ذوالنوری: «روحانی»تنها فردی است که مانع لغو تحریم‌ها بود

کد خبر: 1082292

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت:موضع التماس و سازش بود که باعث عدم لغو تحریم ها شد بنابراین دولت آینده حق ندارد این مسیر را ادامه دهد و باید از موضع حکمت، مصلحت و عزت برای مذاکرات ورود کند.

ذوالنوری: «روحانی»تنها فردی است که مانع لغو تحریم‌ها بود

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت ادامه مذاکرات ایران و غربی ها درباره برجام در دولت آینده گفت: برجام نسبت به ما دو بعد دارد یکی هزینه و دیگری سود است.

وی با بیان اینکه ایران در برجام همه هزینه ها را داد و چرا نباید از سود آن منتفع شود؟ ادامه داد: دولت آینده باید تلاش کند چک نسیه برجام را نقد کند.

نماینده قم در مجلس بیان کرد: وظیفه آمریکایی‌ها و غربی‌ها این است که حق ایران را در برجام بدهند و بدهی شان را به ملت ایران پرداخت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه دیپلماسی ما در گذشته دیپلماسی التماس بوده و از روی موضع عزت عمل نشده است، اظهار داشت: پالس هایی که از سوی دولت فعلی داده می‌شد مانع امتیازگیری در برجام شد.

ذوالنوری با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور درباره اینکه مجلس نگذاشت تحریم ها برداشته شود، عنوان کرد: بنده به ملت ایران می گویم که بعد از انتخابات آمریکا تا الان تنها فردی که مانع رفع تحریم‌ها شد خود آقای روحانی است.

وی تصریح کرد: آقای روحانی چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شعار می‌داد که اگر بایدن بیاید و آمریکا به برجام بازگردد ما هم بر میگردیم خوب همانگونه که ما حرف آنها را بررسی می کنیم که پشت حرفشان چیست آنها نیز این کار را انجام می دهند، نهایتا به این نتیجه می رسند که ایران محتاج برگشت به برجام است و ایران به بالاترین نقطه فشار رسیده است.

نماینده قم در مجلس اضافه کرد: دشمن وقتی احساس کند  که ما نه از در استغنا و احترام متقابل و تامین مصالح بلکه از روی نیاز و اضطرار می خواهیم وارد شویم عقب می‌کشد و سعی می‌کند به ما امتیاز ندهد و با وقت کشی امتیازات بیشتری از ما بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اگر فردی الفبای مسائل سیاسی را بداند به خوبی می‌داند که شخص رئیس جمهور باعث عدم لغو تحریم هاست، اظهار داشت: این موضع التماس و سازش بود که باعث عدم لغو تحریم ها شد بنابراین دولت آینده حق ندارد این مسیر را ادامه دهد و باید از موضع حکمت، مصلحت و عزت برای مذاکرات ورود کند/ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها