قالیباف: خسارت‌های بازفت و اندیکا فوراً جبران شود

کد خبر: 1102640

کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی موظف است بر بازسازی سریع روستاهای مذکور و بازشدن کامل راه‌هایِ مواصلاتی و رفع مشکلات عشایر رسیدگی کرده و اهتمامِ لازم را برای تسریع در این امر به کار بندد و گزارش آن را به نمایندگان ارائه کند.

قالیباف:  خسارت‌های بازفت و اندیکا فوراً جبران شود

 محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، در حساب اینستاگرامی خود نوشت: «متأسفانه زلزله‌های اخیر در منطقۀ بازفتِ کوهرنگ در استان چهارمحال‌و‌بختیاری و منطقۀ محروم و صعب‌العبور اندیکا در استان خوزستان، خساراتِ قابل‌توجهی برجا گذاشته است. با توجه به گزارش‌های میدانی نمایندگان محترم و گروه‌های جهادی، حدود هشتصد منزل مسکونی در بازفت آسیب جدی دیده است و چهارصد خانوادۀ عشایری با مشکلِ تردد روبه‌رو شده‌اند؛ در اندیکا نیز ۱۳۰ روستا آسیب دیده و درصدِ تخریب در سی روستا بالاست.

 با توجه به اینکه مردم این مناطق محروم، پیش از این نیز با مشکلاتِ معیشتی مواجه بوده‌اند و این حوادث مشکلات را تشدید کرده است و همچنین با توجه به درپیش‌بودن فصل سرما، رسیدگی فوری دولت جهت رفع مشکلاتِ مردم، تأمین مایحتاج ضروری، جبران خساراتِ وارده به منازل، مدارس، خانه‌های بهداشت، زمین‌های کشاورزی و دام‌ها ضروری است؛ کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی موظف است بر بازسازی سریع روستاهای مذکور و بازشدن کامل راه‌هایِ مواصلاتی و رفع مشکلات عشایر رسیدگی کرده و اهتمامِ لازم را برای تسریع در این امر به کار بندد و گزارش آن را به نمایندگان ارائه کند.

 کمیسیون کشاورزی بر جبران خسارات دامداران و کشاورزان نظارت کند و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز موظف است از تسریع در بازسازی مدارس تخریب‌شده و همچنین متوقف‌نشدن جریان آموزش در روستاهای زلزله‌زده اطمینان حاصل نمایند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها