده کنیم، افزود: اگر می‌خواهیم پیشرفت در خور شأن مردم داشته باشیم باید توانمدی‌ها و ظرفیت‌ها را بشناسیم.

جلیلی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های فراوانی برای پیشرفت دارد و نیازمند مدیریت و برنامه ریزی قوی است، اگر برنامه ریزی درست باشد حتماً می‌توان شاهد پیشرفت زیادی باشیم.

وی سپس به دولت سایه و رویکردهای آن گفت: ما در ۸ سال گذشته بیکار نبودیم. سایه به سایه، تحولات کشور را رصد کردیم. اگر دولت کار مفید و قوی انجام می‌داد سعی ما این بود آن کار را تأیید و تقویت کنیم اگر کار ناقصی انجام می‌شد گوشزد می‌کردیم تا تکمیل شود و اگر کاری خطا بود آن را تصحیح می‌کردیم.

وی افزود: دولت سایه یعنی اینکه باید مردم مطالبات قانونی و مشروع خود را در عرصه‌های اشتغال، رفع گرانی، افزایش تولید و بهتر شدن کسب و کار به گوش دولت برساند وظیفه دولت این است از مردم مشورت بگیرد و به حرف‌های مردم گوش دهد.

همتی در شبکه کرمان: لزوم خروج از انزوا / ۵۰ درصد کابینه‌ام جوانان و زنان هستند

عبدالناصر همتی در مصاحبه تلویزیونی خطاب به مردم کرمان ضمن ابراز امیدواری در جهت داشتن یک زندگی با نشاط در شهرستان‌های استان، افزود: در شرایط کنونی، کشور نیازمند اصلاح اقتصادی است چرا که بیش از ۷۰ درصد مشکلات مردم مسائل معیشتی است. دولت آینده نمی‌تواند دارای بینش اقتصادی نباشد و از طرف دیگر باید جلوی اشتباهات گذشته در این زمینه گرفته شود.

وی با بیان این مطلب که حکمرانی اقتصادی باید اصلاح شود، عنوان کرد: اصل توسعه و اشتغال به رشد تولید برمی گردد که موانع آن باید برداشته شود همچنین باید اقتصاد حاکم بر سیاست باشد اما در گذشته اینچنین نبوده است.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید وارد میدان شود، بیان داشت: «تعامل از خانه تا جهان» شعار بنده است که باید انجام شود به این معنا که تعامل باید در داخل جامعه و بیرون از کشور ایجاد شود. قدرت دولت باید بر این استوار باشد که با تعامل مشکلات مرتفع شود و موانع رشد اقتصادی را از بین ببریم.

وی با بیان این مطلب که پیش بینی نشدن اقتصاد برای سرمایه گذاری، بسیار بد است، عنوان کرد: اگر تورم کنترل نشود، سفره مردم کوچک می‌شود.

همتی ادامه داد: برخی‌ها شاید بگویند شما که در بانک مرکزی فعالیت داشتید چرا تورم را کنترل نکردید؟ باید گفت که وجود تحریم‌ها و اختیارات بانک مرکزی، موجب عدم کنترل تحریم توسط بانک مرکزی شد از طرف دیگر سایر کاندیدها توانایی کنترل اقتصاد را ندارند ولی برنامه من قابل اجرا است و راهگشا خواهد بود.

زاکانی در شبکه قزوین: تمرکززدایی و دادن قدرت به شهرستان‌ها در اولویت دولت آینده است

علیرضا زاکانی بعدازظهر پنجشنبه در سیمای قزوین و در گفتگو با مردم استان قزوین با بیان اینکه ما ناظر به مشکلات بررسی می‌کنیم تا ببینیم چگونه می‌توان راه پیش رو به بهترین جا رساند، ادامه داد: بزرگ‌ترین رسالت یک انقلابی، تحقق شعارهای انقلاب در آزادی، استقلال، معنویت و پیشرفت انقلاب اسلامی و الگو قرار دادن آن جهت تکثیر و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است.

وی با بیان اینکه درگیر مافیاهای مختلف هستیم، عنوان کرد: دنیاپرستان قدرت‌گرا، قدرت‌گرایان بی‌مغز، دنیا خواهان قدرت پرست، قدرت پرستان بی‌فکر و عالمان بی‌عمل شرایطی را برای ما فراهم کرده‌اند که گرفتار یک مافیای هفت‌سر شویم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: باید بکوشیم این مافیا را بشکنیم و این نمی‌شود مگر اینکه دولت دست به یک اقدام اصلاحی همه‌جانبه بزند.

وی عنوان کرد: برنامه توسعه سوم، چهارم، پنجم و ششم توسعه یعنی ۲۰ سال کشور منتظر توزیع قدرت و تمرکززدایی است و حتی قوانین و سیاست‌های ابلاغی کشور نیز همین را می‌خواهد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: بودجه کشور به ۴ صورت پروژه‌های ملی، پروژه ملی –استانی، بودجه وزارتخانه‌ها و بودجه استانی تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه کل بودجه استان‌ها تنها ۱۰ درصد است، خاطرنشان کرد: ۱۲ درصد در وزارتخانه و ۷۸ درصد اعتبارات توسط پروژه‌های ملی و ملی-استانی از قبل تعیین تکلیف شده و این با استقلال و پیشرفت شهرستان‌ها منافات دارد.

محسن رضایی در شبکه استانی فارس: تدوین سند پیشرفت فارس

محسن رضایی در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم فارس گفت: یکی از طرح‌هایی که در استان فارس پس از انتخاب شدن من اجرایی خواهد شد انتخاب استانداری نخبه از میان نخبه‌های استان فارس است این در حالی است که برخی برای استاندار شدن نسبت به پارتی بازی اقدام می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: استان‌های کشور نباید تحت استثمار تهران باشند و نمی‌توان تمام کشور را بر اساس دستورهایی که در تهران صادر می‌شود اداره کرد از این رو باید اختیارات به استان‌ها داده شود تا بتوان نسبت به توسعه کشور بیش از پیش اقدام کرد.

وی افزود: ثروت در کشور باید در میان تمامی مردم تقسیم شود و نباید ثروت تنها دست افراد خاصی باشد بلکه باید در تمام کشور بدون هیچ‌گونه تبعیضی تقسیم شود و اگر این موضوع رخ دهد شاهد توزیع عادلانه ثروت در کشور خواهیم بود.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود عنوان کرد: نباید سپرده‌هایی که در استان‌ها توسط مردم در بانک‌ها ذخیره می‌شود در تهران تجمیع شود بلکه باید در استان‌ها باقی مانده و درآمدهای حاصل سپرده‌های مردمی در همان استان هزینه شود.

او افزود: اشتغالزایی در استان‌های کشور باید متناسب با شرایط همان استان تدوین شود تا جوانان بومی هر استان در محل زندگی مشغول به کار شوند. دولت من دولت شعارهای بی پشتوانه نخواهد بود بلکه به تمامی قول‌های داده شده جامع عمل می‌پوشانیم.

رضایی در شبکه استانی اردبیل: هر استان یک قطب اقتصادی / نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان آغاز می‌شود

محسن رضایی در سیمای مرکز اردبیل اظهار کرد: اقتصاد ملی در دولت آینده باید در نتیجه اقتصاد استان‌ها باشد به تعبیری دیگر باید با غنی‌سازی درآمد استان‌ها در پی ایجاد تحول در مرکز کشور باشیم و این در دولت آینده به عینه قابل مشاهده خواهد بود به طوری که هر استان یک قطب اقتصادی می‌شود.

وی دولت آینده را دولت پایان‌دهنده به شعارها و وعده‌های توخالی دانست و افزود: هر استانی توانایی و استعدادهای خاص خود را دارد و ما در این زمینه نسخه‌های لازم را برای تحول هر استان خاصه همان منطقه برنامه‌چینی کرده و آماده اجرا هستیم و اعتقاد داریم نوشتن نسخه واحد در تهران و عملیاتی کردن آن در تمام استان‌ها اقتصاد کشور را زمین‌گیر می‌کند.

داوطلب سیزدهمین دوره ریاست جمهوری بهبود زندگی در تمام استان‌ها را یک اصل غیرقابل انکار عنوان و تصریح کرد: ما در دولت آینده با ارتقای سطح یارانه خانوارها به ۴۵۰ هزار تومان برخی اقدامات دیگر هم انجام دهیم داد که یکی از این اقدامات آغاز نهضت خانه‌سازی ایرانیان به عنوان یک طرح بزرگ اشتغال و رفاه ملی است.

رضایی یادآور شد: طبق برآوردهای صورت گرفته هزینه ساخت هر مترمربع در حدود ۳.۵ تا ۵ میلیون تومان بوده که با ایجاد این نهضت سعی خواهیم کرد تا علاوه بر ساخت خانه برای هر ایرانی برای جوانان کشور اشتغال ایجاد کنیم که با انجام این اقدام در حدود ۳۰۰ صنعت در کشور فعال شده و تحول عظیمی در اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: شرایط ساخت خانه برای مردم ایران به گونه‌ای خواهد بود که متناسب با اراضی مردم ۱۰ درصد هزینه ساخت بر عهده مردم بوده و ۹۰ درصد آن توسط بانک‌ها و از طریق تسهیلات تأمین می‌شود که در این صورت هم سند خانه به مالکیت مردم اما تا اتمام اقساط وام رهن بانک خواهد بود.

زاکانی در شبکه استانی خراسان شمالی: نقاط کم برخوردار مورد توجه جدی دولت آینده خواهد بود

علیرضا زاکانی در گفتگو با شبکه اترک استان خراسان شمالی با بیان اینکه کشور درگیر مافیاهای متعددی است، اظهار کرد: اگر بتوانیم با اصلاحات همه جانبه و نوین شرایط مدیریتی جدیدی فراهم کنیم، می‌توانیم قله‌های افتخار را با تجربیات ۴۲ ساله خود فتح کنیم.

این داوطلب ریاست جمهوری با بیان اینکه حوزه اقتصاد و مدیریت کشور نیازمند تحول و دگرگونی است، گفت: این کار معطوف به جهش تولید، برداشتن موانع تولید و کمک به تولید است و باید هر آنچه که مقابل تولید قرار می‌گیرد را رفع کنیم.

وی تمرکز زدایی و توجه به شهرستان‌ها را به عنوان نقاط مولد و حاصل خیز کشور، یکی از راهکارهای توسعه برشمرد و افزود: توجه به خلق ثروت و توزیع مناسب آن، دقت در آمایش سرزمینی و در پیش گرفتن استراتژی درست صنعتی، انتخاب پیشران‌های صنعتی و هم چنین دادن اختیارات به شهرستان‌ها مبتنی بر یک الگوی مشخص کشوری که بر تأمین عزتمند معیشت مردم استوار باشد از دیگر اموری است که به آن پرداخته خواهد شد و جهشی بزرگ را رقم خواهد زد.

محسن مهرعلیزاده در شبکه استانی مازندران: ۷۰ درصد جامعه در خط فقر هستند / کاهش قدرت خرید مردم

محسن مهرعلیزاده در ویژه برنامه انتخاباتی شبکه تبرستان با اظهار اینکه امروز متأسفانه مسائل معیشتی، فقر، تنگدستی، بیکاری، فاصله زیاد اجتماعی بین اقشار جامعه، قشر نادار و مرفه، افزایش خط فقر و رسیدن خط فقر به ۷۰ درصد جامعه از مشکلات است، گفت: کشمکش‌های بی حاصل بین افراد، گروه‌ها، صاحبنظران در عرصه‌های مختلف از دیگر چالش‌ها است.

وی افزود: در کشوری زندگی می‌کنیم که با همه نیت خیر بسیاری از مسئولان، دست ناپاکی، اختلاس، دزدی، فساد، فشار بر مردم و تحمیل زندگی سخت بر مردم در رویه‌های اجرایی برگزیدند و معیشت سختی برای مردم فراهم آوردند و امید مردم به آینده کم شده است.

مهرعلیزاده یادآور شد: متأسفانه اعتماد مردم به مقدار زیادی دچار آسیب شد و این عدم اعتماد سبب می‌شود تا مورد پذیرش مردم واقع نشود و باید واقعیت‌ها را گفت و اگر افرادی می‌خواهند بین مردم، خدا پیمان ببندند باید مشکلات مردم را بدانند.

این نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: در دهه ۶۰ به رغم جنگ و تحریم‌ها، تلاش‌های خوبی برای توسعه و اقتصاد کشور صورت گرفت و دولت سازندگی نیز به رغم تلاش‌ها، نتوانست شرایط ایده آلی را ایجاد کند.

وی با اظهار اینکه دوت اصلاحات تمام تلاش را به خرج داد و برای کشور افتخار آفرید و پاسپورت ما دارای عزت شد، گفت: نظریه گفتگوی تمدن‌ها در سطح جهان طنین انداز شد و این در سازمان ملل به عنوان نظریه ایرانی برابر جنگ تمدن‌ها قد برافراشت.

مهرعلیزاده یادآور شد: ارز در طول دو دولت اصلاحات بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ تومان ثابت ماند و تورم به زیر ۱۰ درصد رسید و تک رقمی و ارزش پول ملی حفظ شد.

جلیلی در شبکه استانی کرمانشاه: عدم همخوانی ظرفیت‌های خدادادی کرمانشاه با رتبه بیکاری این استان

سعید جلیلی در گفتگوی تلویزیونی و رادیویی با مردم استان کرمانشاه که از شبکه استانی زاگرس پخش شد، اظهار کرد: کرمانشاه سینه ستبر ایران، مردم خونگرمی دارد که حماسه‌های بزرگی را در دفاع مقدس آفریدند، این مردم از شهید سید محمد سعید جعفری گرفته تا شهید نوروزی در دفاع مقدس و دفاع از حرم شجاعت و غیرت کرمانشاهی را نشان دادند.

وی با بیان اینکه افرادی همچون فریدون جهانی با عظمت و قدرت در دل دشمن حماسه آفریدند، افزود: سفرهای انجام شده در هشت سال گذشته سبب افزایش ارادت من به مردم استان کرمانشاه شده و توانمندی فرصت و ظرفیت‌های این استان را بیشتر شناختم.

وی علت رتبه بالای کرمانشاه در بیکاری میان استان‌های کشور را مدیریت غلط دانست و افزود: در چهار سال آینده کشور تنها اداره شدن نمی‌خواهد بلکه باید به دنبال پیشرفت و جهش باشد، باید دولت، مردم را به همکاری و مشارکت با خود دعوت کرده و همگی تمامی توان خود را بگذارند، این شعار می‌تواند به برنامه عملیاتی تبدیل شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سفرهای متعدد به استان کرمانشاه گفت: در این سفرها با حضور در روستاهای شیخ صله متوجه شدم که بسیاری از این جوانان به دنبال خالی کردن بار برای کامیون‌های وارد شده به این منطقه هستند، در صورتی که همجواری استان کرمانشاه با کشور عراق می‌تواند یک فرصت بزرگ برای توسعه روابط اجتماعی و تجاری بین استان کرمانشاه و کشور عراق باشد که این نیازمند برنامه‌ریزی صحیح است.

جلیلی ادامه داد: با مقداری آموزش و مهارت آموزی در مدت زمان کوتاهی می‌توان جوانان استان کرمانشاه اعم از جوانان روستاهای شیخ صله را به صادر کننده تبدیل کرد، جوانانی که نباید دغدغه کار داشته و هر کدام از آن‌ها می‌توانند کارآفرین باشند.

وی با بیان اینکه فرصت‌های موجود در استان کرمانشاه می‌تواند هزاران شغل ایجاد کند، تاکید کرد: این استان نباید رتبه دوم بیکاری در کشور را داشته باشد و این شعار نبوده بلکه حاصل یک مطالعه جدی است.

جلیلی با اشاره به فرصت‌های کشاورزی در استان کرمانشاه بیان کرد: این فرصت‌ها با همجواری با کشور عراق بسیار مغتنم و باارزش بوده و در صورت افزایش تولیدات کشاورزی راحت‌تر این امکان برای صادرات این محصولات نسبت به سایر استان‌ها برای کرمانشاه فراهم است.

زاکانی در شبکه استانی اصفهان: کانون تحول تولید و جهش شهرستان‌ها است

علیرضا زاکانی در برنامه تلویزیونی شبکه اصفهان با اشاره به لزوم تمرکززدایی دولت اظهار داشت: شهرستان‌ها نقاط مولدی هستند که با یک آمایش دقیق سرزمین و استراتژیک صنعتی درست می‌توانند پیشران‌های صنعتی باشند و باید زنجیره کارگاه‌های خرد و هر خانه یک کارگاه کوچک را تنظیم کنیم که متن جامعه در جهت تولید قیام کند.

وی افزود: البته اصلاح باید از خود دولت آغاز شود که اولین قدم آن تمرکز زدایی و دادن قدرت به شهرستان‌ها است که تبدیل به کانون معین برنامه‌ریزی و هزینه کِرد و به‌کارگیری امکانات و دارای اختیارات اجرایی شوند.

داوطلب ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: بودجه به چند بخش پروژه ملی، ملی و استانی، وزارتخانه‌ها و بودجه‌هایی که به استان‌ها داده می‌شود تقسیم می‌شود که ۱۲ درصد بودجه استانی پرداخت و ۷۸ درصد اعتبارات آن توسط پروژه‌های ملی و یا ملی-استانی از قبل تعیین شده است و این یعنی با استقلال و دقت و پیشرفت شهرستان‌ها منافات دارد.

وی افزود: دولت باید با تمرکززدایی در استان‌ها جنبه سیاست گذاری میانی و هماهنگی را پیگیری و با دادن اختیارات و بودجه و اعتبارات به شهرستان‌ها شرایط اقدام برای تغییر چهره شهرستان را فراهم کند و ۴۳۰ نقطه کشور را در رقابت پیشرفت قرار دهد.

همتی در شبکه استانی زنجان: خیلی سریع باید موانع رشد اقتصادی را از بین ببریم

عبدالناصر همتی بعد از ظهر پنج شنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی در شبکه اشراق زنجان بدون اینکه به استان زنجان و ظرفیت‌های این استان اشاره کند، با بیان اینکه امروز شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که ما نیاز به یک اقدامات جدی و فوری برای اصلاح امور اقتصادی داریم، افزود: نظرسنجی‌ها و برآوردهایی که می‌شود، نشان‌دهنده آن است که بیش از ۷۰ درصد دغدغه مردم استان، معیشتی و اقتصادی است، بنابراین دولت آینده نمی‌تواند دولت غیراقتصادی باشد و نمی‌توان قبول کرد که در ذهن رئیس‌جمهور دولت آینده بینش اقتصادی حاکم نباشد. در دولت آینده نیاز داریم جلوی اشتباهات گذشته را بگیریم.

وی با بیان اینکه ما نیاز داریم که در کوتاه‌ترین زمان، ریل اقتصاد را تغییر دهیم، افزود: نیاز به این داریم که حکمرانی اقتصادی را که تا به امروز اشتباهی پیش رفته است، اصلاح کنیم. ما نیاز داریم به مردم بگوییم این روندی که در سال‌های گذشته طی شده، روند مطلوبی برای اقتصاد نبوده است.

رئیسی در شبکه استانی کهگیلویه و بویراحمد: ظرفیت‌های گردشگری و گیاهان دارویی در استان زیاد است

حجت الاسلام رئیسی در گفتگو با مردم کهگیلویه و بویراحمد از شبکه استانی دنا افزود: نقش مردم در تغییر و ایجاد توسعه در هر منطقه بسیار مهم و چشمگیر است. امیدواریم با شرکت در انتخابات و انتخاب مدیران جهادی و کارآمد بتوانیم زمینه‌های رشد و توسعه این استان را فراهم کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه با توکل به خداوند و انتخاب فرد اصلح زمینه‌های پیشرفت و تعالی استان و کشور فراهم می‌شود، گفت: مردم و عشایر این استان در زمان دفاع مقدس خدمات بی نظیری را به انقلاب ارائه و در هر کوی و برزن در پشتیبانی از انقلاب احساس مسئولیت کردند.

وی بیان داشت: تقدیم هزار و ۸۰۰ شهید به انقلاب نشان از تعهد این مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

رئیسی نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همچنین با بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری، گیاهان دارویی، جنگل‌های بلوط و آبزی پروری در کهگیلویه و بویراحمد بسیار زیاد است، گفت: باید تلاش کنیم زیرساخت‌های لازم برای توسعه این ظرفیت‌ها مهیا شود و رفع مشکل بیکاری با توسعه صنعت گردشگری، آبزی پروری، کشاورزی، دامداری و باغداری در دستور کار دولت بنده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت کشاورزی بی نظیری برخوردار است و باید صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی در این استان را توسعه دهیم، چرا که در صورت توسعه صنایع تبدیلی می‌توانیم شاهد رشد کشاورزی و باغداری در این استان باشیم.

مهرعلیزاده در شبکه استانی ایلام: بخش اقتصادی مهمترین مشکل کشور است

محسن مهرعلیزاده در گفت و گو با شبکه استانی مرکز ایلام اظهار کرد: اینکه ما بخواهیم به صورت کاملاً تنگ نظرانه فقط به فکر پیاده کردن ایده و نظر خود باشیم نمی‌توانیم در حل و فصل مشکلات موفق باشیم.

وی افزود: جامعه ایرانی باید همواره به خود افتخار کند چرا که وقتی مطالعه می‌کنیم متوجه می‌شویم که سابقه برخی از کشورهای قاره آفریقا و آسیا به بیش از ۳۰۰ سال نمی‌رسد اما امپراتوری ایران کوروش بزرگترین و قوی‌ترین امپراتوری بود و ما به ایرانی بودن و این تاریخ سرافراز خود باید احترام گذاشته و افتخار کنیم که بدون جنگ و درگیری توانسته‌ایم نه تنها اسلام را حفظ کنیم بلکه خود توان آموزه دادن به اسلام را داشته باشیم.

مهرعلیزاده با بیان اینکه کشوری که بزرگ و قوی است باید سیاست و مشی آن نیز بزرگ منش باشد، افزود: حق هر ایرانی این است که شاداب باشد که برای این شادابی و نشاط نیازمند هستیم توسعه ایجاد کنیم و از سوی دیگر موانع تولید را برداریم.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها