نمازی: اصلاح‌طلبان با تمام توان به رئیسی کمک می‌کنند

کد خبر: 1075549

علی‌محمد نمازی با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان برای دولت رئیسی «مزاحم‌آفرین» نخواهند بود، گفت: اصلاح‌طلبان ضمن حمایت از آقای رئیسی بعد از یک‌سال در کمیته‌ای بررسی خواهند کرد که چه میزان از وعده‌های آقای رئیسی تحقق پیدا کرده است.

نمازی: اصلاح‌طلبان با تمام توان به رئیسی کمک می‌کنند

 خبرگزاری فارس: سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد و نیروهای انقلاب در هر دو انتخاب با پیروزی قاطع کرسی پاستور، بهشت و دیگر پارلمان‌های محلی را کسب کردند. اصلاح‌طلبان که در این انتخابات با ناز وارد شده بودند، فقط در انتخابات ریاست جمهوری 2.5 میلیون رأی و در انتخابات شورای شهر سرلیست آنان کمتر از 35 هزار رأی آورد و این در حالی بود که نیروهای انقلاب با نزدیک به 18 میلیون رأی پاستور را کسب و سرلیست آنان برای بهشت بیش از 400 هزار رأی از آن خود کرد.

علی‌محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی به آسیب‌شناسی آنچه که در 28 خردادماه سال جاری رقم خورد پرداخت و بر این نکته تأکید کرد که ابزار جمهوریت، تحزب است، بنابراین اصلاح‌طلبان باید به یک یا دو حزب تبدیل شوند، چرا که جمهوریت بدون حزب معنا ندارد.

او تأکید دارد که اصلاح‌طلبان برای چهار سال دولت ابراهیم رئیسی نقش «مزاحم» را اجرا نخواهد کرد بلکه با تمام توان به ابراهیم رئیسی کمک می‌کنند تا در تحقق وعده‌های خود محقق باشد و بتواند امیدآفرینی کند.

او در عین حال تأکید دارد: اصلاح‌طلبان حتما ضمن حمایت از آقای رئیسی بعد از یک‌سال طی کمیته‌ای بررسی خواهند کرد که چه میزان از وعده‌های آقای رئیسی تحقق پیدا کرده و مدعی نیازهای مردم خواهند بود، اما باز هم تأکید می‌کنیم اصلاح‌طلبان برای دولت رئیسی مزاحم‌آفرین نخواهد بود.

نمازی تأکید کرد: ما همیشه تأکید داشتیم که باید بین رئیس‌جمهور و مقام رهبری هماهنگی وجود داشته باشد. اکنون با انتخاب آقای رئیسی معتقدیم مشکلات کشور قابل حل خواهد بود و این هماهنگی و یکپارچگی درنهایت به نفع مردم رقم می‌خورد.

وی در ادامه به تحلیل خود از مشارکت مردم در انتخابات 1400 اشاره و تأکید کرد: نارضایتی از عملکردها، عملکرد شورای نگهبان و جایگزینی دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا به جای کارکرد حزبی از عوامل اصلی مشارکت پایین مردم در انتخابات بود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در عین می‌گوید: درست است که عملکرد آقای روحانی و البته مجموعه‌های دیگر نظام در مشارکت مردم تأثیر داشت، اما بر روی عملکرد آقای روحانی بزرگنمایی شد و آنانی که نقد می‌کردند نمی‌دانستند که این در نهایت سبب کاهش مشارکت مردم خواهد شد. آنانی که در مشهد این شعار را مجدداً سر دادند که «اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگر تمام ماجرا» فکر نمی‌کردند در نهایت به ضرر نظام تمام شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها