جلیلی: از فرصت همسایگی با افغانستان برای ارزآوری استفاده کنیم

کد خبر: 1072835

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید از فرصت همسایگی با افغانستان برای توسعه اقتصادی و ارزآوری استفاده کنیم.

جلیلی: از فرصت همسایگی با افغانستان برای ارزآوری استفاده کنیم

خبرگزاری مهر: سعید جلیلی عصر جمعه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه با توانمندی‌های این منطقه آشنایی دارم، اظهارکرد: خراسان‌جنوبی در شاخص‌هایی چون کاهش جرایم و ارتقا سطح دانش برجسته است.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان‌کرد: من و همکارانم بر اساس حرکتی که در هشت سال گذشته داشته‌ایم بر این باور هستیم که در سال‌های آتی می‌توان کشور را به یک جوشش رساند.

جلیلی با بیان اینکه در هشت سال گذشته جلسات متعددی با اساتید خراسان‌جنوبی، فعالان در اتاق بازرگانی و در مرز ماهیرود داشته‌ام، ادامه‌داد: بر اساس این بررسی‌ها می‌گویم می‌توانیم خراسان‌جنوبی را به یک رشد برسانیم.

وی افزود: محصولات کشاورزی خراسان‌جنوبی می‌تواند مبنایی برای صادرات و ارزآوری کشور باشد و معادن منطقه نیز در صورت داشتن ارزش افزوده فرصت ارزشمندی برای اشتغال‌زایی و ارزآوری است.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان‌کرد: همجواری خراسان‌جنوبی با کشور افغانستان یک فرصت مهم برای صادرات محصولات تولیدی خراسان‌جنوبی به افغانستان و سایر کشورهای همسایه شرق ایران است.

جلیلی با تأکید بر اهمیت مجرای صادراتی مرز ماهیرود، ادامه‌داد: صادرات ایران به ۲۸ کشور اروپایی حتی در شرایط گشایش اقتصادی نصف صادرات به کشور افغانستان بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه کشور پاکستان نیز ۶۰ میلیارد دلار واردات دارد، گفت: بخش مهمی از این واردات به پاکستان می‌تواند از ایران و از خراسان‌جنوبی باشد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان‌کرد: خراسان‌جنوبی فرزندان بزرگ و عالمان بزرگی چون آیت‌الله ربانی و تهامی و عبادی داشته است که این فرزانگان سرمایه‌های مهم این خطه از ایران اسلامی هستند.

جلیلی اظهار کرد: خراسان‌جنوبی استان سرداران نام‌آوری چون شهید رحیمی، شهید آهنی و ناصری است و امروز نیز در عرصه علم و دانش نیز جوانان متخصص و متعهدی برای فتح قله‌های اقتصاد و تجارت و کشاورزی و همچنین در عرصه روابط خارجی دارد.

وی بیان‌کرد: سند پیشرفت هر شهر و روستا را باید جوانان خود آن سرزمین بنویسند و به دولتمردان بگویند چه نیازهایی دارند و چه اقداماتی برای توسط و پیشرفت استانشان باید انجام شود.

کاندیدا سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: کشور را نمی‌توان با کارهای نمایشی اداره کرد بلکه مردان عمل باید نسبت به جهاد بزرگ برای جهش ایران و رسیدن به قله‌ها قدم بردارند و همه ما در این زمینه وظیفه داریم.

 

سعید جلیلی:آذربایجان غربی از بهترین ظرفیت‌ها برای جهش برخوردار است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نباید فرصت های ارزشمند عرصه کشاورزی آذربایجان غربی باخام فروشی از بین برود.

سعید جلیلی در گفت و گو با مردم آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای ظرفیت های فراوان، فرصت های بزرگ و امکانات بسیار ارزشمندی است که می تواند باعث جهش استان شود، افزود: چنانچه به امکانات، فرصت هایی که در استانها وجود دارد به خوبی توجه شود این فرصتها باعث جهش کشور می شوند.

وی ادامه داد: جهش بزرگ برای کشور زمانی رقم خواهد خورد که هر استان، شهر و روستا از فرصت‌های موجود استفاده کند.

جلیلی با بیان اینکه آذربایجان غربی از بهترین ظرفیت‌ها برای جهش برخوردار است و همجواری با سه کشور یک فرصت بزرگی است که باید از این ظرفیت ها برای افزایش صادرات استفاده کرد، گفت: لازمه جهش در تولید، جهش در صادرات و لازمه جهش در صادرات ایجاد رابطه گسترده با جهانیان است.

وی ادامه داد: ایجاد ارتباط با کشورهای همسایه در اولویت است و این فرصت بزرگ در اختیار آذربایجان غربی قرار دارد که می‌تواند از این فرصت برای ایجاد بازارهای خوب و صادرات کالاهای کشور استفاده کرد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: آذربایجان غربی فرصت‌های خوبی در زمینه کشاورزی، دامپروری و صنایع تبدیلی دارد که باید این فرصت‌ها مدیریت و برنامه‌ریزی شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر آذربایجان غربی فرصت های ارزشمند را در عرصه های کشاورزی و باغداری دارد نباید با خام فروشی این فرصت‌ها از بین رود بلکه با ایجاد صنایع تبدیلی در استان، باید حداکثر ارزش افزوده را در استان ایجاد کرد و از فرصت همجواری با کشورهای همسایه بهترین فرصت را برای صادرات محصولات به کشورهای مختلف برای ایجاد اشتغال و ارز آوری برای کشور فراهم کرد.

 جلیلی همجواری با کشور ترکیه را ظرفیت خوبی به عنوان دروازه برای صادرات کالاهای استان و کشور به کشورهای اروپایی عنوان کرد و گفت: در بسیاری از کشورهای اروپایی بازارهای خوبی برای کارهای ایرانی وجود دارد آذربایجان غربی یکی از این نزدیکترین فرصت‌ها برای اتصال به بازار اروپا نسبت به سایر استان‌ها است.

وی با بیان اینکه جهش کشور زمانی محقق می شود که به تک تک استانها، شهرها و روستاها توجه ویژه شود،تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های موجود با برنامه به بهترین شکل استفاده شود.

جلیلی  وجود مردمانی بسیار خونگرم، مهربان و نجیب و شهید پرور را یکی دیگر از فرصت‌های بسیار ارزشمند در آذربایجان غربی دانست و تصریح کرد: مردمانی ترک، کُرد و فارس با مذاهب مختلف شیعه و سنی در کنار هم به بهترین شکل همزیستی کاملا دوستانه و برادرانه با هم دارد که این فرصت همدلی را باید قدر دانست.

وی وجود شهیدان باکری و بزرگانی چون مرحوم شیخ غلامرضاحسنی را از سرمایه های استان دانست و گفت: این بزرگان و فرهیختگان آذربایجان غربی امروزه الگوی بر رای همه جوانان هستند که در عرصه های سخت جنگ و دفاع مقدس حماسه آفریدند و انتظار می رود بار دیگر این حماسه و عرصه‌های اقتصادی، صنعت، کشاورزی، صنایع تبدیلی، صادرات و تجارت توسط جوانان این استان تکرار شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید براینکه ملت ما شایسته بهترین ها است،اظهار مرد: ملت ایران در صحنه های بزرگ نگاه به قله ها دارند و هرگز در دامنه ها باقی نمی مانند و باید هم به قله ها برسند که لازمه این جهش و صعود همدلی مرم بامسئولان است.

جلیلی با اشاره به برنامه های دولت خود، گفت: برنامه من این است که در موضوعات مختلف برای بخش های مختلف مأموریت تعریف شود. استانداران و ادارات کل در خدمت مردم و باشند و  ببینند چه فرصت هایی برای ایجاد اشتغال در استان وجود دارد و بدون فوت وقت از این فرصت ها برای صادرات و ارزآوری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وجود استعدادهایی در عرصه های مختلف در زمینه های صنعت، معدن، کشاورزی و روابط تجاری با همسایگان در آذربایجان غربی فرصتهایی است که دولت موظف است برای آنها برنامه‌ریزی داشته باشد، افزود:  در عرصه‌های فرهنگی مثل میادین ورزشی هم می توانیم جشن‌های بزرگی ایجاد کنیم، استعدادهای جوانان آذربایجان غربی در والیبال نشان داد که علاوه بر موفقیت در اقتصاد در سایر عرصه‌ها نیز می‌توانند جهش ایجاد و افتخارآفرین باشد.

وی با بیان اینکه جهش در کشور با کار نمایشی ممکن نیست و نیازمندکار واقعی و شبانه روزی است،گفت:ما معتقدیم شهیدانی همچون باکری ها هنوز هم در بین مردم هستند، جوانانی که با اخلاص و بدون نیاز به رسانه ای شدن به دنبال انجام وظیفه هستند که بر ما وظیفه است که این جوانان شایسته را بشناسیم و به مسئولین معرفی کنیم.

جلیلی تاکید کرد: لازمه جهش کشور طی ۴ سال آینده استفاده از استعداد مردان و زنان فرهیخته کشور است، افرادی که منافع فردی خود را به منافع مردم ترجیح نمی‌دهند و این فرهنگ دیرینی است که در بین ملت ما وجود دارد و این فرهنگ باید حفظ شود. اگر به دنبال موفقیت و اتحاد بزرگ برای جهش هستیم این امر توسط جهاد همگانی محقق می‌شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها