امکان حضور افراد نان به نرخ روز خور در جریان اصلاح طلبی

کد خبر: 1096928

یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: در جریان اصلاح طلبی متاسفانه امکان حضور افراد فرصت طلب و نان به نرخ روز خور مهیا است و در جریان حاکم هم البته این نقد وجود دارد چراکه امروز خیلی ها شعار انقلابی گری و دفاع از جنگ و مخاصمه سر می دهند اما بسیاری از آنها سنشان به دوره دفاع مقدس و ایثارگری که مردم و نیروهای سیاسی در جهت تحقق نظام انجام دادند، نمی رسد.

امکان حضور افراد نان به نرخ روز خور در جریان اصلاح طلبی

غلامرضا انصاری، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با افول احزاب سیاسی طی سالهای گذشته گفت: اصلاح طلبی اصیل یک جریان ریشه دار، مستمر و دائمی است که از زمان مشروطیت انقلاب شروع شده و تا زمانی که حیات اجتماعی در بستر سیاسی در کشور مهیا باشد اصلاحات زنده، پویا و در حال حرکت و رو به جلو خواهد بود.

او افزود: یک جریان زنده و پویا و رو به جلو، ضروری است که متناسب با شرایط زمان و مکان، استراتژی ها و عملکرد خودش را مورد نقد و ارزیابی قرار بدهد و استراتژی آینده خود را متناسب با داده های علمی و تخصصی و شرایط روز جامعه به روز کند. قطعا اگر شرایط سیاسی باز و امکان مشارکت عمومی در بستر سیاسی مهیا باشد جریان اصلاح طلب می تواند به عنوان یک جریان کاملا پویا و توانمند در جهت حل مشکلات جامعه گام بردارد.

انصاری تاکید کرد: در جریان اصلاح طلبی متاسفانه امکان حضور افراد فرصت طلب و نان به نرخ روز خور مهیا است

او ادامه داد: زمانی ما می توانیم فضای عمومی را پالایش کنیم که از فساد و از اختلاس و ارتشاء و سوء استفاده بتوان صحبت کرد و امکان نقد منصفانه در عرصه سیاسی و اجتماعی مهیا باشد. مطبوعات و رسانه ها و اصحاب قلم آزادی لازم را داشته باشند و شمشیر کجی باشند در مقابل کجی های جامعه و آن موقع طبیعی است که امکان حضور و رشد عناصر فرصت طلب در فضای سیاسی از بین خواهد رفت و جامعه روز به روز به سمت سعادت و کامیابی گام خواهد برداشت. در شرایط کنترل نظامی و برخورد قهری به هر میزانی که ما شعار بیشتر بدهیم و برخوردهای اجرایی را بیشتر کنیم راه های فرار از قانون و شیوه های جدید فرصت طلبی و سوء استفاده و راهکارهای جدید راه خودشان را پیدا خواهند کرد و روز بروز بر حجم فساد و حجم ناکارآمدی ها و فرصت طلبی ها افزوده خواهد شد.

انصاری در پایان گفت: قدرت اصلی مال مردم است این قدرت را باید به مردم، مطبوعات و اصحاب قلم بدهیم که قاطعانه و شجاعانه نقد کنند و برای جامعه ای که نقد آزاد باشد، امکان رشد انگل ها در جامعه به حداقل می رسد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها