امیر سپهری‌راد: نیازی در ساخت سامانه‌های راداری و موشکی به خارج نداریم

کد خبر: 1098483

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: هیچ نیازی در زمینه ساخت سامانه‌های راداری و موشکی به خارج از کشور نداریم.

امیر سپهری‌راد: نیازی در ساخت سامانه‌های راداری و موشکی به خارج نداریم

امیر سپهری راد معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش در گفتگویی تلویزیونی با تشریح کارایی و اثر بخشی نیروی پدافند هوایی ارتش در طول ۸ سال دفاع مقدس، گفت: پدافند هوایی ارتش با تکیه بر دانش و تخصص جوانان متعهد و نخبه خود هیچ‌گونه نیازی در زمینه ساخت سامانه‌های راداری و موشکی به خارج از کشور ندارد.

وی با بیان اینکه ۱۹ ماه بعد از شروع انقلاب اسلامی جنگی نابرابر و هدفمند توسط دشمنان این مرز و بوم با سرکردگی صدام و رژیم بعث به ایران تحمیل شد، اظهار کرد: نیروی پدافند هوایی ارتش در طول دوران دفاع مقدس با در اختیار داشتن اولین مرکز فرماندهی و کنترل منطقه توانست با مدیریت صحنه‌ی، نبرد امنیت و ایمنی بیش از ۲ میلیون پرواز را در طول جنگ تحمیلی برقرار کند و در واقع هیچ‌گونه عملیات برون مرزی و درون مرزی بدون چتر پدافند هوایی ارتش انجام نشد.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه «مغز افزار» مجموعه‌ی نبردها و عملیات نیروهای ارتش در طول دوران جنگ تحمیلی شبکه فرماندهی و کنترل پدافند هوایی ارتش بود، خاطر نشان کرد: با مجاهدت و تلاش‌های شبانه روزی کارکنان جان بر کف نیروی پدافند هوایی ارتش رویاهایی که صدام و رژیم بعث در سر داشتند هیچگاه محقق نشد.

امیر سپهری راد افزود: با و جود پشتیبانی همه جانبه مالی و تجهیزاتی بیش از ۴۳ کشور از رژیم بعث عراق، مجموعه نیروهای مسلح توانستند با قدرت ایمان و اراده از جنگ تحمیلی سربلند بیرون بیایند و امنیت و آسایش را برای ملت عزیزمان فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه پویایی، شرط اثربخشی و ماندگاری هر نیروی نظامی است، تصریح کرد: امروز با ظهور جنگ‌های نوین و نوپدید در حوزه‌ی سایبری و جنگ‌های الکترونیکی، پدافند هوایی ارتش با تکیه بر دانش و تخصص جوانان متعهد و نخبه خود هیچ نیازی در زمینه ساخت سامانه‌های راداری و موشکی به خارج از کشور ندارد و امروز خود باوری و خود اتکایی این ارمغان را برای نیروی پدافند هوایی ارتش به وجود آورده است که در منطقه و جهان حرف برای گفتن دارد.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه امروز پدافند هوایی همگام و جلوتر از تهدیدات گام بر می‌دارد،گفت: تجهیزات و سامانه‌های بومی پدافند هوایی با پیشرفتی روز افزون قدرت بازدارندگی و امنیت پایدار را برای کشور ایجاد کرده است./ مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها