ائمه جمعه در تریبون‌های نمازجمعه چه گفتند؟/واکنش به توافق ایران و آژانس

کد خبر: 1096455

تاکید بر حقوق هسته ای ملت ایران، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و عضویت ایران در سازمان شانگهای از مهمترین مسائلی بود که از تریبون‌های نمازجمعه به آن اشاره شد.

ائمه جمعه در تریبون‌های نمازجمعه چه گفتند؟/واکنش به توافق ایران و آژانس

ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته خود به مسائلی از جمله هفته دفاع مقدس، توصیه ها به دولت رییسی برای حل مشکلات مردم، سفر گروسی به ایران، اجرای عدالت، بازگشایی مدارس، بیماری کرونا، ساماندهی صنعت خودرو ، سوخت رسانی به لبنان،حضور ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی در حیات خلوت آمریکا و اجلاس شانگهای و عضویت ایران در این اجلاس، تاکید بر حق هسته ای مردم ایران... پرداختند.

هیچ فردی را برای استانداری گیلان معرفی نکرده ام

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس و دستاوردهای این دفاع هشت ساله برای نظام، اظهار کرد: برای ادامه مسیر پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام در آینده نیز باید شناخت درستی از اتفاقات زمان حال داشته و از گذشته نیز درس بگیریم.

به گزارش مهر، وی با تأکید بر لزوم هوشیاری نسبت به توطئه‌های دشمنان، افزود: دشمن امروز با تحریف واقعیت به دنبال رسیدن به اهداف شوم خود است و مردم ما باید آگاه باشند که دشمن هیچ گاه واقعیت‌ها را بیان نمی‌کند.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به اینکه درک درست از موقعیت جامعه و تاریخ انقلاب و نظام اسلامی از اجرای پروژه نفوذ دشمن جلوگیری خواهد کرد، گفت: عدم بصیرت و آگاهی زمینه را برای اجرای پروژه نفوذ دشمن فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ روایت‌ها به دنبال تحریف واقعیت‌ها و تغییر باورها و ارزش‌ها است، تأکید کرد: دشمن می‌داند امروز نمی‌تواند در جنگ سخت با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مقابله کند به همین دلیل با تغییر روش به دنبال استفاده از ابزارهای مختلف در قالب جنگ نرم است.

آیت الله فلاحتی همچنین به تحریف‌های دشمن درباره دفاع مقدس نیز اشاره و تصریح کرد: متولیان امر باید حقایق و واقعیت‌های دفاع هشت ساله را برای جامعه به و نسل جوان تبیین و تشریح کنند.

مردم باید احساس کنند مسئولان از جنس آنها هستند

وی با بیان اینکه شکست جریان تحریف زمینه ساز شکست جریان تحریم نیز می‌شود، گفت: تفکر و اندیشه‌های امام خمینی (ره) و نفوذ معنوی ایشان باید برای نسل جوان جامعه نیز تبیین شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان به ویژه دولتمردان از حربه‌ها دشمن در شرایط امروز است، اظهار کرد: دولت سیزدهم باید از گذشته درس گرفته و برای شناسایی و حل مشکلات مردم در بطن جامعه حضور میدانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مردم باید حس کنند که دولت از جنس آنها است، گفت: انتقاد پذیری و شنیدن مطالبات به حق مردم یکی دیگر از برنامه‌های کاری دولتمردان باید باشد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه دولت باید مطالبات مهم مردم را در دستور کار قرار دهد، ادامه داد: مردم باید احساس کنند که دولتمردان به دنبال حل مشکلات و بهبود معیشت و اقتصاد هستند.

وی همچنین به سفر گروسی به ایران اشاره و با بیان اینکه وی در میان خبرنگاران ایرانی خبر از رفع تحریم‌ها داد اما به محض بازگشت از وجود مواد اتمی در مراکز هسته‌ای ایران ابزار نگرانی کرد، تأکید کرد: گروسی باید بداند که دیگر مسئولی که در برابر حرف‌های آنها لبخند بزند حضور ندارد.

امام جمعه رشت به موضوع انتخاب استاندار برای گیلان اشاره و اظهار کرد: هیچکس را برای تصدی این پست در گیلان معرفی نکرده‌ام اما امیدوارم استاندار جدید ضعف‌ها و مشکلات گیلان را رفع کند.

آینده ایران با برنامه ریزی و ارتباطات بین المللی درخشان می شود

 آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: ایرانیان همواره در تاریخ شهید پرور و دوستدار فرهنگ ایثار و شهادت بده اند و این مسئله نعمتی است که خداوند به مردم ایران اعطا کرده است.

بنا بر گزارش مهر،به گفته امام جمعه شیراز هرکسی برای دفاع از آرمان‌های الهی و دفاع از مرزهای کشور به کشته شود، شهید است و ملت و دولت وامدار این شهدا هستند.

وی در خصوص بازگشایی مدارس نیز تاکید کرد: سال تحصیلی حوزه‌های علمیه آغاز شد و شیراز در طول تاریخ ید طولایی در آموزش‌های دینی و مذهبی دارد و می‌تواند در کشور نقش آفرین و تأثیر گذار باشد در این میان نیاز است استان فارس تبدیل به دارالعلم در کشور شود این در حالی است که با بازگشایی مدارس باید به این نکته رسید که نباید پرورش و تعلم صرفاً به حفظ کردن دروس خلاصه شود.

آیت الله دژکام در ادامه عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب پیش‌تر وعده کرده بودند دولت جدید دولتی تازه نفس، انقلابی و جوان است و طی مدت زمانی که دولت سیزدهم مستقر شده است فعالیت‌های خوبی در حال انجام است و امید داریم این اقدامات در زندگی روزمره مردم نیز محسوس باشد.

وی افزود: حضور رئیس جمهور دولت سیزدهم در اجلاس‌های بین المللی نظیر اجلاس تاجیکستان نشان دهنده آن است که تحریم‌ها هیچ اثری بر فعالیت‌های بین المللی ایران نگذاشته است و در بسیاری از شاخص‌ها نیز ایران رشد داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: تلاش، برنامه ریزی و ارتباط بین المللی برای توسعه در کشور به گونه‌ای است که می‌تواند آینده اقتصاد ایران را درخشان کند.

این مقام مسئول در خصوص اجرای عدالت در جامعه نیز یادآور شد: دولت سیزدهم دولتی عدالت خواه و مجری عدالت در تمامی شاخصه‌های اجتماعی است و براساس تعالیم ائمه اطهار (ع) نیز بر اجرای عدالت در تمامی شاخص‌های اجتماعی و فعالیت‌های سیاسی توصیه شده است.

او ادامه داد: عدالت در کنار عقلانیت است که معنا و مفهوم پیدا می‌کنند این در حالی است که معنویت نیز عنصر اصلی در اجرای عدالت است در این میان قانون گرایی و عمل به قوانین نیز می‌تواند مصداقی برای اجرای عدالت باشد.

وی در خطبه‌های اعتقادی نماز جمعه شیراز نیز بیان کرد: بر اساس تعالیم قرآن باید فعالیت‌ها به گونه‌ای در جامعه انجام شود که برای خداوند باشد و اقدامات بشر در راستایی قرار بگیرد که موجب رضایت خداوند باشد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: نباید چشم بر نعمت‌های خداوند ببندیم و در عین حال از نعمت‌های که خداوند به جامعه و بشر اعطا کرده استفاده کنیم تا به تعالی دست یابیم.

او اضافه کرد: اگر مدیری برای جایگاه خود در تلاش است تا بتواند خود را توسعه دهد و این اقدامات برای شخص باشد هیچ پیشرفتی حاصل نمی‌شود ولی اگر اقدامات برای رضایت خداوند باشد هم رضایت مردم و هم رضایت خداوند حاصل می‌شود.

تلاش دولتمردان در جهت باز گردن گره‌ای از زندگی مردم باشد

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالحسن فاطمی ۲۶ شهریورماه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرکرد با اشاره به اینکه حرکت در مسیر خداوند به زندگی، مال و اولاد برکت می‌دهد، اظهار کرد: بی‌تقوایی، بی‌نمازی و بی‌عملی برکت را از جامعه می‌گیرد، جامعه‌ای که به دور از احکام الهی باشد دچار گرفتاری و مشکلات می‌شود.

بنا به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت شهرکرد افزود: اگر عمل به دستورات الهی بر اساس عادت باشد، سودی نخواهد داشت و فرد پس از مدتی وقتی افراد زیادی در این جامعه در عمل به این دستورات  و احکام الهی دچار سستی شوند او نیز دچار سستی خواهد شد، نباید به دین و احکام الهی در جامعه دهن کجی کنیم، اگر این اتفاق رخ دهد جامعه دچار بلیه و گرفتاری می‌شود.

وی با اشاره به بیماری کرونا، گفت: جامعه جهانی از مدت‌ها قبل گرفتار بیماری کرونا شده است و هیچ کسی باوجود تجهیزات و امکانات زورش به این بیماری نمی‌رسد و ملت‌های مختلف از مقابله با این بیماری درمانده شده‌اند و نفوس خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست می‌دهند، باید به سمت خداوند برگردیم و از گناهان استغفار کنیم.

فاطمی تاکید کرد: باید از خشم خداوند بترسیم، امیدواریم خداوند همه انسان‎‌ها را جزو توبه‌کاران واقعی قرار بدهد و گناهانی که پرده‌ها را پاره می‌کند و موجب نزول بلا می‌شود را ببخشد.

امام جمعه موقت شهرکرد در ادامه با بیان اینکه دولت سیزدهم مدیریت ارکان مختلف مملکت را بر عهده گرفته است، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور اهداف مختلفی را برای اجرایی شدن در کشور مدنظر داشتند، امیدواریم این نیت‌ها و اهداف به سرعت تحقق پیدا کند و گره‌ای از کار ملت باز شود.

وی با بیان اینکه مردمان دنباله‌رو حاکمان و امرای خود هستند، گفت: اگر حاکمان جامعه راه درستی را در پیش بگیرند، مردمان آن جامعه نیز به راه درست هدایت می‌شوند و اگر بد عمل کنند، مردم نیز دنباله‌رو آن‌ها می‌شوند، دولتمردان نباید اهل تشریفات و زرق و برق دنیوی باشند، بلکه باید در بین مردم حضور پیدا کنند و حرف آن‌ها را بشنوند.

فاطمی بیان کرد: در دهه شصت مسئولان در بین مردم و در جلسات مختلف فرهنگی، شادی، عزا و مذهبی حضور پیدا می‌کردند و عموما در دسترس بودند، مسئولان کنونی نیز باید به دور از ظاهرسازی این رویه را در پیش بگیرند، فاصله گرفتن از مردم موجب ایجاد یک حائل می‌شود، باید تلاش شود تا در زمینه‌های مختلف علمی، نظامی و ... شاهد پیشرفت باشیم.

سرمایه دفاع مقدس را بازگو کنیم/خصوصی خواری بلای صنعت چیت سازی ساری

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تاکید برتقوای الهی و با گرامیداشت دفاع مقدس از آن به عنوان یک سرمایه یاد کرد و گفت: همه وظیفه داریم از رزمندگان دفاع مقدس تقدیر و قدردانی کنیم.

بنا بر گزارش مهر، وی با اظهار اینکه مازندران ۲۴ هزار جانباز و ۱۰ هزار شهید و بیش از دو هزار رزمنده تقدیم کرده است، گفت: برکات و فواید دوران دفاع مقدس را باید بازشماریم و آن را بازگو کنیم.

وی با تاکید بر تقویت روحیه رزمندگان ادامه داد: باید راه حماسه و ایثار را ادامه دهیم تا اگر با خطری مواجه شدیم از کشور و میهن اسلامی دفاع کنیم.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب اسلامی مبنی براینکه در جنگ دوستان و دشمنان را شناختیم و نتیجه گرفتیم که روی پای خود بایستیم، گفت: برخی‌ها به جای این که روی پای خود بایستند خواستند روی دوش و کول دشمنان بنشینند.

امام جمعه ساری باور شده حس وطن دوستی و برادری را از دیگر برکات دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: اگر جنگ تحمیلی نبود امروز صنایع پیشرفته نظامی و امنیت کم نظیر، حس برادری، دستگیری و یاری را شاهد نبویدم.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش کمک مومنانه در دوران کرونا گفت: مردم استان در دوران کرونا بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به نیازمندان و برای خرید تجهیزات درمانی کمک کردند و این ناشی از حس برادری دوران دفاع مقدس است.

ورود مجلس برای ساماندهی کسب و کار و صنعت خودرو

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به کلیات دو طرح مهم در مجلس شورای اسلامی طی روزهای گذشته افزود: اگر این طرح‌ها به صورت کارشناسی شده مصوب شود می‌تواند گام مهمی برای جهش و رونق تولید باشد.

وی طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را از جمله طرح‌های مصوب شده در مجلس بیان کرد و گفت: متأسفانه شروع کسب و کار در کشور بسیار سختگیرانه است و ماه‌ها و سال‌ها باید بدویم تا شغلی را شروع کنیم و اگر سرمایه گذاری راحت صورت گیرد، اشتغال رونق خواهد گرفت.

آیت الله لائینی با اظهار اینکه رتبه ۱۷۸ دنیا را در تسهیل کسب و کار داریم، ادامه داد: مجلس تصمیم گرفت راه‌های شروع کسب و کار را آسان‌تر کند.

امام جمعه ساری به ساماندهی طرح صنعت خودرو اشاره و اضافه کرد: یکی از جاهایی که سبب ناراضی تراشی می‌شود، صنعت خودرو است و ورود مجلس به این صنعت را به فال نیک می‌گیریم.

وی با اشاره به وضعیت ناگوار میانکاله و صنعت چیت سازی بهشهر تصریح کرد: این صنعت با خصوصی سازی غلط تبدیل خصوصی خواری شد و از بین رفته است و زمین‌های آن فروخته شده است.

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه صنعت نساجی قائمشهر نیز به دلیل واگذاری به بانک‌ها حال بدی دارد، گفت: چوب و کاغذ مازندران نیز با مشکلات زیادی روبرو است.

دفاع مقدس آزمون مردان بزرگ بود

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد افزود: گرامیداشت هفته دفاع مقدس یک ضرورت جدی است و درس بزرگ تاریخی بود که نماد ایستادگی و مقاومت ملت ایران است.

بنا بر گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: دفاع از جان، مال، سرزمین و وطن در همه جوامع انسانی ارزشمند است ولی زمانی مقدس خواهد شد که در این دفاع حفظ ارزش‌ها بیش از جان و مال مد نظر باشد.

وی بیان کرد: همه موظف هستیم درحد توان در تبیین و پاسداشت دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس تلاش کنیم و فراموش نکنیم که این انقلاب و نظام در سایه رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری و ایثار و ازخودگذشتگی بزرگ مردانی به ثمر نشسته است.

خطیب جمعه بروجرد با اشاره به بازگشایی مدارس و فرارسیدن ماه مهر اضافه کرد: در صورت بازگشایی مدارس باید پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی به طور جدی رعایت شود.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: تعلیم و تربیت لازم و ملزوم هستند و با وحدت بین خانه و مدرسه این مهم تحقق پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: اقتدار امروز کشور در منطقه، رشد فناوری علمی و نظامی، نتیجه خودباوری و خود اتکایی ملت ایران و جوانان است.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اقدامات گسترده مسوولان استانی و بروجرد در مهار و کنترل بیماری کرونا در این شهرستان افزود: اقدامات گسترده ای از جمله کاهش سن واکسیناسیون و افزایش تعداد پایگاه‌های تزریق  واکسن صورت گرفته است ولی باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کادر درمان و مسوولان را برای مهار کامل این ویروس همراهی کرد.

حجت الاسلام حسینی ضمن تاکید بر ضرورت توسعه صنعت کشاورزی اظهار داشت: باید با تشویق و رفع موانع پیش روی کشاورزان زمینه رشد و توسعه این صنعت را فراهم نمود و از بروکراسی اداری و برخی رفتار که زمینه دلسردی کشاورزان را برای ادامه کار فراهم می‌کند پرهیز کرد.

جمهوری اسلامی عجله‌ای برای مذاکره با غرب ندارد

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر عبدوس در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلی این شهر افزود: جمهوری اسلامی در زمان مناسب با حضور مشاوران هشیار و آگاه و در نظر گرفتن منافع ملی وارد مذاکره می‌شود.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) دیدگاه کلی جوامع آزاد و مستقل را مشخص و بر آگاهی در مقابل دشمنان تاکید کرد گفت: بر این اساس دشمن بر خطی باطل حرکت می‌کند و باطل هیچ‌گاه با حق یکی نمی‌شود.

وی افزود: امام خمینی (ره) از ابتدای انقلاب از این دیدگاه امام علی (ع) الگو گرفت و امروز نیز در منش مقام معظم رهبری این هشیاری و آگاهی را می‌بینیم و باید همین دیدگاه را همواره ادامه دهیم‌.

امام جمعه موقت سمنان رابطه ایران و آمریکا را مانند رابطه گرگ و میش دانست‌ و افزود: ایران و آمریکا هرگز با هم دست دوستی نمی‌دهند.

عبدوس ابراز داشت: در آستانه هفته دفاع مقدس، بر مبنای پیام امام علی (ع) باید هشیاری، بیداری، آگاهی و دشمن شناسی را مانند ۴۲ سال اخیر ادامه دهیم.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر ادعاهای واهی و ناشی از ترس زیاد آمریکا گفت: دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق این کشور با تمام ادعاهایش اکنون بر ماندگاری آمریکا تا انتخابات آینده امیدی ندارد و می‌گوید تا سه سال دیگر آمریکا وجود ندارد.

عبدوس گفت: گرایش جوانان به استخراج و خرید و فروش رمز ارزها با برق ارزان قیمت و بدون مالیات داخلی، خطر امروز جامعه محسوب می‌شود و باید مسئولان به این خطر رسیدگی کنند.

امام جمعه موقت سمنان گفت: جوانان به این خطر آگاه نیستند و باعث آسیب به اقتصاد کشور و سود بردن خارجی‌ها می‌شوند.

 همه در قبال دولت وظیفه داریم

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در آیین این هفته نماز جمعه کرمان ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی با بیان اینکه هر روز دامنه خدمت رسانی به مردم گسترش می یابد افزود: همه ما در قبال این دولت وظیفه ای داریم.

بنا بر گزارش ایرنا، وی با اشاره به اینکه تغییر برخی مدیران یکی از اقدامات دولت جدید است، ادامه داد: بر نخبگان، فرهیختگان و چهره های جهادی است که اگر دولت انقلابی در سمت هایی از آنها دعوت کرد بپذیرند و همواره به دولت کمک کنند.

امام جمعه کرمان اظهار داشت: احزاب و گروه های سیاسی نیز باید با نگاه ملی و با توجه به حضور در میدان سخت جنگ اقتصادی، افراد با انگیزه، و پاک و همجنس دولت انقلابی را معرفی کرده و حلقه معرفی را در بین مدیران شایسته باز به دولت ارائه دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی عنوان کرد: دولت انقلابی نیز باید ضمن توجه به مشورت های ارائه شده، در استان های مختلف از جمله استان پهناور کرمان که از نظر ثروت فرهنگ، جغرافیا برتر و در جهاد و مبارزه استان شهیدان عزیز بویژه سردار دلها، سیدالشهدای جبهه مقاومت سردار سلیمانی است، مدیرانی منصوب شوند که هر چه بیشتر بتوانند با نگاه شهید سلیمانی این استان را مدیریت کنند  تا شاهد اجرای مکتب شهید سلیمانی در این استان در راستای مکتب اهل بیت(ع) و مکتب امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم.

وی تاکید کرد: مردم باید در همه حوزه ها به دولت کمک کنند و همه دست به دست هم دهیم تا در فضایی برادرانه و مومنان مشکلات استان و کشور را برطرف کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان همچنین حضور ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی در حیات خلوت آمریکا که قدرت،  شجاعت و همت ایران در سایه اسلام را به منصه ظهور رساند را به ارتش جمهوری اسلامی، چهره های ارزشمند  ارتش و نیروی دریایی و ملت ایران تبریک گفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی، مساعدت جمهوری اسلامی در شکستن تحریم علیه ملت مسلمان لبنان را نشان دهنده شکوه و عظمت ملت ایران دانست و تاکید کرد: حرکت جمهوری اسلامی در رساندن سوخت به لبنان که با اقتدار و با نگاه انجام وظیفه در رابطه با شکستن این تحریم انجام شد، جای تبریک دارد.

وی به در پیش بودن هفته دفاع مقدس نیز اشاره و بیان کرد: در رابطه با دفاع مقدس سه وظیفه بزرگ و مهم بر گردن ما گذاشته شده است که نخستین وظیفه تبیین مکتب دفاع مقدس بخصوص برای نسل جوان غیور و انقلابی است که سنش اقتضای آن را نداشته که خود دفاع مقدس را درک کرده باشد.

امام جمعه کرمان گفت: حفاظت از مکتب دفاع مقدس به محوریت بسیج نیز وظیفه دوم ما در قبال دفاع مقدس است زیرا دشمن دنبال تحریف این مکتب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بیان کرد:  گسترش مکتب دفاع مقدس از دیگر وظایف ماست زیرا گسترش بخشی از مکتب دفاع مقدس نتایج بسیار شیرینی را برای جبهه مقاومت و آزادی خواهان بوجود آورده است.

یکی از ثمرات ارزشمند مکتب دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که توانست  به خوبی جبهه مقاومت را رهبری و فرماندهی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود آغاز سال جدید تحصیلی را نیز گرامی داشت.

ایران باید در قراردادهای منطقه عضو باشد

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه اراک افزود: ملت مومن و انقلابی ایران در هشت سال دفاع مقدس با شجاعت، بصیرت دینی  و ولایتمداری ، پای حراست از سرزمین و آرمان‌های نظام اسلامی ایستادند و این سرمایه‌ای غنی برای کشور است که نسل‌های جدید باید از آن اطلاع کافی پیدا کنند.

بنا به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: ملت بزرگ ایران با خلق دفاع مقدس نام ایران اسلامی را در تاریخ ماندگار کردند و رزمندگان برای حفظ سرزمین و ارزش‌های دینی و آرمانی حتی از جان خود نیز گذشتند.

امام جمعه اراک گفت: ایران اسلامی در هزار سال اخیر هرگز چنین قدرتی را که جمهوری اسلامی کسب کرده نداشته است و باید قدردان و حافظ آن بود.

آیت الله دری نجف آبادی در بخشی از سخنانش با اشاره به سفر رئیس جمهوری به اجلاس شانگهای چین، افزود: جمهوری اسلامی عضو ناظر اجلاس است و ۱۳ کشور در این گردهمایی عضویت دارد که با توجه به جایگاه ایران در منطقه بهتر است به‌ عضویت این اجلاس درآید.

وی اظهار داشت: باید در قراردادهای منطقه ایران اسلامی هم عضو باشد و قراردادها حکیمانه منعقد گردد تا منافع مطلوب حاصل شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در هفته‌ای اخیر میزان واردات واکسن افزایش یافته و مردم با مشارکت اگاهانه در فرآیند واکسیناسیون  گام بزرگی را در راستای تقویت ایمنی  برابر کرونا برداشته‌اند که جای تقدیر دارد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: با تزریق ۲ نوبت واکسن کرونا فرصت برای ادامه فعالیت ها فراهم خواهد شد و میزان ابتلا و فوت کاهش می یابد.

حق مردم ایران در فعالیت هسته‌ای در عرصه بین‌الملل حفظ شود

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دامغان ابراز داشت: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در سفر به کشور ایران، غنی‌سازی ۶۰ درصد را حق کشور دانست و افزود هیچ‌کس قطعنامه صادر نخواهد کرد، اما ۲۴ ساعت بعد از خروج از کشور سخنان خود را نقض کرد.

وی بیان کرد: برخورد دوگانه آژانس هسته‌ای اینگونه تحلیل می‌شود که به دنبال ایجاد تنش رسانه‌ای است، اما دشمن ناچار به پذیرش ایران پیشرفته و هسته‌ای است و باید با کشور ما تعامل کند.

امام جمعه دامغان گفت: فعالیت هسته‌ای ایران براساس معاهدات و تعهدات است و هیچ‌گونه تخطی صورت نمی گیرد. وی اظهار داشت: ایران در فعالیت هسته‌ای به دنبال سلاح کشتار جمعی نیست و براساس فرموده مقام معظم رهبری فعالیت در این زمینه حرام است.

رستمیان اظهار داشت: دولت سیزدهم دولت انقلابی است و تمایل به ماندن در برجام به هر قیمتی را نخواهد داشت.

رستمیان با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، افزود: شهدا زنده‌اند و مردم متدین تا آخرین نفس پای خون شهدا ایستاده‌اند. وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در گرامیداشت هر چه تمام دفاع مقدس، بیان کرد: هر چه فاصله زمانی با دفاع مقدس افزایش می‌یابد باید از لحاظ معرفت به دفاع مقدس نزدیک شویم.

رستمیان تصریح کرد: تحریف واقعیت از جمله پیامدهای فراموش کردن دفاع مقدس است و باید برای حفظ ارزش‌ها و نشان دادن غیرت و مردانگی جوانان ایران زمین در دفاع از خاک میهن اسلامی، همواره دفاع مقدس زنده نگهداشته شود.

امام جمعه دامغان یادآور شد: دفاع مقدس در کشور در واقع جنگ ارزشی و دانشگاه انسان‌سازی بود که فرزندان این سرزمین با سن کم دلاورانه جنگیدند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی در هفته آینده، خاطرنشان کرد: کودکان آینده‌سازان کشور هستند و آموزش و پرورش باید در آموزش و تربیت سرمایه‌های کشور تلاش کنند.

امام جمعه دامغان یادآور شد: رفتار، گفتار و نوع برخورد معلمان در تربیت و پرورش دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان مملکت موثر است و باید هوشیار باشند.

وی گفت: اساس شکل‌گیری حوزه علمیه خواهران بعد از انقلاب است و در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی طلبه‌های تحصیل کرده خانم مشغول به کار هستند.

رستمیان تصریح کرد: حوزه‌های علمیه نقشی مهم در تبلیغ و ترویج دین دارند و باید این مرکز بیش از پیش مراجعه شود تا جوانان علاقه‌مند در این زمینه مشغول به تحصیل شوند.

امام جمعه دامغان با دعوت نمازگزاران به تقوا، اظهار داشت: تقوا زندگی را زیبا خواهد کرد و از بروز بسیاری آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند./خبرآنلاین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها