همتی: دولت بعد نمی‌تواند غیر اقتصادی باشد

کد خبر: 1072832

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در کشور صورت گیرد، مقدم شمردن اقتصاد بر سیاست و حضور بخش‌های خصوصی و مردمی در تولید است.

همتی: دولت بعد نمی‌تواند غیر اقتصادی باشد

خبرگزاری مهر: عبدالناصر همتی بعد از ظهر آدینه در ویژه برنامه انتخاباتی رسانه‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه اقدام جدی برای اقتصاد کشور نیاز است، بیان کرد: ۶۰ الی ۷۰ درصد از مطالبات مردمی حول دغدغه معیشت است بنابراین دولت بعد نمی‌تواند غیر اقتصادی باشد.

وی با بیان اینکه می‌بایست تا دیر نشده از اشتباهات گذشته درس بگیریم، افزود: امروز یکی از اقداماتی که باید صورت دهیم این است که ریل گذاری اقتصادی کشور را تغییر دهیم و حکمرانی اقتصادی کشور را اصلاح کنیم.

این نامزد انتخابات با بیان اینکه روندی که در سال‌های قبل بوده چندان قابل قبول نیست، تاکید کرد: مردم به خوبی کاهش قدرت خرید را احساس کرده‌اند و می‌دانند که رشد اقتصادی و رشد تولید کاهش یافته است اما سوال اصلی این است که باید چگونه این روند را اصلاح کرد؟ ما معتقد هستیم که رشد میانگین سه درصد در یک دهه گذشته اصلاً درخور شأن ملت ایران اسلامی نیست در نتیجه باید ساختارها را اصلاح کرد.

همتی با بیان اینکه اصل توسعه و اشتغال به رشد و تولید باز می‌گردد، افزود: باید امروز موانع تولید و رشد اقتصادی برداشته شود، تاکید داشت: تورم مزمن ساختاری در سه دهه گذشته حول و هوش ۲۰ درصد بوده و در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها بیش از این میزان نیز برآورد می‌شود اما باید این موضوع را چگونه کنترل کرد؟

وی با بیان اینکه دیگر فرصت اشتباه وجود ندارد و باید ساختار اقتصادی به خوبی اصلاح شود، افزود: امروز باید اقتصاد حاکم و مقدم بر سیاست باشد و اگر این موضوع پیش نیاید شاهد دورانی هستیم که امروز آن را سپری می‌کنیم یعنی سیاستگذاری و مداخلات اقتصادی توسط دولت، قیمت گذاری دستوری، عدم تخصیص به موقع اعتبارات و… را شاهد خواهیم بود لذا وقت آن است که دست دولت را از اقتصاد بیرون بکشیم و مدیریت تولید و اقتصاد را به بخش خصوصی و مردم بسپاریم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل مؤثر در اقتصاد کشور تعامل داخلی و خارجی است، بیان داشت: من نام دولت خویش را تعامل از خانه تا دنیا قرار داده‌ام زیرا معتقد هستم که امروز باید مشکلات را در سایه تعامل حل و فصل کرد.

همتی با بیان اینکه آیا تعامل بین اعضای خانواده، جامعه، افراد، سازمان‌ها و قوای سه‌گانه و حتی در سطح بین‌الملل وجود دارد؟ بیان داشت: برخی موارد نه تنها تعامل وجود ندارد بلکه تقابل حتی در داخل کشورمان صورت می‌گیرد در نتیجه تمام نیروی ما صرف این تقابل‌ها می‌شود لذا باید تعامل را جایگزین کرد.

وی با بیان اینکه باید با تعامل، مشکلات را حل و موانع رشد را از میان برداشت تا شاهد رشد نوسانات و سرمایه گذاری غیر قابل پیش بینی نباشیم، تاکید کرد: عده‌ای می‌پرسند که چرا من در زمان ریاست بانکی مرکزی نتوانسته‌ام این اقدامات را انجام دهم که باید در این باره گفت بانک مرکزی فقط یک سازمان است و یک اندازه‌ای توان و اختیارات دارد حال آنکه رفع بسیاری از مسائل نیازمند اختیاراتی کلان‌تر است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی تحریم‌ها را بی‌اثر می‌دانند حال آنکه من در این سه سال شاهد بودم که تحریم‌ها چطور روابط بین الملی ما را به حالت تعلیق درآورد و فشارهای اقتصادی را به ما وارد و حتی درآمدهای ما را کاهش داد، گفت: زمانی ایران ۱۰۰ میلیارد دلار درامد بین المللی داشت اما در سال گذشته پنج میلیارد دلار به بانک مرکزی داده شده است در نتیجه نمی‌دانم چطور عده‌ای می‌گویند که تحریم‌ها در کشور تأثیرگذار نیست و فقط ناکارآمدی بوده است.

همتی در خاتمه گفت: من فکر می‌کنم که دیگر نامزدها با تمام احترامی که برایشان قائل هستم از بینش اقتصادی درستی برخوردار نیستند که بتوانند اقتصاد کشور را از این برهه حساس به سلامت عبور دهند در نتیجه به سابقه و تحصیلاتی که در رشته اقتصاد دارم وارد این عرصه شده و می‌دانم که می‌توانیم برای رفع مشکلات اقدام کنیم.

تغییر ریل اقتصادی کشور ضروری است

عبدالناصر همتی گفت: بازنگری در سیاست‌های اقتصادی و ریل گذاری جدید در این بخش از اولویت‌های دولت من است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در "برنامه ایران سرای من" که از شبکه انسانی سند پخش می‌شد گفت: مشکل اصلی کشور ما این است که سیاست بیش از حد بر اقتصاد غالب شده است و مسائل اقتصادی تحت تاثیر نگاه سیاسی در استان‌ها قرار گرفته است که باعث شده ما نتوانیم از ظرفیت‌های استان‌ها بهره بگیریم.

اوافزود: شرایط اقتصادی کشور مطلوب نیست و اگر این روند ادامه یابد نتایج بدتری متوجه کشور خواهد شد.

اوگفت: باید سیاست در اختیار اقتصاد قرار بگیرد تا شرایط زندگی و معیشت مردم بهبود یابد. من تنگنا‌های اقتصادی را زیر نظر داشته ام و می‌دانم مشکل کشورمان کجاست.

 نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: من می‌خواهم فقط ۴ سال رئیس جمهور شوم و در این مدت فارغ از هرگونه محافظه کاری امور کشور را اصلاح کنم. چرا که معتقدم باید نگاه متمرکز به کشور را از صحنه اقتصادی برداریم.

همتی تصریح کرد: نباید در پایتخت متمرکز شویم چرا که شهر‌های دیگر کشورمان در حاشیه قرار می‌گیرند. برنامه من این است که هر سه ماه با نخبگان هر استان جلسه تشکیل دهم تا ویژگی‌های هر استان را بشناسیم و برنامه ریزی کنیم.

اوادامه داد: در حوزه گردشگری هر کدام از استان‌ها ظرفیت خاصی دارند و باید در جذب توریست‌های خارجی ساده سازی کنیم و سختگیری نکنیم، چون هر مسافر خارجی با خودش ارز و فرصت اشتغال می‌آورد.

او بیکاری جوانان را به علت غلط بودن نگرش اقتصادی دانست و گفت: در سال‌های اخیر فقط ۵ درصد افزایش ثروت در کشور صورت گرفته و سفره مردم کوچک‌تر شده است و اشتغالزایی از بین رفته است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: توانمندسازی در دولت من شامل دو اصل است. اولا باید حداقل دستمزد‌ها اصلاح شود و دوم اینکه یارانه‌ها عادلانه و منطقی بین دهک‌های پایین جامعه توزیع شود.

همتی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی اضافه کرد: قیمت خرید محصولات کشاورزی عادلانه نیست. خرید محصولات باید تضمینی باشد نه قیمت آنها. از طرفی تامین نهاده‌های دام نظیر بذر و کود و سمّ در کشور دچار مشکل شده است.

او افزود: دولت سیزدهم باید آزادی‌های اجتماعی احترام بگذارد. چرا جوانان ما اوقات فراغت ندارند و از زندگی شان ناراضی هستند؟ چرا زمینه تفریح دختران و زنان که نیمی از جامعه هستند وجود ندارد؟

او اظهار کرد: در شهر‌های کوچک که محیط بسته‌تر است عرصه بر دختران و پسران تنگ شده است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوریدر ادامه صحبت‌های خود در باره برنامه دولت خود برای آذربایجان شرقی گفت: تبریز روزگاری شهر اولین‌ها بود، اما امروز از این رتبه فاصله گرفته است. تلاش می‌کنم این موقعیت را به تبریز برگردانم.

عبدالناصر همتی ایجاد قطار سریع السیر تبریز _ تهران و گسترش صنعت پوشاک و فرش را از دیگر برنامه‌های خود برای این استان اعلام کرد.

همتی:50 درصد کابینه را در اختیار زنان و جوانان قرار می‌دهم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران گفت: اگر من به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم ۳۰ درصد از مشاغل را در اختیار زنان و ۵۰ درصد از کابینه را در اختیار زنان و جوانان قرار می‌دهم.

عبدالناصر همتی عصر جمعه ۲۱ خردادماه در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم همدان، اظهار کرد: الان شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که نیاز به اقدامات جدی برای اصلاح اقتصادی داریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد مردم دغدغه معیشت و اقتصادی دارند بنابراین دولت آینده نمی‌تواند غیراقتصادی باشد و ما نیاز داریم از اشتباهات گذشته جلوگیری و ریل اقتصادی و حکمرانی اقتصادی را اصلاح کنیم و به مردم بگوییم که راه طی شده مطلوب نبوده‌است.

همتی با بیان اینکه این روزها قدرت خرید مردم، سرمایه گذاری و رشد تولیدات کاهش پیدا کرده است، توضیح داد: اصل توسعه و اشتغال به رشد تولید بر می گردد بنابراین باید موانع رشد تولید برداشته شود و من به عنوان کسی که اقتصاد خواندم، صاحب کرسی در دانشگاه تهران هستم، ۳۵ سال مدیریت بنگاه‌های اقتصادی را به عهده داشتم و رئیس بانک مرکزی بودم می دانم مشکلات عمیق است و فرصت اشتباه نداریم.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد باید حاکم بر سیاست باشد و اگر این اتفاق صورت نگیرد ممکن است همین مسیری که طی کردیم، ادامه دهیم و ناکارآمدی ادامه پیدا کند، تخصیص بهینه منابع نداشته باشیم و مداخلات دولت در اقتصاد افزایش پیدا کند.

همتی با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل ما تعامل داخلی و خارجی است، مطرح کرد: شعار ما «تعامل از خانه تا جهان» است و معتقدیم بین اعضای خانواده، افراد جامعه، سازمان ها، قوا و کشورهای خارجی تعامل بهینه نیست و در مواردی تقابل است که نیروهای ما را مستهلک می کند و دولت باید بر این مسئله استوار باشد که با تعامل مشکلات را حل کند.

وی بیان کرد: باید موانع رشد اقتصادی را از بین ببریم‌ و قابل پیش‌بینی نبودن اقتصاد سم مهلک سرمایه گذاران داخلی و خارجی است و ما نیاز داریم تورم را مهار کنیم.

وی در رابطه با حضور خود در بانک مرکزی و عدم موفقیت در حل بحران‌های اقتصادی، توضیح داد: بیشتر مشکلات ناشی از بحث تحریم‌ها و اختیارات بانک مرکزی است چراکه بانک مرکزی به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را حل کند به همین علت قصد کردم و به صحنه آمدم چون احساس کردم کاندیداهای دیگر این بینش اقتصادی را ندارند اما من این قدرت را در خودم می‌بینم.

همتی ادامه داد: ما نیاز داریم تحریم را از بین ببریم چراکه تحریم، تمام درآمدهای دولت و روابط اقتصادی را تحت تأثیر قرار داده است، زمانی درآمد سالانه ما ١٠٠ میلیارد دلار بود اما در سال ۹۹ این رقم به پنج میلیارد دلار رسید و دولت باید هزینه‌ها را تأمین می‌کرد.

وی در رابطه با اولویت‌های خود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: رشد اقتصادی، کنترل تورم، کاهش بیکاری، رشد اشتغال، کنترل و پیشبرد رفاه مردم، احیاء و اصلاح معیشت مردم از اساسی‌ترین برنامه‌های بنده است.

همتی با بیان اینکه جوانان نقش مهمی در کشور دارند، اظهار کرد: باید جایگاه جوانان را احیاء کنیم، جوانان آرامش و اوقات فراغت می خواهند و باید زمینه و انگیزه‌ای برای ماندن در کشور داشته باشند و به مردم نشان دهیم دنبال اذیت کردن جوانان نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم بنده این است که ۳۰ درصد مشاغل در اختیاز زنان و ۵۰ درصد کابینه در اختیار زنان و جوانان باشد. باید از حقوق زنان دفاع شود و بدانیم بیش از ۵۰ درصد جمعیت ما زنانی هستند که در دفاع مقدس و تحریم مقاومت کردند.

همتی با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات، تصریح کرد: رقابت بنده با پنج کاندیدای دیگر نیست بلکه رقیبم قهر با صندوق است و اگر مردم در انتخابات شرکت کنند و با خردجمعی تصمیمی گرفته شود، هرگز اشتباه نمی‌کنند.

وی با بیان اهمیت سیاست خارجی مطرح کرد: در دولت آینده توجه جدی به سیاست خارجه خواهم داشت و در راستای منافع ملی و توسعه می‌توانیم با شرق، همسایگان، غرب و آفریقا تعامل داشته باشیم چراکه با تقابل به جایی نمی‌رسیم و مشکلات معیشتی مردم با انزوا، تقابل و تحریم حل نمی‌شود و اگر فکر کنیم بدون تعامل پیشرفت می‌کنیم، اشتباه است.

همتی بیان کرد: در کشور ما منابع گسترده‌ای وجود دارد که این منابع می‌تواند توسعه ما را با جهش جدی مواجه کند، از طرفی ما در کشور سرمایه اجتماعی خوبی داریم که باید تقویت شود چراکه متأسفانه به اعتماد مردم لطمه خورده‌است.

وی در رابطه با مواردی که دولت می‌تواند در اقتصاد دخالت کند، توضیح داد: دولت باید کالای عمومی تولید کند یعنی اتوبان بسازد، بستر اینترنت فراهم کند، ریل گذاری کند و به صورت کلی در زیرساخت‌ها سرمایه‌گذازی کند و دولت نباید در جزئیات اقتصاد و قیمت گذاری دخالت کند.

همتی ادامه داد: موانع تولید مانند مجوزها، بیمه و مالیات سرمایه گذار را پشیمان می‌کند و باعث رکود تولید می‌شود بنابراین باید تمام فضای کسب و کار را برای توسعه تولید انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: کرونا با وجود مشکلاتی که به وجود آورد این حسن را داشت و شیوه تولید و تجارت را دگرگون کرد، فضای مجازی آنقدر توسعه پیدا کرده و دگرگونی جدی در آن ایجاد شده که می‌تواند زمینه خوبی برای اشتغال جوانان فراهم کند.

همتی با بیان اینکه استان‌ها می‌توانند نقش اساسی در توسعه صادرات غیرنفتی داشته باشند، گفت: این نوید را می‌دهیم که صادرات غیرنفتی را افزایش دهیم.

وی در رابطه با مسائل سیاسی اظهار کرد: مردم ما در شرایط امروزی مردم هوشیاری هستند و بینش آنها بسیار بالاست بنابراین باید به بینش مردم احترام بگذاریم و در تقویت آن بکوشیم. قدرت ما در توجه به اقوام است، ما نمی توانیم با ایجاد نگرانی با اقوام مختلف یا با جداکردن آنها کار خود را تداوم دهیم و این یک کار ضدملی است و قدرت ملی را کاهش می دهد چراکه قدرت ما در وحدت و یکپارچگی است.

همتی با بیان اینکه محور اول ما اقتصاد است، توضیح داد: نیاز داریم مسائل اساسی را در این چهار سال حل کنیم و به رشد اقتصادی مثبت ۵ درصد در سال برسیم و تورم را هم ظرف چهار سال در محدوده ۸ تا ۱۲ درصد کنترل کنیم چراکه کنترل تورم به معنای کنترل قدرت خرید مردم است.

وی ادامه داد: بنده نمی‌توانم حرف پوپولیستی بزنم و بگویم چقدر به مردم پول می‌دهم و نمی خواهم چیزی بگویم که امکانات و منابع آن را ندارم چراکه باید براساس امکانات قول داد.

همتی:دولت آینده نمی‌تواند دولت غیراقتصادی باشد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور بگونه‌ای است که نیاز به اقدامات فوری برای اصلاح امور اقتصادی داریم، گفت: دولت آینده نمی‌تواند دولت غیراقتصادی باشد.

عبدالناصر همتی که از طریق شبکه زاگرس با مردم کرمانشاه سخن می‌گفت، با تاکید بر اینکه باید جلوی اشتباهات گذشته را بگیریم، اظهار کرد: نیاز داریم ریل اقتصاد کشور را تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه امروز فرصت اشتباه نداریم و باید اقتصاد بر سیاست حاکم شود، افزود: احساس کردم کاندیداهای دیگر این توان و بینش اقتصادی را ندارند که اقتصاد ایران را از این مسیر غلط برگردانند، لذا وارد عرصه انتخابات شدم.

همتی با بیان اینکه امروز معیشت مردم دچار مشکل جدی شده، عنوان کرد: افزایش تورم موجب شده سفره بخش اعظمی از جامعه کوچک شود و باید قدرت خرید را به مردم بازگردانیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های جدی در ۱۵ اولویت دارم که عمدتا اقتصادی است، گفت: رشد اقتصادی، کنترل تورم، کاهش بیکاری، اصلاح معیشت مردم و افزایش رفاه جامعه از اولویت‌های برنامه‌هایم است.

وی با بیان اینکه باید موانع رشد اقتصادی را برداریم، گفت: در کشور ما امکانات و منابع گسترده‌ای وجود دارد که با استفاده بهینه از آنها می‌توان شاهد جهشی در توسعه کشور باشیم.

همتی همچنین با تاکید بر بهبود فضای کسب و کار، عنوان کرد: دولت باید بسترسازی کرده و زیرساخت‌ها را آماده کند. دولت نباید در اقتصاد دخالت کرده و قیمت‌گذاری دستوری داشته باشد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری همچنین با بیان اینکه باید انزوای خارجی را از بین ببریم، گفت: تحریم‌های ظالمانه درآمدهای دولت را تحت تاثیر قرار داده و روابط اقتصادی و بانکی ما را مختل کرده است.

وی با بیان اینکه با تقابل به جایی نمی رسیم، گفت: معیشت مردم با تداوم تحریم و تقابل و انزوا بهبود نمی‌یابد.

همتی در ادامه با بیان اینکه سرمایه اجتماعی سنگ زیربنای توسعه است، گفت: سرمایه اجتماعی در کشور ما لطمه خورده و باید ترمیم شود.

وی به نقش زنان و جوانان در توسعه کشور هم اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌هایم این است که ۵۰ درصد کابینه‌ام در اختیار زنان و جوانان باشد.

همتی همچنین با بیان اینکه باید به همه اقوام احترام بگذاریم، عنوان کرد: قدرت ملی ایران در همراهی و ووحدت و یکپارچگی همه قومیت‌ها است.

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت مردم در انتخابات بسیار مهم است، گفت: رقابت من با قهر با صندوق رای است و اگر شاهد حضور گسترده مردم باشیم، رقیبی ندارم، زیرا مردم اثبات کرده‌اند که هیچگاه تصمیم اشتباه نمی گیرند.

همتی با دعوت مردم به حضور پرشور در انتخابات، گفت: با حضور شما می‌تواند روزهای خوبی در انتظار ایران باشد.

همتی:چهارمحال و بختیاری می‌تواند در صادرات غیرنفتی نقش‌آفرین باشد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: استان‌هایی هم‌چون چهارمحال و بختیاری می‌توانند در بحث صادرات غیرنفتی نقش کلیدی داشته باشد، می‌توان صادرات غیرنفتی را از طریق گسترش تولیدات صادرات‌محور انجام دهیم، زیرا این امر می‌تواند به گسترش و توسعه استان‌ها کمک کند.

عبدالناصر همتی ۲۱ خردادماه در برنامه انتخاباتی تلویزیونی در شبکه استانی جهانبین با اشاره به شرایط اقتصادی موجود در کشور، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور، باید اصلاحات جدی در این زمینه صورت گیرد، زیرا بیش از ۷۰ درصد دغدغه مردم مسئله معیشت و اقتصاد است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: دولت آینده نمی‌تواند دولت غیر اقتصادی باشد و نیاز است جلوی اشتباهات گذشته را بگیرد و ریل اقتصادی را تغییر دهد.

وی با اشاره به اینکه اصل توسعه و اشتغال به رشد تولید ارتباط دارد، تصریح کرد: باید به سمتی پیش رویم که اقتصاد بر سیاست حاکم شود، از طرفی یکی از مهم‌ترین عواملی که در امر اقتصاد موثر بوده تعاملات داخلی و خارجی است.

همتی ادامه داد: باید قدرت دولت جمهوری اسلامی بر این استوار باشد که با تعامل مسائل را حل کند، از طرفی باید تورم را مهار کنیم، در غیر این صورت سفره بخش عظیمی از مردم کوچک و بخشی بزرگتر خواهد شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به هزینه‌های مربوط به حقوق و دستمزد، تصریح کرد: باید در بخش اقتصاد کار جدی آغاز شود، بنده در برنامه خود ۱۵ اولویت اقتصادی و غیر اقتصادی دارم.

وی گفت: اکنون کشور تحت تاثیر تورم، تحریم و کاهش ارزش پول ملی دچار مشکل شده که باید با عادلانه کردن پرداخت یارانه و کنترل کردن فشار مالیاتی بر تولیدکنندگان اقدامات را انجام دهیم.

همتی در ادامه با اشاره به نقش مهم جوانان در کشور، بیان کرد: باید جایگاه جوانان در کشور احیا شود و بتوانیم زمینه انگیزه ماندن جوانان در کشور را فراهم کنیم، از طرفی در دولت من باید ۳۰ درصد مشاغل دولتی و غیر دولتی در اختیار زنان و ۵۰ درصد کابینه در اختیار زنان و جوانان باشد.

وی در خصوص سیاست خارجی در کشور، عنوان کرد: در دولت آینده باید به این مهم توجه شود، به طوری که منافع ملی را حفظ کرد،  تعامل با کشورهای دنیا با محوریت چین و روسیه، همسایگان و غرب برای توسعه روابط باید صورت بگیرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در کشور انکانات و منابع بسیار گسترده‌ای وجود دارد که از طریق این منابع می‌توان جهش جدی را در کشور ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی کشور بسیار ضعیف است، گفت: سرمایه اجتماعی سنگ‌بنای توسعه به‌شمار می‌رود که باید این امر تقویت شود.

همتی بیان کرد: باید دولت کالای عمومی از جمله ساخت اتوبان، بسته‌های مخابراتی اینترنتی و ریل‌گذاری برای قطار را فراهم کند، یعنی باید سرمایه‌گذاری بر روی زیرساخت‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه بخش خدمات در کشور از ارزش‌ افزوده بالایی برخوردار است، تصریح کرد: ۵۵ درصد ارزش افزوده کشور مربوط به بخش خدمات است که در ایام کرونا آسیب جدی به این بخش وارد شد که بهتر شدن وضعیت این بخش، در اولویت کاری دولت آینده قرار دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: باوجود مشکلات ناشی از کرونا در کشور، این بیماری برکاتی نیز به همراه داشت که شیوه تجارت در کشور و تولید را دگرگون کرد، وضعیت ارتباطات و فروش از طریق فضای مجازی مطلوب شده است، از طرفی این امر زمینه مناسبی برای اشتغال جوانان فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به روابط تجاری خارجی و توسعه صادرات غیر نفتی، عنوان کرد: استان‌هایی همچون چهارمحال و بختیاری می‌تواند در بحث صادرات غیرنفتی نقش کلیدی را داشته باشد، به طوری که می‌توان صادرات غیر نفتی را از طریق گسترش تولیدات صادرات‌محور انجام دهیم زیرا این امر می‌تواند به گسترش و توسعه استان‌ها کمک کند.

همتی به لزوم مشارکت پرشور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد در پای صندوق‌های رای اشاره کرد و گفت: ۲۸ خرداد حماسه بزرگی است که باید با حضور پرشور برگزار شود تا بار دیگر قدرت کشور در منطقه نمایان شود.

انتهای پیام

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها