رد دو طرح در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

کد خبر: 1075324

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از رد شدن دو طرح در کمیسیون خود خبر داد.

رد دو طرح در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

باشگاه خبرنگاران: زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در تشریح محتوای نشست امروز کمیسیون خود از بررسی دو طرح خبر داد.

شیخی با بیان اینکه کمیسیون بهداشت به عنوان کمیسیون فرعی مامور بررسی طرح‌ها بوده است، توضیح داد: طرح تامین و تضمین امنیت و کرامت زن ایرانی که کمیسیون فرهنگی مسئولیت اصلی آن را برعهده دارد به دلیل پیش بینی نشدن اعتبار مورد نیاز و منابع مالی مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی شناخته شد و اعضای کمیسیون بهداشت آن را رد کردند.

وی همچنین یادآور شد که الزام دولت به تکالیف قانونی نیز در این طرح از نظر تحقق اصل ۷۴ قانون اساسی مغایرت داشت.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه طرح قضا زدایی و کاهش عناوین مجرمانه دومین طرح بررسی شده در جلسه امروز بوده است، اظهار کرد: این طرح را نیز کمیسیون بهداشت به عنوان کمیسیون فرعی مورد بررسی قرار داد که به علت مسئله وجود بار مالی رد شد.

وی افزود: همچنین از آنجا که ماده ۳ طرح یاد شده با هدف کاهش جمعیت کیفری تنظیم شده و نباید با اصول مندرج در قانون مجازات اسلامی مغایرت داشته باشد، اعضای کمیسیون بهداشت نظر به رد کردن این طرح داشتند.

شیخی در تشریح ماده بررسی شده در کمیسیون بهداشت گفت: این ماده ستاد مبارزه با مواد مخدر را موظف کرده است که به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از تهیه مواد مخدر و جلوگیری از گسترش زنجیره قاچاق این مواد نسبت به شناسایی و ساماندهی معتادین به ماده مخدر تریاک و تامین نیاز درمانی و نظارت تحت درمان آن‌ها اقدام کند.

این نماینده اضافه کرد: تبصره ۱ این ماده بیان می‌کند که کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه و نهاد‌ها و مراکز غیردولتی مکلفند در راستای تامین اردوگاه‌های بازپروری معتادین نسبت به در اختیار قرار دادن ابنیه و اماکن مربوطه با دستور شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اقدام نماید.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: تبصره ۲ هم تصریح کرده است آیین نامه اجرایی این ماده حداکثر ظرف به مدت ۶ ماه به پیشنهاد ستاد تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها