واکنش آیت‌الله اعرافی به مواضع اخیر «مهرعلیزاده» درباره مدرک حوزه

کد خبر: 1072801

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در واکنش به مواضع اخیر «محسن مهرعلیزاده» درباره مدرک حوزه، گفت: برخی‌ها علیه حوزه علمیه صحبت‌های ناروایی انجام دادند که به هیچ عنوان در شأن حوزه علمیه نیست.

واکنش آیت‌الله اعرافی به مواضع اخیر «مهرعلیزاده» درباره مدرک حوزه

خبرگزاری مهر: آیت الله اعرافی در مجموعه فرهنگی سرچشمه با اشاره به اظهارات یکی از نامزدهای ریاست جمهوری درباره دانش حوزوی، گفت: برخی‌ها علیه حوزه علمیه صحبت‌های ناروایی انجام دادند که به هیچ عنوان در شأن حوزه علمیه نیست.

وی تاکید کرد: ما به دانشگاه احترام می‌گذاریم، ۴۰ سال در دانشگاه تدریس کرده و درس خوانده‌ام اما حوزه علمیه جایگاه عظیمی دارد که شان آن باید حفظ شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: من از کسانی که این حرف‌ها را علیه حوزه علمیه زدند دعوت می‌کنم تا بروند تاریخ علم اروپا و موضوعات تمدنی را بخوانند. انتخابات، عظمت و شکوه ایران اسلامی است که باید برای آن وارد صحنه شویم و با آرای خود به دشمن درس ایستادگی دهیم.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: ما در آینده پیش روی خودمان چند سند داریم که مجلس، دولت آینده و نهادهای ما باید بر پایه آن اقدام کنند که بیانیه گام دوم از مهمترین این سندهاست.

وی افزود: بیانیه گام دوم جایگاه ویژه‌ای دارد که باید به آن ارج بنهیم، همچنین به زودی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت توسط مقام معظم رهبری ابلاغ خواهد شد، با ۲۷۰ استاد حوزه و نهادهای مختلف بر روی این سند کار کردیم و کلیات آن تقدیم رهبری انقلاب شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: علی رغم دستاوردها و پیشرفت‌ها، ما خلاءهای بزرگی داریم که باید به آن‌ها توجه شود، مجلس شورای اسلامی در حال تدوین برنامه هفتم است که باید این برنامه بر پایه اسناد مهم کشور طرح ریزی شود.

آیت الله اعرافی گفت: مجلس خبرگان با رویکردهای کلان باید با هر انتخاباتی متحول و نو شود و زبان ملت بزرگ ایران شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها