وزیر کشور: امانت انقلاب در حال انتقال به نسل جوان است

کد خبر: 1102658

وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار جدید تهران گفت: تهران باید تهرانی بدون فقر، محرومیت، عاری یا با کمترین آسیب‌های اجتماعی باشد و تهرانی که در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بدرخشد.

وزیر کشور: امانت انقلاب در حال انتقال به نسل جوان است

احمد وحیدی وزیر کشور ظهر امروز در آئین تودیعف و معارفه استاندار تهران در سالن اجتماعات شهدای گمنام استانداری تهران اظهار کرد: انشالله تهران یکی از مراکز تحقق وعده ظهور باشد و امروز در نقطه امید گرد آمده‌ایم و حتما تهران عزیز در مرکز امید مستضعفان و نقطه مرکزی در تحقق تمدن نوین اسلامی است.

وی با اشاره به جایگاه خاص تهران در تحقق هویت اسلامی و انقلابی افزود: تهران بزرگ امروز در مرکز سنگرگاه مقابله با دشمنان قرار دارد و تهران مرکزیتی برای عاشقان اهل بیت با حضور شخصیت‌هایی همچون حضرت عبدالعظیم حسنی است.

وزیر کشور بیان کرد: می‌گویند تهران از نفس عارفان حاضر در این شهر در امن و امان است و تمام توجهات به این نقطه مهم متمرکز است که وظیفه بزرگی را برای مسوولان و مردم ایجاد می‌کند که در شان آن بکوشند. 

وحیدی گفت: تهران باید تهرانی بدون فقر، محرومیت، عاری یا با کمترین آسیب‌های اجتماعی باشد و تهرانی که در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بدرخشد. تهران باید در بهره‌وری الگو باشد و در استان تهران ۱۴ میلیون نفری، باید زندگی راحت‌تر و کم‌هزینه‌تری برای مردم فراهم شود.

وی ادامه داد: تهران بایستی نقطه مهمی در علم‌آموزی، فرهنگ آموزی و هر چیز خوب دیگری باشد و با هر تغییری نفس جدیدی دمیده می‌شود و در این تغییرات فرصت‌های خوبی برای تحول آفرینی است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: امروز باید در تهران با حضور برادر عزیز و انقلابی محسن منصوری تلاش و نفس جدیدی آغاز شود؛ جوانی تلاشگر و انقلابی که در هر جایگاهی که حضور داشته موفقیت‌های خوبی کسب کرده‌ و امروز مسوولیت سخت استان ۱۴ میلیونی تهران را به دست دارد.

وحیدی گفت: امروز انتصاب این جوان انقلاب، حاکی از آن است که انقلاب در مسیر درستی در حرکت است و این امانت امروز به خوبی به نسل جوان منتقل می‌شود و آن حرف‌های زده شده مبنی بر انقطاع نسلی در مدیریت انقلاب اسلامی باطل شد.

وی ادامه داد: با نگاه عقلانی، با مدیریت مردمی و نگاه تحول آفرین بایستی استاندار جدید تهران گام بردارد و هر جایی که سرمایه اجتماعی نظام دچار خلل شده، بایستی برگردد و این خلل‌ها با مدیریت جوان بایستی رفع شود و بایستی امروز منطقه‌ای در تهران نباشد که بگوییم منطقه محروم است.

وزیر کشور اضافه کرد: همراهی استاندار تهران با شهردار تهران نویدبخش است تا مشکلات با سرعت بیشتری برطرف شود و در پناه ظرفیت‌های معنوی، ظرفیت‌های مادی استان نیز بسیار بالاست که مهم‌ترین آن سرمایه انسانی و نخبگانی است.

وحیدی با بیان اینکه  با همدلی و همراستایی با شهردار تهران یکپارچگی رخ می‌دهد، گفت: اقتصاد دانش بنیان و دیجیتالی در تهران بایستی موج بزند و سهم اقتصاد دانش‌بنیان بر اساس رهنمودهای رهبری تا ۵۰ درصد پیش‌بینی شده است که بایستی در تهران متجلی شود و

وی ادامه داد: جایی که بایستی الگوی جدید حکمرانی اجتماعی تجربه شود، استان تهران است و قبل از آن که عزیزان نیروی انتظامی به میدان آیند، بایستی با حکمرانی صحیح اجتماعی اجازه ایجاد مسائل اجتماعی و امنیتی را ندهیم.

وزیر کشور در پایان با اشاره به ظرفیت‌های بالای اجتماعی و مردمی تهران و حضور مردم پایتخت در تمامی مسائل و موضوعات تأکید کرد: بایستی احیای امید و اعتماد در پناه همدلی و هم‌راستایی، سرلوحه کار باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها