نظر مصباحی مقدم درباره تیم سیاسی، امنیتی و دفاعی کابینه رئیسی

کد خبر: 1090631

غلامرضا مصباحی مقدم از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در دفاع از جوانگرایی در کابینه سیزدهم گفت: عناصر جوان تر از نظر معلومات به روز تر هستند و از نظر توانایی ها، توانایی بالاتری دارند و در عین حال بیشتر سر پُرشوری برای خدمت دارند.

نظر مصباحی مقدم درباره تیم سیاسی، امنیتی و دفاعی کابینه رئیسی

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارزیابی رأی مجلس به ۱۸ وزیر پیشنهادی رئیس جمهور، به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: اولا به آقای رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی تبریک می گویم که کابینه اش، اکثریت به اتفاق رأی آورده اند و فقط یک وزیر رأی نیاورده است. امیدوارم کارشان را شروع کنند و قرین موفقیت باشد

او افزود: طبعا دفاع آقای رئیسی از کابینه، عنوان توضیحاتی که ایشان داد و به نمایندگان مجلس اطمینان خاطر داد که در هر مورد از وزرا، تحقیقات و بررسی های لازم را انجام داده است و با اطمینان خاطر آنها را معرفی می کند، این هم تاثیرگذار بوده است.

تیم سیاسی، امنیتی و دفاعی کابینه رئیسی باتجربه و قوی است

این چهره سیاسی اصولگرا درباره تیم دفاعی، سیاسی و امنیتی کابینه رئیسی، گفت: هم وزیر اطلاعات، فرد باتجربه ای است و هم وزیر کشور کابینه آقای رئیسی باتجربه است چراکه با امنیت کشور مرتبط است. از سوی دیگر انتخاب آقای رئیسی برای وزیر دفاع نیز قابل دفاع است. او فرد باتجربه ای است. این مجموعه، مجموعه قوی و خوبی هستند که آقای رئیسی آنها را انتخاب کرده است.

دامنه تجارب و فعالیت‌های امیرعبداللهیان فراتر از منطقه است

او درباره تیم سیاست خارجی و اقتصادی نیز اشاره کرد: آقای امیرعبداللهیان هم که به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب شد از افراد سطح بالای وزارت خارجه در ادوار مختلف بوده است معمولا گفته می شود که ایشان در منطقه بیشتر فعال بوده است اما وقتی بنده سوابق ایشان را نگاه کردم دامنه فعالیت های ایشان فراتر از منطقه بوده است و بسیار امیدوارم که ایشان در سیاست خارجی موفق باشد.

رأی اعتماد مجلس نشان از تعامل خوب و فعال مجلس با دولت است

مصباحی مقدم در پاسخ به این سوال که اقدام مجلس را در رأی اعتماد به اکثریت اعضای کابینه رئیسی، نشانه تعامل با دولت می‌بینید یا اینکه به نوعی با دولت مماشات کرده است؟ تصریح کرد: یقینا این اتفاقی که رخ داد حاکی از تعامل خوب و فعال مجلس با دولت است هم نمایندگان، دیدگاه های مخالف و موافق را با صراحت بیان کردند و هیچ محافظه کاری صورت نگرفت همانطور که انتظار می رفت نمایندگان مجلس نسبت به نقدهایی که به وزرای پیشنهادی داشت مواضع خود را به خوبی بیان کردند و این گونه نبود که بخواهند محافظه کاری کنند و در عین حال این رأی اعتمادی هم که به اکثریت کابینه دادند رأی اعتماد قابل توجهی بود و نشاندهنده تعامل خوب و فعال مجلس و دولت است.

وزرای پیشنهادی رئیسی در قدوقواره وزارتخانه های انتخاب شده هستند

او اظهار کرد: بعضی‌ها اینطور تصور می کنند که افراد معرفی شده از قدوقواره این وزراتخانه ها برخوردار نیستند، این نگاه و تفکر به دلیل نوعی اُنس ذهنی نسبت به افرادی است که طی بیست سال گذشته، به طور مرتب، وزیر بوده اند حال آنکه آنها اگر کارآمدی داشتند این کارآمدی ها در میدان عمل، خودش را نشان داده است. وزرای جدید در قدو قواره وزارت هستند

عناصر جوان تر بیشتر سر پُرشوری برای خدمت دارند

مصباحی مقدم تاکید کرد: باید به این مسئله توجه کنیم لزوما افرادی که با تجربه بسیار بالایی هستند بالاترین موفقیت ها را هم در میدان عمل داشته باشند. در آغاز انقلاب ما به نسل جوان اعتماد کردیم هم در دولت ها و هم در دفاع مقدس، و نتایج بسیار بالایی گرفتیم. اصولا عناصر جوان تر از نظر معلومات به روز تر هستند و از نظر توانایی ها، توانایی بالاتری دارند و در عین حال بیشتر سر پُرشوری برای خدمت دارند.

باغگلی تجربه آموزش و پرورش نداشت

او گفت: بنابراین من این کابینه ای که شکل گرفته است را کارآمدتر از کابینه های قبلی برآورد ‌می کنم.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که رأی عدم اعتماد مجلس به آقای باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را چگونه دیدید؟ عنوان کرد: واقعیت این است که من هم راضی نبودم و نپسندیدم منتهی صحبتی نکردم تا اثر منفی نگذارد چراکه ایشان تجربه آموزش و پرورش نداشت. طبعا امیدواریم آقای رئیسی، وزیر پیشنهادی شان برای این وزارتخانه از میان افرادی باشد که مورد اعتماد معلمان محترم کشور باشد یعنی اعتمادشان را به چنین فردی نشان داده باشند./ خبرآنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها