پرتره

معاون اول

کد خبر: 1085979

انتصاب «مخبر» در روزنامه‌های امروز با واکنش‌ها گسترده‌ای همراه بود. برخی مثل «ایران» به استقبال وی رفتند و برخی نیز مثل «هفت صبح» حواشی مطرح شده درباره نقش وی در تعیین وزرا را پررنگ کردند.

معاون اول

گروه سیاست سایت فردا – سید ابراهیم رئیسی دیروز تکلیف دو پست مهم در دستگاه اجرایی را روشن و محمد مخبر را به عنوان معاون اول و غلامحسین اسماعیلی را نیز به عنوان رییس دفتر رییس‌جمهور منصوب کرد. انتصابی که بسیار مورد توجه قرار گرفت. دلیلش نیز اهمیت این دو جایگاه است. البته نقش پرحاشیه محمود واعظی در دولت روحانی و همچنین جهانگیری و گلایه‌هایی که مدام از نداشتن اختیار داشت، نیز در این توجه‌ها کم نبوده است. به خصوص که نام محمد مخبر هنوز شروع به کار نکرده با حواشی پیرامون اصرار به حضور تیم اقتصادی خود در دولت همراه شده و این ثابت می‌کند، قرار نیست یک معاون اول بی‌اختیار باشد. 

بر همین اساس، خوب است که وی را بهتر بشناسیم. او متولد دزفول و دارای مدرک دکتری حقوق بین‌الملل است. فعالیت سیاسی را پیش از انقلاب و فعالیت‌های مدیریتی را بعد از آن شروع کرده است. در دوران جنگ مسوول بهداری سپاه دزفول بود و تاکنون هم مسوولیت‌های بسیاری مثل مدیرعاملی مخابرات دزفول، معاونت استانداری خوزستان، معاونت بازرگانی بنیاد مستضعفان را بر عهده گرفته است.

مخبر از سال ۸۶ تا حالا هم رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بوده است. ستادی که یکی از نهادهای قدرتمند اقتصادی کشور به حساب می‌آید و در اکثر شاخه‌ها نیز فعال است. عملکرد وی در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اما بیشتر قابل توجه بوده و احتمالا رییسی را به این نتیجه رسانده که او می‌تواند نقش فرمانده اقتصادی دولت را به خوبی ایفا کند. از جمله اقدامات مخبر در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) می‌توان به تاسیس بنیاد برکت، بنیاد احسان، موسسه دانش‌بنیان برکت، گروه توسعه اقتصادی تدبیر، راه‌اندازی قرارگاه محرومیت‌زدایی و پیشرفت در مسیر خدمت به محرومان و مستضعفین و تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا (کوو ایران برکت) اشاره کرد.

انتصاب «مخبر» در روزنامه‌های امروز با واکنش‌ها گسترده‌ای همراه بود. برخی مثل «ایران» به استقبال وی رفتند و برخی نیز مثل «هفت صبح» حواشی مطرح شده درباره نقش وی در تعیین وزرا را پررنگ کردند.


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها