آغاز شمارش آراء انتخاباتی در روستاهای گیلان

کد خبر: 1074619

رئیس ستاد انتخابات گیلان با اشاره به اینکه از ساعت ۲۲ دیگر کسی به داخل شعبه های اخذ رای در مناطق روستایی هدایت نمی‌شود ، گفت: شمارش آراء در مناطق روستاهای استان آغاز شده است.

آغاز شمارش آراء انتخاباتی در روستاهای گیلان

خبرگزاری ایرنا: محمود قاسم نژاد جمعه شب در جمع خبرنگاران  استان افزود: طبق اختیاری که ستاد انتخاب کشور در مورد روند برگزاری اتنتخابات دارد، اطلاعیه ای را از سوی ستاد استان صادر کردیم به این ترتیب که در تمامی روستاهای گیلان روند اخذ رای تا ساعت ۲۲ امشب به پایان می رسد.

وی اضافه کرد: به این ترتیب اگر چنانچه در پشت صندوق های رای افرادی حاضر هستند برای رای دادن توسط عوامل اجرایی به داخل شعبات هدایت می شوند و از آنها رای اخذ می شود و بعد از ساعت ۱۰ کسی به شعبه ورود نخواهد کرد.

رئیس ستاد انتخابات گیلان اظهار داشت: بنابریان پایان روند رای گیری در روستاهای استان گیلان ساعت ۱۰ امشب خواهد بود و تاکنون در حوزه شهری فرآیند رای گیری تا ساعت ۱۱ شب به دستور وزیر کشور تمدید شده است و اگر ازدحام جمعیت رای دهندگان باشد وی اختیار دارد که در شهرها اقدام به تمدید کند .

گیلان بیش از ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که در این دوره از انتخابات یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند که ۴۰ هزار و ۴۰۵ نفر رای اولی هستند

برای ۵۳ شهر استان یک هزار و ۳۹۸ داوطلب برای کسب ۲۸۱ کرسی باهم به رقابت می پردازند که از این تعداد ۱۶۴ نفر بانوان و یک هزار و ۲۳۴ نفر از آقایان هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها