رایزنی‌های رئیس ستاد ارتش اسرائیل در واشنگتن درباره ایران

کد خبر: 1075439

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی که به تازگی به آمریکا سفر کرده است، در دیدار با مقامات وزارت دفاع آمریکا به موضوع برنامه هسته ای ایران و احیای توافق هسته ای پرداخت.

به گزارش روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش این رژیم روز یکشنبه به آمریکا رسید و دو روز اخیر را با مارک میلی، رئیس ستاد مشترک کارکنان ارتش آمریکا و لیود آستین وزیر دفاع آمریکا در پنتاگون دیدار کرد. 

ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد: رئیس ستاد کارکنان به ناکارآمدی های توافق هسته ای اشاره کرد که به ایران اجازه می دهد پیش رفت های چشمگیری در سال های آتی در مقدار و کیفیت سانتریفیوژها و در مقدار و کیفیت اورانیوم غنی شده داشته باشد.  او همچنین بر نبود نظارت در زمینه تولید یک سلاح هسته ای تاکید کرد. 

در ادامه این بیانیه آمده است: رئیس ستاد کارکنان بر خطر اساسی بازگشت به توافق هسته ای تاکید کرده و بیان کرد که باید هر کاری در راستای جلوگیری از دستیابی ایران به توان هسته ای نظامی انجام داد. 

به گزارش ایسنا، تکرار ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته ای ایران از سوی مقامات رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که مقام معظم رهبری کشورمان در فتوایی، تولید، نگهداری و به کارگیری تسلیحات هسته ای را حرام اعلام کرده اند. مقامات کشورمان نیز بر همین اساس تاکید کرده اند که برنامه هسته ای ایران صرفا اهداف صلح آمیز را دنبال می کند. 

علاوه بر این، ابراز نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی درباره بازگشت آمریکا به توافق هسته ای در پی این مطرح می شود که مذاکرات در زمینه احیای توافق هسته ای از طریق بازگشت آمریکا به برجام و بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهدات هسته ای اش در وین در جریان است. 

هیئت آمریکا که در محل مذاکرات حضور دارد، مذاکرات مستقیمی با ایران نداشته و از طریق نمایندگان اعضای دیگر کمیسیون مشترک برجام در این مذاکرات مشارکت می کند. / ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها